Gjest Kili Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Jeg og dama jeg har vert sammen med en stund, hatt sex med osv..kaller oss for kjærester nå. Som jeg håper kan være for godt! Jeg liker henne veldig godt og hun liker meg. Hun er ei sånn typisk mistress (liker å dominere under sex) og det er jo perfekt for meg. Hun elsker sex like mye som meg. Hun sa noe til meg natt til i går som jeg ikke klarer å glemme og bestemme meg for å fullføre. Hun har lyst at jeg skal sterilisere meg så sexen kan bli enda bedre. Uten kondom. Hun tåler ikke ppiller eller annen prevensjons midler. Hun sier jeg kan "spare" på sæd til vi skal ha et barn en gang. Hvis vi skal ha en gang. Jeg har jo en sønn fra før også. Jeg tenker og tenker hva jeg skal gjøre. Siden jeg er så glad i sex (xD) så hadde det vert amazing for meg å få et godt sexliv uten å bekymre meg for å gjøre henne gravid når det ikke passer. Men jeg er livredd for at jeg kommer til å angre, og hvis det en gang blir slutt med henne og jeg finner ei annen. Hva da? Hadde hun rømt sin vei da? Jeg er 25 år, er det for ungt til å bli steril? Jeg liker ikke leger og sykehus så jeg kommer jo til å grue meg i hjel. Hvis jeg bestemmer meg for å gjøre det, hvor lang tid tar det før jeg får time til det? Er det trygt? Jeg vil ikke skuffe dama og jeg vil ikke angre på noe. Ikke le av innlegget mitt selv om det virker rart xD Det er ikke lett dette her! Endret 16. mars 2015 av Kili
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Dropp hele tanken. Om noe kan du heller be henne om å sterilisere seg for deg, om det er så viktig for henne. Anonymous poster hash: 1efe0...38c 11
Fraggzy Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/P...Tekst med kopirett fjernet. - Magnifique, mod. Bare gjør det om du tåler ettervirkningene og ikke kommer til å angre, det er langt i fra alltid det er reversibelt. Endret 17. mars 2015 av Magnifique 1
Gjest Kili Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Dropp hele tanken. Om noe kan du heller be henne om å sterilisere seg for deg, om det er så viktig for henne. Anonymous poster hash: 1efe0...38c Problemet da er jo at da kan vi jo ikke få barn i det hele tatt i fremtiden. Hvis hun steriliserer seg. Endret 16. mars 2015 av Kili
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Jeg synes det er ungt å sterilisere seg som 25 åring, det er så mye som kan skje. Du er jo inne på det selv, hva om det blir et nytt forhold i framtiden og hun ønsker seg barn? Det er ikke alltid vellykket å få satt strengen sammen igjen. Jeg har en kamerat som steriliserte seg ganske ung, han fikk ny kone og nå går de å venter på et adoptivbarn . Jeg synes du skal vente noen år, det finnes spiral som ikke inneholder hormoner. Anonymous poster hash: 0306b...959
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Problemet da er jo at da kan vi jo ikke få barn i det hele tatt i fremtiden. Hvis hun steriliserer seg. Og om du steriliserer deg er det ikke sikkert at det er reversibelt for deg heller, selv om sjangsen er noe større enn om hun gjør det. Hun kan godt fryse ned noen egg like enkelt som du kan fryse ned noen sædceller. Du er ALT for ung til å sterilisere deg ved mindre dette er et brennende ønske du selv har. Anonymous poster hash: 1efe0...38c 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Jeg og dama jeg har vert sammen med en stund, hatt sex med osv..kaller oss for kjærester nå. Som jeg håper kan være for godt! Jeg liker henne veldig godt og hun liker meg. Hun er ei sånn typisk mistress (liker å dominere under sex) og det er jo perfekt for meg. Hun elsker sex like mye som meg. Hun sa noe til meg natt til i går som jeg ikke klarer å glemme og bestemme meg for å fullføre. Hun har lyst at jeg skal sterilisere meg så sexen kan bli enda bedre. Uten kondom. Hun tåler ikke ppiller eller annen prevensjons midler. Hun sier jeg kan "spare" på sæd til vi skal ha et barn en gang. Hvis vi skal ha en gang. Jeg har jo en sønn fra før også. Jeg tenker og tenker hva jeg skal gjøre. Siden jeg er så glad i sex (xD) så hadde det vert amazing for meg å få et godt sexliv uten å bekymre meg for å gjøre henne gravid når det ikke passer. Men jeg er livredd for at jeg kommer til å angre, og hvis det en gang blir slutt med henne og jeg finner ei annen. Hva da? Hadde hun rømt sin vei da? Jeg er 25 år, er det for ungt til å bli steril? Jeg liker ikke leger og sykehus så jeg kommer jo til å grue meg i hjel. Hvis jeg bestemmer meg for å gjøre det, hvor lang tid tar det før jeg får time til det? Er det trygt? Jeg vil ikke skuffe dama og jeg vil ikke angre på noe. Ikke le av innlegget mitt selv om det virker rart xD Det er ikke lett dette her! latskap fra hennes side! det finnes jo prevansjon for damer som ikke tåler p-piller. som f.eks pessar.... ikke steriliser deg, selv om du kan fryse ned sæd Anonymous poster hash: 00993...a26 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 latskap fra hennes side! det finnes jo prevansjon for damer som ikke tåler p-piller. som f.eks pessar.... ikke steriliser deg, selv om du kan fryse ned sæd kan jo også nevne kobber spiral som er uten hormon og bare "blokker" slik at sæden ikke kan nå egget.Anonymous poster hash: 00993...a26 Anonymous poster hash: 00993...a26
skreppamedleppa Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Jeg har en mann som valgte å sterilisere seg, da han tok det valget og gjennomførte det var han singel. Han tok det valget 100% utelukkende for sin egen del. Han ville aldri ha barn, verken med meg eller med noen andre damer i verden. Og slik ble det. Fordi jeg mener det samme som han, jeg vil ikke ha barn verken med han eller med noen anen mann i verden ble jeg selvsagt strålende glad da det ble presentert for meg at han ikke verken ville eller kunne få barn. Men det som gjorde meg kanskje gladest var at dette var hans valg, han gjorde det for hans del, slike valg kan en bare gjøre for seg selv. jeg kunne aldri "presset" noen til den avgjørelsen. Vi har nå vært sammen i 10 år og ja å ha sex uten å ha den bekymringen over seg at en blir gravid er fantastisk, å ikke proppe kroppen min full av hormoner (som mange kvinner ikke tåler) eller bale på med kondom er selvsagt en opptur. Men forskjellen på mannen min og deg er at han tok valget uavhengig av noen dame, han tok valget når han var ung og var og står inne for valget om å aldri få barn. Det er noe han og jeg har bestemt oss for å ikke få i livet vårt. selvsagt kunne vi, om vi ønsket fått barn på mange andre måter selv om han var sterilisert. Å gjøre dette fordi noen du vil kalle kjæresten din (jeg antar dere ikke har vært sammen så lenge) ønsker det når du ikke vet om du ønsker flere barn i livet ditt tenker jeg ikke er lurt. Det er ditt valg, men pass på at det blir ditt valg tilslutt. Endret 16. mars 2015 av skreppamedleppa 2
Gjest Kili Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Takk for svar Jeg må i alle fall tenke mer over det. Jeg har ikke lyst at det skal bli slutt mellom oss når vi akkurat er blitt sammen. Har lyst å binde meg til ei dame nå. Jeg kan tenke meg et barn til en gang. Men helst ikke flere enn det. Det er heller ingen krise om ikke får flere barn for jeg har en som jeg elsker over alt på jord. Men så er jeg redd om jeg angrer, eller om noen andre hadde syntes det var turn off hvis det en gang (gud forby!) blir slutt mellom oss. Jeg har alltid vert dårlig med å bestemme meg for ting og ta egne valg. Alltid vert usikker på den måten. Jeg er også redd for flere uønska graviditeter. Men så er d det at jeg er bare 25 år også. Jeg må snakke med henne igjen også. Jeg tror nok aldri hun vil sterilisere seg i alle fall.
Gjest Vaniljekjeks Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Jeg synes ikke det høres ut som en god ide. Vent i hvertfall 5-10 år før du gjør det, kan være du møter ei yngre dame etterhvert og hun vil ha barn.
Gjest pandabjørnen Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Det må jo være opp til enhver hva en ønsker å gjøre med dette, et fasitsvar finnes ikke som passer for alle. Etter at jeg ble far for andre gang så bestillte jeg time for sterilisering, fordi jeg ikke ønsket flere barn. Min kone ønsket heller ikke flere barn, bare så det ikke blir fremsatt som at det var noe jeg gjorde bak "ryggen" på min kone på egen hånd. Men min kone var veldig usikker på om det var det rette å gjøre, hun tenkte på om noe skjedde mellom oss (samlivsbrudd) eller andre ting. Hva da om du treffer en ny dame og hun vil ha barn med deg spurte hun meg. Svaret for min del var (og er fremdeles) enkelt, uansett hva som skulle ha skjedd eller ikke, så ønsker jeg å følge opp mine 2 barn. Flere barn ønsker jeg ikke i det hele tatt, om en evt. ny dame skulle hatt ønske om det, så hadde ikke det blitt med meg. De neste smårollingene jeg skal ta del i nå, får være den gangen eventuelle barnebarn kommer til verden..... Tenk deg nøye om Kili, for det er ikke bare bare å reversere dette. Vær 100% sikker på din avgjørelse før du gjør noe som helst, og ikke minst, la det være din egen avgjørelse. Ikke gjør som noen ønsker bare for litt "heftig sex", det er det ikke verdt, for det roer seg (desverre?) ned naturlig nok etterhvert likevel. Det finnes mange andre muligheter for prevensjon, så vurder de nøye, før du evtvelger en sterilisering. Ang. et slikt ingrep, så var det helt uproblematisk for min del. Fikk det utført på en torsdag, hadde fri fra jobben på fredagen og var rolig den helgen. Dro på jobb på mandag og hadde ingen problemer som helst, jeg har en ganske fysisk jobb, så litt betenkt var jeg. Men det var ikke nødvendig i det hele tatt, ingen komplikasjoner eller ubehag i det hele tatt. Men som sagt, skal du gjøre det, så gjør det av din egen overbevisning, ikke fordi noen ber deg om det. Det kan du komme til å angre på i ettertid, og det kan det være meget vanskelig å få gjort om på i ettertid.
peppermyntete Skrevet 17. mars 2015 #13 Skrevet 17. mars 2015 (endret) Problemet da er jo at da kan vi jo ikke få barn i det hele tatt i fremtiden. Hvis hun steriliserer seg. Jo, det kan dere. Prøverør. Edit: når det er sagt, jeg som kvinne kunne aldri bedt en mann sterilisere seg fordi jeg ikke tålte hormoner. Vet du om hun tåler kobberspiral? Det fins også måter å måle temperaturen hennes på for å finne trygge perioder. Ikke steriliser deg hvis du er usikker i alle fall. Endret 17. mars 2015 av peppermyntete
Gjest Mythic Skrevet 17. mars 2015 #14 Skrevet 17. mars 2015 Man steriliserer seg ikke fordi en kjæreste man akkurat har blitt sammen med mener det er en god idè. Det er noe man gjør etter å ha tenkt og overveid det over tid, og er 100% sikker på at man ikke ønsker barn.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #15 Skrevet 17. mars 2015 Takk for svar Jeg må i alle fall tenke mer over det. Jeg har ikke lyst at det skal bli slutt mellom oss når vi akkurat er blitt sammen. Har lyst å binde meg til ei dame nå. Jeg kan tenke meg et barn til en gang. Men helst ikke flere enn det. Det er heller ingen krise om ikke får flere barn for jeg har en som jeg elsker over alt på jord. Men så er jeg redd om jeg angrer, eller om noen andre hadde syntes det var turn off hvis det en gang (gud forby!) blir slutt mellom oss. Jeg har alltid vert dårlig med å bestemme meg for ting og ta egne valg. Alltid vert usikker på den måten. Jeg er også redd for flere uønska graviditeter. Men så er d det at jeg er bare 25 år også. Jeg må snakke med henne igjen også. Jeg tror nok aldri hun vil sterilisere seg i alle fall. Hvis hun aldri ville sterilisert seg, hvorfor skal du gjøre det offeret?Anonymous poster hash: 43b61...01c
Gjest Kili Skrevet 17. mars 2015 #16 Skrevet 17. mars 2015 Hvis hun aldri ville sterilisert seg, hvorfor skal du gjøre det offeret?Anonymous poster hash: 43b61...01c For å slippe kondom og få et bedre og tryggere sexliv uten å bekymre meg for uønska barn. Men likevel vet jeg ikke og skal snakke med henne igjen om det. Ikke minst tenke godt gjennom d selv.
Magnifique Skrevet 17. mars 2015 #17 Skrevet 17. mars 2015 Ryddet for tekst med kopirett. - Magnifique, mod.
Sylvari Skrevet 17. mars 2015 #18 Skrevet 17. mars 2015 Man skal _ALDRI_ sterilisere seg fordi partneren vil! Det er kun om du er 100% sikker på at du aldri kommer til å ønske flere barn. Men ser dere begge er inne på tanken at dere kanskje skulle ønske barn, så burde dere rett og slett droppe det. Ingen garanti for at det kan reverseres, og ingen garanti at spermen som er lagret holder seg. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #19 Skrevet 18. mars 2015 For å slippe kondom og få et bedre og tryggere sexliv uten å bekymre meg for uønska barn. Men likevel vet jeg ikke og skal snakke med henne igjen om det. Ikke minst tenke godt gjennom d selv. Mest sannsynlig er ikke dette kvinnen i ditt liv. Mest sannsynlig vil hun som blir kvinnen i ditt liv bli mor, og da vil du ønske at du kan gi henne en baby. Ikke ødelegg kroppen din for å tekkes en fersk kjæreste. Hun burde aldri foreslå dette hvis hun hadde ditt beste i tankene. Etter flere år sammen og med begges enighet om at forholdet er varig og ingen vil ha barn, kan spørsmålet være berettiget. Men nå? Og når du til og med ser for deg å bli far igjen? Ikke klokt på en flekk!Anonymous poster hash: 57646...25c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #20 Skrevet 18. mars 2015 Jeg vet om ei kvinne som skrøt av at hun fikk to ekser av seg til å sterilisere seg. Hun har nå unge. Bare så du er advart, TS... Gjør det du vil, fordi du vil, fordi det passer deg, fordi det er din kropp som du skal leve med for resten av livet. Dette er ikke bare snakk om en tatovering som er så romantisk, det er snakk om et inngrep som kan påvirke din situasjon for resten av livet. Både positivt - men også negativt. Så vær nøye med at det er et valg som du tar fordi du ønsker det - ikke fordi du ønsker å glede noen. Anonymous poster hash: 09fc8...703 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå