AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Del Skrevet 16. mars 2015 Hei, Jeg er et lite dilemma som jeg ønsker deres tanker rundt. Jeg er for øyeblikket i et vikariat som i utgangspunktet skal gå til 31.juli. Jeg har en måned oppsigelse i jobben. Jeg har vært sånn delvis fornøyd med jobben, superfornøyd med mine kollegaer, men ikke fullt så fornøyd med jobboppgavene. Det sistnevnte er en av grunnene til at jeg har søkt jobb annet sted, som jeg har fått (jippi!). I kontrakten står det oppstart 1.mai, som ikke er altfor lenge til, men de sa samtidig på telefon at jeg kunne få starte 1.aug dersom det passet bedre i forhold til å avslutte jobboppgaver osv. De gav inntrykk av at det var enten eller, enten 1.mai eller 1.aug (sikkert i forhold til ferieavvikling...). Og det er her dilemmaet kommer inn. Behøver jeg å få dårlig samvittighet for å forlate jobben 1. mai? Det er jo det jeg egentlig vil! Vil lederen synes det er "sleipt / unødvendig" av meg å forlate jobben tidlig, når jeg likevel er så nær utgangen av vikariatet? Han vet for øvrig ikke om det at jeg har anledning til å starte 1.aug. Tenkte jeg skulle ta samtalen når jeg har bestemt meg... Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 021ac...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 16. mars 2015 #2 Del Skrevet 16. mars 2015 Gode ledere ser profesjonelt på slike ting. Lykke til i ny jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 16. mars 2015 #3 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg er i et vikariat selv, og søker jobber. Men her har jeg en veldig åpen dialog med min leder, så hun vet at jeg søker, og at om jeg får en fast (evt. bare fastere) stilling, så forsvinner jeg herfra, men vil selvsagt jobbe oppsigelsestiden min på to uker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aella Skrevet 16. mars 2015 #4 Del Skrevet 16. mars 2015 Arbeidsgiver skjønner det nok innerst inne. Tror alle arbeidsgivere som ansetter vikarer har i baktankene om at de ser etter noe mer fast og stabilt. Uansett så skal du ikke bry deg om hva han tenker om deg om du finner en ny jobb. Du må tenke på deg selv. Du kan jo bare beklage at det ble sånn, men det er veldig viktig for deg å ha en jobb, og hvis du ikke hadde tatt den jobben så hadde du sittet arbeidsledig fra 31.juli og det har du ikke råd til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå