AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Hei! Jeg har i de siste nettene opplevd ekstrem nattesvette. Det er kjølig på soverommet, og jeg pleier å bruke både tepper og dyner uten å bli for varm. Men nå våkner jeg flere ganger om nettene gjennomvåt, hvor både hud, nattøy, sengetøy og hår er klissvått. Er så ekkelt! Går ikke på ppiller, har ikke fått nye medisiner. Veier ca 50 kg (om vekt kan ha noe å si) og er verken stresset eller deprimert om dagene. Hva kan dette komme av?Anonymous poster hash: 1cf04...c4f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Er 23, så det er heller ikke overgangsalderen.Anonymous poster hash: 1cf04...c4f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Det kan være helt ufarlige årsaker som høyt stoffskifte til mer alvorlige sykdommer. Jeg ville sjekket det opp.Anonymous poster hash: 82943...e65 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Ts. Ok, så plutselig nattesvette er faktisk legegrunn?Anonymous poster hash: 1cf04...c4f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Jeg ville gått til legen med en gang. Anonymous poster hash: 7e32b...5ff
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Jeg ville gått til legen med en gang.Anonymous poster hash: 7e32b...5ff Med en gang? Det hørtes jo alvorlig ut. :/Anonymous poster hash: 1cf04...c4f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Med en gang? Det hørtes jo alvorlig ut. :/Anonymous poster hash: 1cf04...c4f Ville bestilt time kjapt ja, særlig om du merker andre ting slik som vektnedgang etc. Det er helt sikkert bare en bagatell eller ingenting, men nattesvette kan også være et symptom på mer alvorlige tilstander. Anonymous poster hash: 7e32b...5ff
drue Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 (endret) Det kan være alvorlig, og det kan være ingenting. Har du hatt noen bekymringer i det siste? Husker jeg hadde en periode med stress, og da opplevde jeg også nattesvette. Det gikk over etter en uke eller noe. Edit: Leser nå at du ikke er stresset eller deprimert. Jeg ville sjekket opp i det! Endret 16. mars 2015 av drue
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Ville bestilt time kjapt ja, særlig om du merker andre ting slik som vektnedgang etc. Det er helt sikkert bare en bagatell eller ingenting, men nattesvette kan også være et symptom på mer alvorlige tilstander. Anonymous poster hash: 7e32b...5ff Da bestiller jeg time for å være sikker. Har ikke opplevd vektnedgang, men har slitt litt med hodepine og svimmelhet før svetten begynte(noe jeg tok for gitt var meg som ikke var flink nok å drikke vann)Anonymous poster hash: 1cf04...c4f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Det kan være alvorlig, og det kan være ingenting. Har du hatt noen bekymringer i det siste? Husker jeg hadde en periode med stress, og da opplevde jeg også nattesvette. Det gikk over etter en uke eller noe. Takk for svar Nei ingen bekymringer. Har faktisk vært mye mindre stresset og bekymret den siste tiden.Anonymous poster hash: 1cf04...c4f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Det kan jo være du brygger på influensa eller noe også. Trenger ikke være alvorligAnonymous poster hash: ce98a...c95
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Jeg også har fått nattesvette den siste tiden.. Tenkte det var dårlig luftkvalitet på rommet, men samboer merker ingenting og det hjelper ikke lufte. Har ikke tenkt det skulle være legegrunn, men nå ble jeg nysgjerrig..Anonymous poster hash: d1637...f27
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Må nesten legge til at jeg våknet i natt av at jeg blødde neseblod og at jeg ligger syk på sofaen i dag. Så kanskje det er som AB..c95 nevner at du brygger på noe? Anonymous poster hash: d1637...f27
Gjest imperio Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Har slitt med det samme selv i noen måneder. Det er i perioder, kan være opp til 4 dager i uken, for så å ha to uker "fri".
Pampusse Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 Jeg hadde det sånn hele sist vinter, fryktelig ubehagelig å våkne med badekarshud på hendene. Brukte hele dagen på å få tørka opp senga før natta. Fikk omsider somlet meg til legen, hadde høyt blodtrykk 194/130 og merka ikke annet enn nattesvette og noe svimmelhet. Fikk blodtrykksdempende medikament som omtrent virka på timen! Håper det ordner seg for dere alle med nattesvette
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #16 Skrevet 16. mars 2015 Jeg er veldig plaget med det ifm mensen. Før jeg skal ha mensen våkner og og bader i min egen svette hver natt. Anonymous poster hash: 73d2f...319
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #17 Skrevet 16. mars 2015 jeg fikk det plutselig og gikk til legen, viste seg at det var føling og at jeg var på vei til å utvikle diabetes.. Så dra til legen duAnonymous poster hash: a55ec...aac
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #18 Skrevet 16. mars 2015 Jeg er veldig plaget med det ifm mensen. Før jeg skal ha mensen våkner og og bader i min egen svette hver natt.Anonymous poster hash: 73d2f...319 Det samme her! Usj.. Anonymous poster hash: ce98a...c95
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #19 Skrevet 17. mars 2015 Hæ, kan det være føling?? Hjelp. (ref. innlegg over her) Jeg har lavt stoffskifte, så nå ble jeg redd. Men TS, jeg tenker det kan være høyt stoffskifte. Spesielt siden du veier så lite OG har opplevd vektnedgang nå. Høres litt ut som en venninne av meg. Dette må tas alvorlig, men det bra er jo at er det det fins det hjelp å få (om enn ikke optimal). Anonymous poster hash: e8322...305
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #20 Skrevet 17. mars 2015 jeg fikk det plutselig og gikk til legen, viste seg at det var føling og at jeg var på vei til å utvikle diabetes.. Så dra til legen duAnonymous poster hash: a55ec...aac Dette tror jeg ikke noe på. Altså, når man har diabetes slutter kroppen å produsere insulin, du får for lite og blodsukkeret blir veldig høyt. En føling kommer når blodsukkeret er på rask vei nedover og blir for lavt. Altså må du ha insulin i kroppen for å få til dette. Det er riktig at en føling har svette som et symptom, men da er man skikkelig dårlig, skjelver, svetter, er kvalm, uklar, osv - man ville kjent seg ganske syk. Du kan umulig ha fått diabetes-diagnosen av å ha hatt litt nattesvette, med mindre du holdt på å utvikle type 2 diabetes og at svetten kom som en reaksjon på høyt blodsukker over tid - det er ikke en føling. Håper du har fått mer kunnskap om diabetes om det er det du har, evt at du bytter fastlege og finner ut av hva som gir deg nattesvette i utgangspunktet. Til ts: sjekk deg hos lege. Nattesvette skal utredes om det er så kraftig som du har uten noen god forklaring. Lykke til Anonymous poster hash: 28096...eb6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå