AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Del Skrevet 16. mars 2015 Dårlig formulert overskrift, men her er problemstillingen: Jeg har hatt flere semestre hvor jeg har tatt 40 eller 50 studiepoeng ved universitetet. Dette får jeg jo ikke noe ekstra uttelling for mtp. omgjøring fra lån til stipend osv. fra Lånekassa underveis, selv om de har registrert i sine systemer at jeg har tatt x antall eksamener med x antall studiepoeng. Det jeg lurer på er da om jeg nå kan f.eks. melde meg av et fag (eller alle?) jeg har dette semesteret, og så heller få uttelling fra de studiepoengene jeg har 'spart opp', eller er ikke det en mulighet overhodet? Jeg har bestemt meg for å begynne på en helt ny bachelor til høsten og ser at de fagene jeg har nå (årsenhet nordisk i språk og litteratur) er fullstendig bortkastet hva gjelder fremtidig anvendbarhet, og min motivasjon er for tiden litt under null.. Jeg har også mulighet til å jobbe mer dette semesteret, og tenker at det egentlig hadde lønt seg for meg å melde meg av disse fagene og jobbe så mye jeg kan de siste månedene for å spare penger + begynne å 'koselese' pensum i det nye studiet når jeg føler for det. I tillegg har jeg slitt med sykdom dette semesteret, og føler i grunn ikke at jeg har så mye mer å gi studiemessig nå. Ønsker egentlig bare å vite om jeg kan 'hoppe av' uten at det blir krøll med studielånet. Jeg bor også i studentbolig, og skal uansett si opp denne/ikke fornye kontrakten i sommer, da jeg flytter til en annen by for å starte på mitt nye studie. Har det noe å si? Kan samskipnaden få et slags 'varsel' dersom jeg melder meg av alle eksamener og så kaster de meg ut umiddelbart, eller..? Jeg vil jo beholde boligen min ut kontraktperioden, så dersom det er fare for at den sies opp fra samskipnadens side må jeg uansett ta fagene.. Eller hvertfall ikke melde meg av. Jeg hadde tenkt å ringe Lånekassen, men der var det beregnet ventetid på mer enn 15 minutter i telefonkø, så tenker å prøve igjen i morgen tidlig i stedet. Håper dette er forståelig for noen og at noen kanskje har et tips å komme med Anonymous poster hash: bbea7...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nira Skrevet 16. mars 2015 #2 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg kan ikke si at jeg er ekspert på dette, men tror ikke at du kan bruke disse studiepoengene dine uten at du mister støtte fra lånekassen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå