AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #21 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har motsatt erfaring. Eksen min var off shore, og i friperiodene gjorde han alt i huset! Jeg kom hjem fra jobb til ferdig middag hver dag. For en luksus Anonymous poster hash: 5bf6b...dbc Det høres topp ut! Men jeg tror dessverre det er lett for mange å glemme/ikke vite alt som faktisk skal gjøres når de ikke har hovedansvaret. Men supert at det funker for noen. Men det er også den biten med at han er borte en hel måned. Han går glipp av ting som foreldremøter, følge til bursdag, trening.. hvis man har små barn blir man veldig bundet hjemme når partneren er borte. Ikke alltid så lett å finne barnevakt. Dessuten syns jeg en måned borte er lenge. Da må man være flink til å pleie kontakten over telefon i alle fall. Anonymous poster hash: 396e2...0f8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #22 Skrevet 16. mars 2015 Jeg hadde ikke synes det var noe problem. Kunne lett blitt sammen med en som jobber på den måten. Anonymous poster hash: 86320...664
StineN Skrevet 16. mars 2015 #23 Skrevet 16. mars 2015 Jeg velger vekk menn med jobber som betyr de er mye vekke, ja. Jeg har lyst på barn en dag, og jeg har ikke lyst til å være "alenemor" en hel måned i strekk. Det vil jo også være vanskelig for meg å ha en god rutine på hverdagen når det er slik. Jeg ser også på det som et problem om mannen dasser rundt hjemme i ukesvis, mens jeg er i full jobb. Når en har hatt fri hele dagen og den andre kommer hjem og er sliten blir det fort gnisninger. Anonymous poster hash: b41b3...a39 Dasser hjemme? Du er klar over at de som jobber offshore jobber ekstremt mye de ukene de er på eller?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #24 Skrevet 16. mars 2015 Det høres topp ut! Men jeg tror dessverre det er lett for mange å glemme/ikke vite alt som faktisk skal gjøres når de ikke har hovedansvaret. Men supert at det funker for noen. Men det er også den biten med at han er borte en hel måned. Han går glipp av ting som foreldremøter, følge til bursdag, trening.. hvis man har små barn blir man veldig bundet hjemme når partneren er borte. Ikke alltid så lett å finne barnevakt. Dessuten syns jeg en måned borte er lenge. Da må man være flink til å pleie kontakten over telefon i alle fall. Anonymous poster hash: 396e2...0f8 Ja, det var fantastisk å bli skjemt bort sånn! Alle er ikke ute i fire uker, da. Min eks var på båt og hadde 2/4-rotasjon, og alle i det firmaet hadde samme rotasjon. Det samme med de som var på plattform. To uker går fort, og fire uker hjemme er jo flott! Anonymous poster hash: 5bf6b...dbc
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #25 Skrevet 16. mars 2015 Dasser hjemme? Du er klar over at de som jobber offshore jobber ekstremt mye de ukene de er på eller? Det gjør også en mor som er alene med flere barn. Hun jobber nok mer eller mindre 16-18 timer i døgnet. Min mamma oppdro meg og søsteren min alene, hun hadde ikke mye tid til seg selv. Så syns absolutt ikke en som jobber offshore kan tillate seg å ikke gjøre en god del når han er hjemme. Han gjør neppe husarbeid i 12 timer uansett. Anonymous poster hash: 396e2...0f8 1
Florence Skrevet 16. mars 2015 #26 Skrevet 16. mars 2015 Jeg hadde ikke hatt noe i mot en kjæreste som jobber offshore nå når jeg er ung i hvertfall. Trives med å gjøre mitt eget og kjenne litt på savnet, men hvordan det hadde vært med eventuelle barn når jeg er eldre er jeg usikker på.
