AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Del Skrevet 15. mars 2015 Sitter her å griner for meg selv.. Jeg bor på en annen kant av landet og vil bare reise hjem, men begynte i ny jobb her i januar og gruer meg skikkelig til å spørre sjefen om fri. Begravelsen blir jo sikkert tidligst på fredag, muligens neste uke. Noen som vet om man har rett/krav på fri flere dager enn begravelsesdagen? Eventuelt fri uten lønn? Dette er så fælt. Var skikkelig uventa, han var jo bare 65 år :/ Anonymous poster hash: 88ac0...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg har ikke peiling på sånne ting, så kan dessverre ikke gi deg et godt svar. Håper noen andre kan svare. Ville i alle fall bare si kondolerer. Håper du får fri. Anonymous poster hash: e7044...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg har ikke peiling på sånne ting, så kan dessverre ikke gi deg et godt svar. Håper noen andre kan svare. Ville i alle fall bare si kondolerer. Håper du får fri. Anonymous poster hash: e7044...9ff Takk <3 Det håper jeg å, er så fælt å være så langt borte fra familien nå. Anonymous poster hash: 88ac0...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 15. mars 2015 #4 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Kondolerer så mye. Det varierer nok litt hva slags rutiner som finnes mtp fri ved dødsfall. Jeg fikk noen dagers velferdsperm med lønn når mine besteforeldre døde, men det er nok ikke slik alle steder. Har du en personalhåndbok du kan sjekke? Endret 15. mars 2015 av Vampen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Del Skrevet 16. mars 2015 Kondolerer så mye. Det varierer nok litt hva slags rutiner som finnes mtp fri ved dødsfall. Jeg fikk noen dagers velferdsperm med lønn når mine besteforeldre døde, men det er nok ikke slik alle steder. Har du en personalhåndbok du kan sjekke? Jeg sjekka den, siden den ligger på nett, men står ingenting om fri ved dødsfall der. Takk <3 Anonymous poster hash: 88ac0...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Del Skrevet 16. mars 2015 Du har ikke rett på det. Jeg jobber på sykehjem og fikk ikke lov. Men de fleste arbeidsplassene vil nok la deg dra, kanskje uten lønnAnonymous poster hash: b4dc5...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Del Skrevet 16. mars 2015 Kondolerer så mye. Det varierer nok litt hva slags rutiner som finnes mtp fri ved dødsfall. Jeg fikk noen dagers velferdsperm med lønn når mine besteforeldre døde, men det er nok ikke slik alle steder. Har du en personalhåndbok du kan sjekke? Glem det, sjekka igjen. Det står inntil 3 dager, dvs at sjefen kan avgjøre hvor mange dager jeg får da? Med fly rekker jeg det jo på en dag fram og tilbake, men det er jo en stor påkjenning.. Vet ikke hva de ser på jeg. Anonymous poster hash: 88ac0...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 16. mars 2015 #8 Del Skrevet 16. mars 2015 Det skader ikke å spørre om fri. Du får helt sikkert fri, hvorfor skulle man ikke få dra i begravelsen til bestefaren sin? Kondolerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 16. mars 2015 #9 Del Skrevet 16. mars 2015 Kondoloerer <3 Begge bestefedrene mine er døde, av kreft og hjerteinfarkt. Var like tungt begge gangene. Pappa er også død. Han var alkoholiker. Så jeg vet hvor vondt det er å miste noen. Håper det går bra med deg Sjefen din må da gi deg fri når det gjelder begravelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 16. mars 2015 #10 Del Skrevet 16. mars 2015 Glem det, sjekka igjen. Det står inntil 3 dager, dvs at sjefen kan avgjøre hvor mange dager jeg får da? Med fly rekker jeg det jo på en dag fram og tilbake, men det er jo en stor påkjenning.. Vet ikke hva de ser på jeg. Anonymous poster hash: 88ac0...2b8 Det er vanskelig å si dessverre. En god sjef skjønner at det ikke er hensiktsmessig at du skal fly fram og tilbake på en dag, tenker jeg. Når man bor så langt unna at man må fly, så er det greit å ha litt tid med familien også. I min jobb har ikke det vært et problem, men jeg tror nok det kunne ha vært det i en av de service-jobbene jeg har hatt før. Nå tar det jo litt tid å organisere en begravelse, så det er mulig det ikke blir før i slutten av uka eller starten av neste. Da kan du jo kanskje også ta helgen til hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg vet jeg får fri selve dagen begravelsen er, men synes det er stress å ta fly både dit og tilbake samme dag som begravelsen. Håper derfor jeg får 2-3 dager.. Takk for kondolanser ❤️Anonymous poster hash: 88ac0...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Del Skrevet 16. mars 2015 Det er vanskelig å si dessverre. En god sjef skjønner at det ikke er hensiktsmessig at du skal fly fram og tilbake på en dag, tenker jeg. Når man bor så langt unna at man må fly, så er det greit å ha litt tid med familien også. I min jobb har ikke det vært et problem, men jeg tror nok det kunne ha vært det i en av de service-jobbene jeg har hatt før. Nå tar det jo litt tid å organisere en begravelse, så det er mulig det ikke blir før i slutten av uka eller starten av neste. Da kan du jo kanskje også ta helgen til hjelp? Jepp, håper egentlig det blir på fredag. Stygt å si det, men det er vel mest praktisk for alle tilreisende. Mandag går jo også greit. Anonymous poster hash: 88ac0...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 16. mars 2015 #13 Del Skrevet 16. mars 2015 Jepp, håper egentlig det blir på fredag. Stygt å si det, men det er vel mest praktisk for alle tilreisende. Mandag går jo også greit. Anonymous poster hash: 88ac0...2b8 Jeg hadde rett og slett nevnt det for de som planlegger begravelsen. Moren eller faren din er kanskje med på det? Jeg mistet broren min nylig, og selv om hovedfokuset selvfølgelig var å få begravelsen fin og personlig, så tok vi også praktiske valg mtp å gjøre det enklest mulig for alle som ønsket å delta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #14 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg vet at min sjef i hvert fall ville gitt fri et par dager uten lønn. Ville snakket med vedkommende, også sjefer har da en tendens til å vise forståelse i slike situasjoner. Spørs hvilken jobb du har, men spesielt når du må reise med fly frem og tilbake, skulle man da tro du fikk fri. Tenker det blir litt knapt med tid til fredag, ser for meg at begravelsen blir i neste uke. Kanskje kan du reise hjem allerede fredag, om begravelsen er tidlig i neste uke. Anonymous poster hash: 3fe36...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #15 Del Skrevet 18. mars 2015 Kondolerer så mye kjære TS! Håper du får fri så du får vært sammen med familien Anonymous poster hash: 992a7...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå