vanskapning Skrevet 15. mars 2015 #1 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg har to jobbtilbud nå og sliter skikkelig med å velge. Det er samme type jobb, men på to forskjellige steder. Jobb 1 har jeg jobbet som vikar lenge. Det er et veldig godt arbeidsmiljø med gode kollegaer som ønsker at jeg skal fortsette der. Problemet er at jeg ikke har fått et "offisielt" jobbtilbud, men sjefen sier jeg kan jobbe så mye jeg vil fram til mai, og få et 100% vikariat fra mai og ut året. Sjefen sier også at det er stor mulighet for å fortsette neste år og ønsker å gi meg en fast stilling. Jeg trives veldig godt i jobben, det er kort reisevei, og jeg har veldig lyst til å jobbe her. Jeg er derimot usikker siden jeg ikke har fått et skriftlig tilbud, og jeg vet ikke om jeg kan stole helt på sjefen sin garanti. Jobb 2 har jeg vært på jobbintervju og blitt tilbudt stillingen. Det er mye av de samme arbeidsoppgavene jeg er vant med, men også noen nye som jeg ikke er komfortabel med. Her vil de at jeg skal begynne å jobbe i 50% med en gang, og i 100% fra mai og utover. Det er et vikariat ut året, med mulighet for forlengelse for neste år. Også her sier de at de ønsker at stillingen skal bli fast etter hvert. Det er lengre reisevei hit og jeg har mindre lyst på denne jobben, men denne stillinge føles "tryggere" siden den er offisielt utlyst. Hva ville dere valgt i denne situasjonen? Jeg er redd for å takke nei til jobb 2 i tilfelle sjefen på jobb 1 plutselig ikke kan holde det han lover. Jeg er også redd for å takke ja til jobb 2, siden jobb 1 uansett må ansett noen snart og jeg da kanskje ikke har mulighet til å komme tilbake dit. Det er heller ikke veldig lett å få seg jobb her jeg bor, så jeg vet virkelig ikke hva jeg bør gjøre. Jobb 2 trenger svar innen noen få dager, noe jeg syns er veldig vanskelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Del Skrevet 16. mars 2015 Men jobb 2 er jo heller ikke fast? I så fall ville jeg blitt værende.Anonymous poster hash: 93584...ac8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 16. mars 2015 #3 Del Skrevet 16. mars 2015 Si til sjefen at du har fått et annet jobbtilbud, men at du ønsker å bli, og st du da trenger det skriftelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 16. mars 2015 #4 Del Skrevet 16. mars 2015 Vet jobb 1 at du har fått tilbud om jobb 2? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå