Gjest GreenSky Skrevet 24. august 2004 #221 Skrevet 24. august 2004 Men, det er sånn unger lærer å spise selv, så det hører jo med. Men unger er ikke ekle. Jooo! Pleier som regel å skremme vettet av små barn, jeg. Fatter ikke at kusinen min overhodet tør la meg passe på 2åringen hennes en gang. Første gangen hun lot meg passe henne, bare forsvant hun ut av døra uten å gi meg noen instrukser. Første gangen på 15 år jeg har skiftet bleie. :o Men det gikk bra, så jeg har visst noen morsinstinkter likevel. At jeg syntes min egen tremenning også er ekkel, tør jeg ikke nevne for kusinen min... Vel litt søt er hun, men mest ekkel. Hunder derimot, elsker meg. Og det er helt greit. :D
Polly Ester Skrevet 24. august 2004 #222 Skrevet 24. august 2004 Da må du nesten definere ekkel, for jeg vet ikke hva du mener. Du har passet barnet til kusinen din, så som du sier noe instinkt må det være i deg mht barn... Jeg syns noen unger er ekle jeg og - på den måten at jeg misliker måten de er på, måten de er blitt oppdratt; en unge kan sjelden noe for sin væremåte før det er blitt såpass gammelt at de ønsker å forandre seg selv... Det har vel antakeligvis noe med kjemi å gjøre det også - at det går på mennesker. Noen liker man og andre liker man ikke. Jeg vet ikke. Jeg vet bare at jentungen til søstra mi er den herligste jenta på jord, og mine egne unger er selvfølgelig de beste ungene i verden. Ikke sant...sånn er det med meg ihvertfall... Men, nå spora vi skikkelig av denne puppedebatten... Jeg syns ikke amming er ekkelt, bare for å få med det også... men jeg kommer antakeligvis ikke til å amme selv - ihvertfall ikke lenge...
Anders26år Skrevet 24. august 2004 Forfatter #223 Skrevet 24. august 2004 Skjønner ikke hva som er galt med mange av dere . Dere slenger så mye dritt fordi jeg har en mening . Plutselig er jeg ekkel og jeg banker opp folk på gata. Jeg sitter visst også i fengsel . Hadde egentlig trodd litt bedre om dere ! Håper dere ser hva dere driver med .
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2004 #224 Skrevet 24. august 2004 Hvorfor skal du ikke amme, Valnøtt?
aline Skrevet 24. august 2004 #225 Skrevet 24. august 2004 Hvorfor skal du ikke amme' date=' Valnøtt?[/quote'] det lurte jeg litt på også.... :klø:
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2004 #226 Skrevet 24. august 2004 Jeg sitter visst også i fengsel . Nå blander du vel med en annen debatt der du ble SPURT om du hadde sittet inne, siden du hadde så mye kunnskap om hvor lett og bedagelig det var i fengsel.
Anders26år Skrevet 24. august 2004 Forfatter #227 Skrevet 24. august 2004 Nå blander du vel med en annen debatt der du ble SPURT om du hadde sittet inne, siden du hadde så mye kunnskap om hvor lett og bedagelig det var i fengsel. Selv om man kan mye politikk så betyr ikke det at man er politiker
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2004 #228 Skrevet 24. august 2004 Skjønner ikke hva som er galt med mange av dere . Dere slenger så mye dritt fordi jeg har en mening . Plutselig er jeg ekkel og jeg banker opp folk på gata. Jeg sitter visst også i fengsel . Hadde egentlig trodd litt bedre om dere ! Håper dere ser hva dere driver med . Men Anders - du svarer jo aldri på det vi spør om: HVORFOR ELLER HVA ER DET SOM GJØR AT DET ER EKKELT MED AMMING??? HVA ER DET SOM FOREGÅR I HODET DITT I DET DU SER EN AMMENDE KVINNE SOM GJØR AT DU ASSOSIERER DET MED EKKELT??? Og når du legger inn en tråd om at du synes amming er ekkelt så må du faktisk regne med at kvinner og en manne eller to vil "arrestere" deg. Vi FORSTÅR faktisk IKKE hva du mener, og vi vil gjerne forstå!!! Opplys oss da mann!!! HVORFOR ER DET EKKELT - HVA GJØR DET EKKELT?????? (Men du vil kanskje ikke innrømme at du assosierer pupp med sex?)
