Gå til innhold

vil en lærer fra vgs svare meg på noe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har veldig stor fravær i 1 fag. Hvor mye fravær kan jeg ha før læreren ikke vil gi meg karakter?

Anonymous poster hash: 2f495...5cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde gitt deg karakter hvis du hadde vært til stede ved minst to vurderingssituasjoner.

Anonymous poster hash: 0200d...579
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å svare på, i enkelte fag må jeg ha alle vurderinger, i noen fag går det fint å gå glipp av en eller to. I noen fag har det som gjøres i timen mye å si på karakter, i andre fag har det mindre å si.

Du skal få varsel om at du står i fare for å ikke få karakter, og ha sjansen til å rette det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å svare på, i enkelte fag må jeg ha alle vurderinger, i noen fag går det fint å gå glipp av en eller to. I noen fag har det som gjøres i timen mye å si på karakter, i andre fag har det mindre å si.

Du skal få varsel om at du står i fare for å ikke få karakter, og ha sjansen til å rette det opp.

Det gjelder faget politikk og menneskerettigheter. Jeg har vær mye borte fra undervisningen, men jeg har vært ved alle vurderinger. :) eller mangler en fremføring da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder faget politikk og menneskerettigheter. Jeg har vær mye borte fra undervisningen, men jeg har vært ved alle vurderinger. :) eller mangler en fremføring da

Be om å få holde fremføring, evt. gjøre et annet arbeid. Det viser at du er villig og interessert.

Anonymous poster hash: 0fafc...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enormt mye fravær på vg1 (typ 44 dager og 130 timer, og har virkelig ingen god grunn for det). Fikk først IV i matematikk, men fikk karakter etter at jeg klaget. Skjønner ikke at jeg klarte å stå i alle fag! Helt utrolig. Dette er 8 år siden, så mulig ting har endret seg, men min erfaring er at man kan ha ganske mye fravær så lenge man møter opp på prøver, o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Jeg hadde også utrolig mye fravær gjennom alle årene på VGS, men snakket med lærere om hvorfor det var slik og jobbet hardt i alle vurderingssituasjoner. De fleste var forståelsesfulle, og jeg fikk gode karakterer i alle fag :) Lærerne vil jo gjerne at du skal få vurdert, så om du snakker med dem og finner ut hva som skal til for at du får vurdert, så er de fleste villige til å lytte og være litt fleksible.

Brukte selv seks år på å fullføre vgs pga fravær da. Gikk feil tre ganger, men fjerde gangen jeg prøvde, snakket jeg med lærere, fikk en god ordning der det var nok press på meg, men der fravær ikke hadde alt for mye betydning. Gikk til slutt ut med de høyeste karakterene i mitt årskull, og sannsynligvis mest fravær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...