Gå til innhold

Svare?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er gravid og er sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme (kaster opp alt jeg spiser), har rast ned i vekt og er inn og ut av sykehuset.. sjefen har ikke en eneste gang ønsket meg god bedring, nektet meg hjemmekontor(ville prøve det i perioder der jeg følte meg bedre) og nekter å møte meg. Jeg har ikke hatt en eneste samtale med sjefen,han svarer ikke når jeg sender mail om at jeg er sykemeldt(orker ikke gå ned lenger når formen er så dårlig, og han kommer ikke engang ut av kontoret når jeg kommer ned dit). Jeg har ingen energi,er totalt utmattet og må få næring intravenøst. Dette har jeg forklart men verken sjef eller kollegaer har ønsket meg god bedring eller spør hvordan det går (vi er bare 6 stk på kontoret). De straffer meg for å være gravid og syk, har fjernet tingene mine fra kontoret og innredet med andre ting,og gitt det til en annen person (vi hadde i utgangspunktet nok kontorer).

Nå trenger de meg, de mailet meg når jeg var innlagt og listet opp ting jeg må gjøre hjemmefra. Er sykemeldt 100% og føler ikke jeg skylder dem noe etter behandlingen jeg har fått. Det er krise på kontoret(de har ikke vikar for meg) og nå ringer de meg ned men jeg kjenner at jeg verken har energi eller form til å snakke med dem nå,det eneste de gir meg er dårlig samvittighet. De driter rett og slett i meg selv om jeg har det grusomt. Så,er jeg nødt til å svare? Det er mitt privat nr. det skal også nevnes at den ene kollegaen min sniker rundt huset mitt for å se om jeg er hjemme og om jeg lyger om sykdommen.(naboer har sett henne)

Anonymous poster hash: 17d0d...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er sykemeldt, er du sykemeldt. Da skal du bli hjemme. Drit i at de ringer.

Anonymous poster hash: 30b20...feb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sykemeldt, er du sykemeldt. Da skal du bli hjemme. Drit i at de ringer.

Anonymous poster hash: 30b20...feb

Har man ingen forpliktelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ingen forpliktelser?

Du har forsåvidt noen forpliktelser. Det skal være dialog mellom deg og arbeidsgiver om eventuelt muligheten for tilrettelagt arbeid/delvis sykemelding. Det er arbeidsgivers ansvar å ta initiativ til dialogen. Og jeg understreker, det skal være dialog, ikke overkjøring. Så lenge legen sykemelder deg 100 % har du ingen forpliktelser annet enn den nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes TS bør vurdere å se etter en anne jobb. Dette er veldig på kanten.

Anonymous poster hash: 312fc...148
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes TS bør vurdere å se etter en anne jobb. Dette er veldig på kanten.

Ikke så lett som gravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La vær å svar. Om du svarer så skriv i en mld eller mail, at du er sykemeldt. Ferdig.

Når du er ferdig med permisjonen så slutter du i jobben.

Anonymous poster hash: 6894d...828
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La vær å svar. Om du svarer så skriv i en mld eller mail, at du er sykemeldt. Ferdig.

Når du er ferdig med permisjonen så slutter du i jobben.

Anonymous poster hash: 6894d...828

Kan de bruke det mot meg på noe vis? De er tydligvis kjempesure på meg..ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett som gravid :(

Slutt å sutre. Hvordan tror du det vil være å komme tilbake til denne arbeidsplassen dersom du velger å ikke svare? Du har to valg: Det ene er suck it up og svar, selv om du synes det er aldri så galt. Det andre er å ikke svare og bruke permisjonstida på å finne deg en ny jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å sutre. Hvordan tror du det vil være å komme tilbake til denne arbeidsplassen dersom du velger å ikke svare? Du har to valg: Det ene er suck it up og svar, selv om du synes det er aldri så galt. Det andre er å ikke svare og bruke permisjonstida på å finne deg en ny jobb.

Sutre?? Det må da være lov å reagere når man er veldig syk,kjemper med gjennom dagene, og så blir jeg behandlet slik?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Jeg tror jeg hadde svart noe som: Jeg er ikke i form, som nevnt tidligere og dette har ikke bedret seg. Jeg kan ikke hjelpe dere nå, men håper dette løser seg for dere og dere finner en vikar da jeg ikke kan se for meg at jeg kommer tilbake med det første. Ønsker dere alt vell! Hilsen xxxxx

Svare må du, selv om det kanskje føles fryktelig belastende akkurat nå, men you can do it! Evt. få mannen din til å forfatte en melding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...