Anders26år Skrevet 24. august 2004 Forfatter #229 Skrevet 24. august 2004 Men Anders - du svarer jo aldri på det vi spør om: HVORFOR ELLER HVA ER DET SOM GJØR AT DET ER EKKELT MED AMMING??? HVA ER DET SOM FOREGÅR I HODET DITT I DET DU SER EN AMMENDE KVINNE SOM GJØR AT DU ASSOSIERER DET MED EKKELT??? Og når du legger inn en tråd om at du synes amming er ekkelt så må du faktisk regne med at kvinner og en manne eller to vil "arrestere" deg. Vi FORSTÅR faktisk IKKE hva du mener, og vi vil gjerne forstå!!! Opplys oss da mann!!! HVORFOR ER DET EKKELT - HVA GJØR DET EKKELT?????? (Men du vil kanskje ikke innrømme at du assosierer pupp med sex?) Hvis du ennå ikke skjønner hva jeg mener så er det ditt problem . Jeg gidder ikke forklare samme ting 100 ganger . Hvis du tror jeg tenker på sex når jeg ser amming så får du bare tro det !
Gjest TomKrus Skrevet 24. august 2004 #230 Skrevet 24. august 2004 Og når du legger inn en tråd om at du synes amming er ekkelt så må du faktisk regne med at kvinner og en manne eller to vil "arrestere" deg. Har du lest den første posten? Denne tråden oppstod som et resultat av at noen mente det var galt å gå i bar overkropp på butikken.
Anders26år Skrevet 24. august 2004 Forfatter #231 Skrevet 24. august 2004 Har du lest den første posten? Denne tråden oppstod som et resultat av at noen mente det var galt å gå i bar overkropp på butikken.
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2004 #232 Skrevet 24. august 2004 Jeg har aldri likt amming på offentlig steder , spesielt ikke på steder man spiser . Det er ikke fordi jeg synes pupp eller brystvorter er ekkelt ( heller tvert imot:P )men fordi jeg liker bare ikke at folk slenger med puppen sin der jeg spiser . Virker på meg at de fleste kvinner synes jeg er teit som har sånne meninger og at amming er en naturlig ting. Ser at dere har diskutert menn som går i bar overkropp i butikken og at dere synes det er ekkelt . Er vel ikke noe mere ekkelt det enn amming?Jeg har aldri likt amming på offentlig steder , spesielt ikke på steder man spiser . Det er ikke fordi jeg synes pupp eller brystvorter er ekkelt ( heller tvert imot:P )men fordi jeg liker bare ikke at folk slenger med puppen sin der jeg spiser . Virker på meg at de fleste kvinner synes jeg er teit som har sånne meninger og at amming er en naturlig ting. Ser at dere har diskutert menn som går i bar overkropp i butikken og at dere synes det er ekkelt . Er vel ikke noe mere ekkelt det enn amming? Dette er åpningsinnlegget og det er det jeg svarer på - ikke hva som er tatt opp i en annen tråd tidligere. Det er amminga som er problemet i denne tråden her, er det ikke?
Monstermagnet Skrevet 24. august 2004 #233 Skrevet 24. august 2004 Men, nå spora vi skikkelig av denne puppedebatten... Jeg syns ikke amming er ekkelt, bare for å få med det også... men jeg kommer antakeligvis ikke til å amme selv - ihvertfall ikke lenge... Hvorfor skal du ikke amme? All forskning viser at barn som dier får færre sykdommer, og det er også viktig for barnets psykiske og sosiale utvikling, blant annet. Jeg vet ikke hva argumentet ditt er, men det er i allefall ikke til barnets beste.
Anders26år Skrevet 24. august 2004 Forfatter #234 Skrevet 24. august 2004 "Ser at dere har diskutert menn som går i bar overkropp i butikken og at dere synes det er ekkelt . Er vel ikke noe mere ekkelt det enn amming? "
Gjest TomKrus Skrevet 24. august 2004 #235 Skrevet 24. august 2004 Dette er åpningsinnlegget og det er det jeg svarer på - ikke hva som er tatt opp i en annen tråd tidligere. Det er amminga som er problemet i denne tråden her, er det ikke? Slik jeg ser det er utgangspunktet: Ser at dere har diskutert menn som går i bar overkropp i butikken og at dere synes det er ekkelt . Er vel ikke noe mere ekkelt det enn amming? Men så klart tar slikt av på et forum som dette.
ivanka Skrevet 24. august 2004 #236 Skrevet 24. august 2004 jo. altså menn i bar overkropp er eklere. i hvert fall hvis de har litt ekkel overkropp. søte unge menn i bar overkropp er helt greit for meg.
Polly Ester Skrevet 24. august 2004 #237 Skrevet 24. august 2004 Hvorfor skal du ikke amme' date=' Valnøtt?[/quote'] Stiller meg vel laglig til for hugg her jeg og... Jeg ammet førstemann i 10 mnd, og ble drittlei. Han ville ikke ha noe ennet enn puppen, og det var hele dagen og natten. Med andremann hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle amme, men at ungen også skulle bli vant til å bruke smokk og flaske slik at jeg slapp å sitte hele tiden klar med puppen. Men, det ble et svare strev. Eldstemann var sjalu, og hver gang jeg satt med lillebror og ammet, så fant storebror på alt galt han kunne finne på, og jeg var bare stresset. Og lillebror skulle ha mat hver halve time, det er ikke tull - hver halve time skulle han ha mat når jeg ammet. Og da ble det lite tid igjen til storebror som fant på det meste gale han kunne finne på mens jeg satt med lillebror. Jeg ga opp ammingen da lillebror var 1 mnd og da ble det roligere. Da fikk gutten så mye mat han trengte og storebror kunne gi flaske og den verste sjalusien la seg. En annen ting var at jeg hadde altfor mye melk, så ungen rakk aldri å få i seg alt - og den fettrike melka som kommer på slutten fikk han aldri i seg fordi han fikk så inmari mye av den "skummet-melka" som kommer først og bare metter i korte stunder av gangen. Derfor måtte han ha mat hver halve time og derfor fikk jeg enda mer melk. Jeg pumpet meg den dagen jeg bestemte meg for å slutte å amme, og da var det over 100 ml på hver side. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg ikke kommer til å mase med å amme denne gangen. Kanskje jeg velger å prøve, men jeg kommer til å gi meg hvis det blir sånn pes. Og det er fordi jeg har denne omtalte lillebroren som jeg regner med kommer til å bli enda mer sjalu enn storebror var den gangen. Og fordi da får brødrene og faren like stor sjans til å mate babyen som jeg gjør. Og jeg vet at morsmelk er det beste alternative for babyen. Men, jeg tror familielykke er viktigere enn morsmelk igjen. Puh...ble langt dette her...
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2004 #238 Skrevet 24. august 2004 Jeg ser ikke at du har forklart det i det hele tatt jeg, Anders. Du sier om og om igjen at du synes det er ekkelt å se kvinner som ammer når du spiser, men ikke ett sted har du forklart HVORFOR. Du sier at du ikke har noe i mot brystvorter, heller tvert om, men det forklarer ingen ting om hva som er ekkelt. Jeg har ennå ikke sett en kvinne som slenger puppen rundt omkring før hun putter den i munnen til babyen, eller som sitter og flasher for å få vist seg frem for flest mulig. Min erfaring er at kvinner er nokså bluferdige selv om de også synes amming er naturlig, og at de prøver å gjøre det så diskret som mulig. Ikke nødvendigvis for ikke å støte noen, men fordi det ikke er naturlig for henne å vise frem puppene sine for gud og hvermann. De aller aller fleste er ikke exhibisjonister.. Og fremdeles lurer jeg på hvorfor det er ekkelt.... Du TomKrus som har svar på alt til enhver tid - kan du forklare meg hvorfor Anders og enkelte andre synes det er ekkelt med ammende mødre i nærheten når de spiser? Du vet jo sikkert svaret..
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2004 #239 Skrevet 24. august 2004 "Ser at dere har diskutert menn som går i bar overkropp i butikken og at dere synes det er ekkelt . Er vel ikke noe mere ekkelt det enn amming? " Denne er det jo forklart forskjellen på. En ammende mor skjuler det meste av puppen bak ungen og genseren. En mann i bar overkropp er halvt naken og vandrer i dette tilfelle rundt i en matforretning. Vet ikke om jeg personlig ville ha reagert på det med mindre han jobbet i delikatessen og stod i bar overkropp på jobb. Men jeg synes ikke damer i bikini har noe i butikken å gjøre heller. For mye kropp på feil sted. Det er noe som heter kotyme. Og igjen - en ammende bestreber seg ofte på at ikke brystet skal synes, av egen bluferdighet.
Anders26år Skrevet 24. august 2004 Forfatter #240 Skrevet 24. august 2004 Denne er det jo forklart forskjellen på. En ammende mor skjuler det meste av puppen bak ungen og genseren. En mann i bar overkropp er halvt naken og vandrer i dette tilfelle rundt i en matforretning. Vet ikke om jeg personlig ville ha reagert på det med mindre han jobbet i delikatessen og stod i bar overkropp på jobb. Men jeg synes ikke damer i bikini har noe i butikken å gjøre heller. For mye kropp på feil sted. Det er noe som heter kotyme. Og igjen - en ammende bestreber seg ofte på at ikke brystet skal synes, av egen bluferdighet. Jeg synes ikke ammende menn er noe bedre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå