Gå til innhold

Jobber offshore er et problem ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på båt å er borte i 4 uker i strekk så heim 4 uker. Å har hatt problem med å få ett stabilt forhold. Er de no dere mener er ein dealbreaker ?

Anonymous poster hash: a5aea...973

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på båt å er borte i 4 uker i strekk så heim 4 uker. Å har hatt problem med å få ett stabilt forhold. Er de no dere mener er ein dealbreaker ?

Er gutt i 20 åra

Anonymous poster hash: a4638...e2f

AnonymBruker
Skrevet

Tror stavingen din er større dealbreaker....

Anonymous poster hash: 163f5...3b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 0c896...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hadde vært dealbreaker for meg. Det blir som å sette forholdet på pause annenhver måned.

Anonymous poster hash: 9ef72...70c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger vekk menn med jobber som betyr de er mye vekke, ja. Jeg har lyst på barn en dag, og jeg har ikke lyst til å være "alenemor" en hel måned i strekk. Det vil jo også være vanskelig for meg å ha en god rutine på hverdagen når det er slik. Jeg ser også på det som et problem om mannen dasser rundt hjemme i ukesvis, mens jeg er i full jobb. Når en har hatt fri hele dagen og den andre kommer hjem og er sliten blir det fort gnisninger.

Anonymous poster hash: b41b3...a39
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på båt å er borte i 4 uker i strekk så heim 4 uker. Å har hatt problem med å få ett stabilt forhold. Er de no dere mener er ein dealbreaker ? Anonymous poster hash: a5aea...973

Vi har levd sånn i 15 år nå, vi er gift og har fire barn. Ikke noe problem, kommer bare ann på innstillingen til de det gjelder.

Anonymous poster hash: c455f...8f5

Skrevet

Så lenge din kommende kjære godtar det slik(og det er det mange som gjør), og du finner på noe fornuftig i avspaseringsukene dine - så skal det gå veldig fint :) Tenker du å jobbe slik hele livet, eller finne en annen ordning i starten av familielivet?

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det ikke noe problem, selv om 4/4-rotasjon er litt verre enn 2/4. En må jo huske på at du faktisk har helt fri i fire blanke uker, og da kan man virkelig ta igjen det tapte. Alt handler om innstilling. Jeg kan forstå at unge jenter ser på dette som problematisk, de lever jo helt annerledes enn oss litt mer voksne. Jeg syntes det var null problem å være sammen med en som jobbet off shore.

Anonymous poster hash: 5bf6b...dbc
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg i 30 årene, og ser ikke på det som et problem.

Anonymous poster hash: fd87c...a4a
Skrevet

Jeg velger vekk menn med jobber som betyr de er mye vekke, ja. Jeg har lyst på barn en dag, og jeg har ikke lyst til å være "alenemor" en hel måned i strekk. Det vil jo også være vanskelig for meg å ha en god rutine på hverdagen når det er slik. Jeg ser også på det som et problem om mannen dasser rundt hjemme i ukesvis, mens jeg er i full jobb. Når en har hatt fri hele dagen og den andre kommer hjem og er sliten blir det fort gnisninger.

Det er en ærlig sak, men husk at han ikke nødvendigvis må eller vil ha den jobben resten av livet. Jeg har møtt flere som har jobbet offshore, båt eller plattform, og funnet seg jobb på land når de var klare til å stifte familie.

Ikke er det alle som går og dasser hjemme i friperiodene heller. Husk at han óg er i full jobb, men jobber ikke på samme måte som deg. Når du er hjemme på ettermiddagen, kveldene og helgene (og dasser), så er han på jobb 12 timer om dagen i flere uker. Er dere flinke til å ta vare på hverandre i et forhold, så blir det ikke gnisninger og irritasjon. Da er det menneskene eller kombinasjonen det er feil med, ikke hvordan dere lever.

Det er ikke alle det fungerer for, men veldig mange med jobb offshore har partner og barn, og det går greit.

Skrevet

Absolutt ikke

AnonymBruker
Skrevet

Nei, for det setter så store begrensninger på min karriere.

Anonymous poster hash: 01f82...719
Skrevet

Vet ikke om det hadde vært uaktuelt, men jeg hadde nok ikke gått inn i et slikt forhold uten betenkningstid.

Fire uker er veldig lenge etter min mening og jeg ville for eksempel ikke hatt barn med en person som kun var til stede halve tiden på den måten.

Skrevet

Det hadde kanskje vært litt kjedelig i begynnelsen, men tenker at det ikke hadde vært en dealbreaker for meg hvertfall. Hvis man tenker på selve den usikkerheten, det å være fra hverandre 4 uker, er det vel du/den som jobber som må føle det verst, ettersom den andre parten fortsetter å leve livet på land.

AnonymBruker
Skrevet

I en etableringsfase kunne dette vært problematisk, men etter den første fasen kommer det an på innstilling.

Jeg har levd med en mann som jobber i nordsjøen i over 20 år, og det går stort sett greit.

Faktisk er det mer uproblematisk for meg enn det er for ham, fordi han føler seg utrolig hjelpeløs når noe skjer her hjemme, og han sitter isolert ute.

Anonymous poster hash: 5a171...123
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for det setter så store begrensninger på min karriere.

Anonymous poster hash: 01f82...719

Hæ? Hvordan da? Er du avhengig at han er hjemme hele tiden for å klatre i karrierestigen?

Anonymous poster hash: b32b8...342

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Jeg hadde fått hovedansvar for barn og hus, i tillegg til min egen jobb. Mentalt også, jeg hadde kanskje ikke hatt mye tilgang på mannen om noe skjedde.

Tror også det er lett for at mannen er sliten når han er hjemme, og ikke er vant til å ta sin del av husarbeidet. Jeg hadde nok vært ganske skeptisk til om vi klarte å ha en rettferdig arbeidsfordeling.

Anonymous poster hash: 396e2...0f8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Jeg hadde fått hovedansvar for barn og hus, i tillegg til min egen jobb. Mentalt også, jeg hadde kanskje ikke hatt mye tilgang på mannen om noe skjedde.

Tror også det er lett for at mannen er sliten når han er hjemme, og ikke er vant til å ta sin del av husarbeidet. Jeg hadde nok vært ganske skeptisk til om vi klarte å ha en rettferdig arbeidsfordeling.

Anonymous poster hash: 396e2...0f8

Jeg har motsatt erfaring. Eksen min var off shore, og i friperiodene gjorde han alt i huset! Jeg kom hjem fra jobb til ferdig middag hver dag. For en luksus :)

Anonymous poster hash: 5bf6b...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke blitt aktuelt med et sånn forhold for min del.

Anonymous poster hash: 0a6f2...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...