StineN Skrevet 16. mars 2015 #27 Skrevet 16. mars 2015 Det gjør også en mor som er alene med flere barn. Hun jobber nok mer eller mindre 16-18 timer i døgnet. Min mamma oppdro meg og søsteren min alene, hun hadde ikke mye tid til seg selv. Så syns absolutt ikke en som jobber offshore kan tillate seg å ikke gjøre en god del når han er hjemme. Han gjør neppe husarbeid i 12 timer uansett. Anonymous poster hash: 396e2...0f8 Å bli mor er valgfritt og noe man selv velger. Alle må ha jobb. Så å være mor er ikke jobb! Selvfølgelig er det forventet at han bidrar med husarbeid, Herregud. Det sier seg selv. Men han jobber såpass mye når han er borte at det er velfortjent å få masse hvile når han er hjemme.
Cambria Skrevet 17. mars 2015 #28 Skrevet 17. mars 2015 Er selv i begynnelsen av 20-årene, og nå hadde det ikke vært et problem om jeg fikk prata på telefon noen ganger i uka. Men aner jo ikke hvordan jeg vil se på det når jeg ønsker å etablere meg og eventuelt få barn. Er redd det vil være veldig slitsomt med baby(er) i huset og en mann som er borte fire uker i strekk. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #29 Skrevet 17. mars 2015 Å bli mor er valgfritt og noe man selv velger. Alle må ha jobb. Så å være mor er ikke jobb! Selvfølgelig er det forventet at han bidrar med husarbeid, Herregud. Det sier seg selv. Men han jobber såpass mye når han er borte at det er velfortjent å få masse hvile når han er hjemme. Selvfølgelig er det en jobb! En positiv jobb (håper jeg), men like fullt en jobb. Hjelpe til med lekser, følge opp evt. konflikter på skolen/venner, oppdra en unge som kanskje til tider er lite medgjørelig, sette gode eksempler, vaske de møkkete klærne, følge til trening, arrangere bursdager. I min bok er det en jobb, og en tøff en når man er alene om det. Jeg fostår at offshore er en slitsomt og tøff jobb, men å være alenemamma en måned av gangen er også tøft. Vet ikke om hun nødvendigvis har noe mer energi enn han når hun har så mye ansvar alene når han er borte. Tenker også at han ikke har fått med seg alt som har skjedd når han har vært borte og kanskje ikke klarer å følge opp like tett. Men. Selvfølgelig. Hvis han får gjort en del husarbeid og tatt litt ansvar for ungene, så kan det jo gå fint. Men jeg ville ikke hatt alt ansvaret alene halve året. Anonymous poster hash: 396e2...0f8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #30 Skrevet 17. mars 2015 Jeg hadde ikke klart å være uten min mann fire uker, roterende for hver måned. Anonymous poster hash: 5e3e9...b9d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #31 Skrevet 17. mars 2015 Jeg hadde ikke likt det. Har sett at det er mange Nordsjø-turnus arbeidere på nettdatingssider og det er vel ikke så lett for dem å finne noen. Anonymous poster hash: 4ae96...8c3
Sandie Skrevet 17. mars 2015 #32 Skrevet 17. mars 2015 (endret) Å bli mor er valgfritt og noe man selv velger. Alle må ha jobb. Så å være mor er ikke jobb! Selvfølgelig er det forventet at han bidrar med husarbeid, Herregud. Det sier seg selv. Men han jobber såpass mye når han er borte at det er velfortjent å få masse hvile når han er hjemme. Å være mor,eller inneha en hvilken som helst annen type omsorgsrolle kan absolutt sidestilles med en jobb.Om man har valgt det selv er av underordnet betydning.De som jobber borte fra hjemstedet i ukesvis har jo også valgt det selv. Du må også huske på at de som jobber i Nordsjøen,på båt eller andre steder borte,stort sett kommer til duk og dekket bord.De slipper å handle mat etter jobb,hente unger i barnehagen,holde huset rent,lage seg middag,vaske masse klær for seg selv og andre osv....De har kun en ting å tenke på når de er der og det er jobb.Resten av hverdagsmaset slipper de. En mor med en mann som jobber borte i ukesvis må i tillegg til en vanlig jobb ta seg av alt det andre som jeg nevnte over. Det blir i aller høyeste grad en jobb.I noen tilfeller går det greit,for andre gjør det ikke det.Kan se for meg at det er spesielt krevende når barna er små. Endret 17. mars 2015 av Sandie
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #33 Skrevet 17. mars 2015 2-4 rotasjon er ikke noe problem. Men 4-4 er for meg. Hadde noe på gang med en som gikk 4-4 men vi kom liksom ikke videre før han dro igjen. Jeg ga opp. Anonymous poster hash: 65326...653
Leohar Skrevet 17. mars 2015 #34 Skrevet 17. mars 2015 Jeg jobber offshore å jeg trur det hjelper vist hun har litt erfaring med de. Som vist faren eller andre familie medlemer jobber inne for det å.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #35 Skrevet 17. mars 2015 Hæ? Hvordan da? Er du avhengig at han er hjemme hele tiden for å klatre i karrierestigen?Anonymous poster hash: b32b8...342 Hehe, nei, men jeg vil gjerne ha barn, og jeg har en krevende jobb som krever at jeg jobber overtid i perioder. Om mannen skulle ha jobbet offshore måtte jeg ha hentet og levert i barnehagen hver dag annenhver måned. Anonymous poster hash: 01f82...719
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #36 Skrevet 17. mars 2015 Er 2-4-rotasjon bedre for de som ikke kunne tenke seg å være i lag med en som gikk 4-4? Anonymous poster hash: 34d92...010
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #37 Skrevet 17. mars 2015 Er 2-4-rotasjon bedre for de som ikke kunne tenke seg å være i lag med en som gikk 4-4? Anonymous poster hash: 34d92...010 Absolutt, det kunne jeg gått med på =) Anonymous poster hash: 01f82...719
StineN Skrevet 17. mars 2015 #38 Skrevet 17. mars 2015 Selvfølgelig er det en jobb! En positiv jobb (håper jeg), men like fullt en jobb. Hjelpe til med lekser, følge opp evt. konflikter på skolen/venner, oppdra en unge som kanskje til tider er lite medgjørelig, sette gode eksempler, vaske de møkkete klærne, følge til trening, arrangere bursdager. I min bok er det en jobb, og en tøff en når man er alene om det. Jeg fostår at offshore er en slitsomt og tøff jobb, men å være alenemamma en måned av gangen er også tøft. Vet ikke om hun nødvendigvis har noe mer energi enn han når hun har så mye ansvar alene når han er borte. Tenker også at han ikke har fått med seg alt som har skjedd når han har vært borte og kanskje ikke klarer å følge opp like tett. Men. Selvfølgelig. Hvis han får gjort en del husarbeid og tatt litt ansvar for ungene, så kan det jo gå fint. Men jeg ville ikke hatt alt ansvaret alene halve året. Anonymous poster hash: 396e2...0f8 Du får ikke betalt, derfor er det ikke en jobb. Det er et helt valgfritt ansvar.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #39 Skrevet 17. mars 2015 Jeg jobber på båt å er borte i 4 uker i strekk så heim 4 uker. Å har hatt problem med å få ett stabilt forhold. Er de no dere mener er ein dealbreaker ?Anonymous poster hash: a5aea...973 Tjener du mye penger offshore har ikke kvinnene noe problem med det. Anonymous poster hash: d1cea...9d5
sara-ellis Skrevet 17. mars 2015 #40 Skrevet 17. mars 2015 For meg er det ikke en dealbreaker før det eventuelt er snakk om barn. Jeg vet ingenting om det, men jeg ser for meg at det må være slitsomt å være "aleneforelder" annenhver måned. Samtidig er det jo kjekt at du er hjemme en hel måned, men da må du være villig til å tilpasse deg de rutinene familien har når du er borte. Mye av oppdragelsen blir lagt på mor som har barna hele tiden, og jeg tenker meg til at det kan være kjedelig å bli stemplet som kjip, siden pappa er mye morsommere når han først er hjemme og har fri hele tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå