Gå til innhold

hallo konsentrasjon og fokus, hvor er du?

amare

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg sliter noe så sinnsykt med konsentrasjonen når jeg skal sitte å lese til skolen, jeg vill tenke på alt mulig annet ENN skolen når jeg sitter å leser.
selvom motivasjonen er på topp!

noen som har studieteknikktips eller annen hjelp :blink::kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Studieteknikk nr. 1: Logg deg ut av KG og Facebook selv om det er mer interessant enn pensum. Du har all verdens tid (vil jeg tro?) til å surfe på nett når du er ferdig med eksamen.

2: Lag en oversikt over akkurat hvor mange sider du minst må lese hver dag for å komme gjennom pensumet i tide. Etter dette: pugg så mye du klarer så fort du klarer.

3: Stikk på biblioteket og lån en bok om studieteknikk. Et forslag er MEMO av Oddbjørn By.

4: Få i deg nok søvn hver natt slik at du er opplagt nok på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med store konsentrasjonsvansker omtrent hele livet. Selv om det er noe jeg VIL gjøre, så klarer jeg ikke samle tankene.

Det som har hjulpet meg mest er pomodoro-metoden. Det går ut på at man setter en stoppeklokke, og jobber i korte intervaller, med faste pauser. Standardmodellen er 25 min jobbintervall, 5 min pause. Etter 4 jobbintervaller tar man 15 min pause. Så det blir 25 + 5 + 25 + 5 + 25 + 5 + 25 + 15. I pausene MÅ du ta pause.

Jeg bruker en app som gir alarmer når intervallene slutter og begynner. Om jeg prøver bare bruke en stoppeklokke kommer jeg meg ikke i gang igjen etter pausene...

Jeg har måttet endre litt på settingene og bruker 20 min jobbintervaller.

Anonymous poster hash: d0bda...ba0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...