Gå til innhold

Hvilken jobb skal jeg velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet med master fra UIO. Har søkt en del jobber og har nå fått to jobbtilbud. Hurra! Den ene er et vikariat (ett år) og dette er drømmejobben. Veldig bra å ha denne på CV-en, men lønnen er "bare" 460.000. Den ligger på andre siden av byen så jeg må kjøre ca en time hver vei. Den andre jobben er fast jobb, ikke så veldig spennende (tror jeg) og 50.000 mer i lønn en den andre. Og ligger kun 15 minutter med bil fra der jeg bor. Hvilken burde jeg velge? Er så usikker... Takknemlig for svar!



Anonymous poster hash: 47a61...8e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde uten tvil valgt drømmejobben. Penger har ikke noe å si når det er en jobb du ikke trives i.

Jeg vet ikke om 460k er lite siden du skriver bare, men det er da en lønning du fint skal klare å overleve på?

Hilsen en som vurdere å gå ned i lønn for å få jobben jeg vil definere som en drømmejobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det drømmejobben kan du få erfaring eller bygge deg opp til en høyere stilling eller bedre lønn. Så selv om du har dårlig lønn nå, er det sikkert mye bedre om en stund. Kanskje fortere enn du aner om du virkelig står på (og det er vel ikke så vanskelig om man elsker det man gjør? :) )

Skjønner veldig godt at det er kjipt med lengre reisetid, men om du ikke prøver, tror jeg du vil angre :/

Lykke til! Håper du faller på valget som blir riktig : )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...