Gå til innhold

Dårlig selvbilde + ufotogen


Fremhevede innlegg

Gjest Anastasia
Skrevet

Ja men du, tenk på oss som har det motsatt da! Jeg får alltid høre at jeg er så fotogen og ser bra ut på bilder, såpass at folk ikke kjenner meg igjen. Og jeg bruker ikke photoshop eller noe. Til og med en jeg jobbet med sa det til meg "du ser ikke ut som profilbildet ditt på facebook! for der er du skikkelig pen!" Den kommentaren kunne hun droppet, følte meg ikke så hot da akkurat. Er flere menn som har sagt det og, at jeg ser ut som en helt annen på bilder.

Men det er bare å la vær å bry seg, evt kan du redigere noen av bildene som legges ut. Jeg hadde også sagt fra til venner og bekjente at jeg ville blitt spurt før de tagget meg i bilder etc. Er ikke alle som syns det er så hyggelig å se mindre fine bilder av seg selv.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja men du, tenk på oss som har det motsatt da! Jeg får alltid høre at jeg er så fotogen og ser bra ut på bilder, såpass at folk ikke kjenner meg igjen. Og jeg bruker ikke photoshop eller noe. Til og med en jeg jobbet med sa det til meg "du ser ikke ut som profilbildet ditt på facebook! for der er du skikkelig pen!" Den kommentaren kunne hun droppet, følte meg ikke så hot da akkurat. Er flere menn som har sagt det og, at jeg ser ut som en helt annen på bilder.

Men det er bare å la vær å bry seg, evt kan du redigere noen av bildene som legges ut. Jeg hadde også sagt fra til venner og bekjente at jeg ville blitt spurt før de tagget meg i bilder etc. Er ikke alle som syns det er så hyggelig å se mindre fine bilder av seg selv.

Ville heller hatt det som deg. Får alltid høre hvor utrolig mye penere jeg er i virkeligheten og det ødelegger all lyst til å bli tatt bilde av. Kommer bare til å ha stygge bilder å vise til barn og barnebarn og må skjule Facebookbilder hele tiden. Må gå når folk skal ta gruppefoto og gruer meg til egen bryllupsfotografering :(

Møter ofte gamle bekjente som kommenterer hvor pen jeg har blitt med årene, så spør jeg om de ikke har meg på Facebook lenger og har sett meg der, men joda, bildene var visst urettferdige i forhold til når de så meg i live. Irriterende å være ok pen når folk tror du er middelmådig utifra bilder.

Syns forøvrig det var meget frekt av din kollega, snakk om å ikke ha sosiale antenner da.. Er det deg på din avatar? Er på mobil :)

Anonymous poster hash: 73886...825

Gjest Anastasia
Skrevet

Ville heller hatt det som deg. Får alltid høre hvor utrolig mye penere jeg er i virkeligheten og det ødelegger all lyst til å bli tatt bilde av. Kommer bare til å ha stygge bilder å vise til barn og barnebarn og må skjule Facebookbilder hele tiden. Må gå når folk skal ta gruppefoto og gruer meg til egen bryllupsfotografering :(

Møter ofte gamle bekjente som kommenterer hvor pen jeg har blitt med årene, så spør jeg om de ikke har meg på Facebook lenger og har sett meg der, men joda, bildene var visst urettferdige i forhold til når de så meg i live. Irriterende å være ok pen når folk tror du er middelmådig utifra bilder.

Syns forøvrig det var meget frekt av din kollega, snakk om å ikke ha sosiale antenner da.. Er det deg på din avatar? Er på mobil :)

Anonymous poster hash: 73886...825

Haha, nei det er ikke meg,det er jo selveste Britney Spears :) Hun kollegaen min har det med å si ting rett ut så jeg kan bli litt sjokkert av og til.

Så spennende at du skal gifte deg da, grattis! Det er vel vanlig at fotografen tar mange bilder også plukker du ut de du liker best.. skulle jeg tro hvertfall. Det hadde jeg ikke bekymret meg for.

Jeg er sikker på at bildene dine er ikke så gærne som du tror. Og husk at man kan alltid ta et nytt bilde! Er det jeg gjør når jeg er på ferie og sånn, får folk til å ta flere bilder også sletter jeg de jeg ikke liker.

  • Liker 1
Skrevet

Akkurat det samme med reklame modeller. Ofte har de veldig skarpe trekk i virkeligheten men på ett 2D bilde så ser de smaching ut :) så heldig du er! Jeg ser ut som ett troll på bilder

Anonymous poster hash: 1eccc...962

Kanskje det er det som gjør det; at jeg har markert beinstruktur i ansiktet, og at det på en måte tar seg bra ut på bilder?

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens! Jeg synes jeg ser grei ut i speilet, selv om jeg har mine komplekser, men prøver å huske på at alle har det og det er mest sannsynlig bare jeg som tenker på mine feil. Selv om det ikke alltid er så lett. Så kommer problemet når folk skal ta bilder av meg. Jeg synes jeg ser helt grusom ut, spesielt på bilder tatt med blitz. Og det er ikke bare noe jeg sier, jeg får virkelig vondt i magen hver gang jeg ser nye bilder av meg selv. Noen ganger har jeg sagt til venner: Er det virkelig sånn jeg ser ut?? Tror jeg at jeg er penere enn jeg er??? Eller er jeg bare sykt ufotogen? Da sier de at jeg er kjempefin og ikke spesielt ufotogen.. Men det tar jo ikke jeg som et kompliment når jeg synes jeg ser ut som et monster på bildene... På Facebook har jeg fjernet taggen på alle bilder bortsett fra de jeg synes representerer den jeg ser i speilet.

Er det noen andre som har det sånn? Jeg synes jeg blir fin på kanskje 5% av bildene som blir tatt av meg, og i dagens samfunn med Instagram og Facebook og kamera opp i ansiktet hver eneste dag så er jo ikke det noe koselig...

Jeg har det helt likt... Vil ikke tro at jeg er så stygg som på bilder. Tror kanskje det har noe med symmetri å gjøre. Vi som ikke er så symmetriske, blir det ikke så fine bilder av heller?

Anonymous poster hash: cc140...ce5

Skrevet

Har det sånn jeg og; ser i speilet og tenker at jeg ser da vitterlig ikke så ille ut. Så tar noen et bilde og jeg ser enten ut som om jeg går på methamfetamin, speed og piller, eller som om jeg akkurat har satt puppen fast i ei bjørnesaks. Håpløst:P

Anonymous poster hash: 69eb5...d8c

Fantastisk beskrivelse, akkurat sånn er jeg også. :fnise:

Og jeg får attpåtil høre "du er så fotogen du!!", som vil si at jeg faktisk er enda styggere enn bildene jeg syns ser helt jævlige ut. Kjempestas.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg ser litt under middels bra ut til vanlig.

På de fleste bilder ser jeg virkelig ikke ut. Jeg skyr kameraer som pesten. På den videregående skolen jeg gikk på, gis det ut en bok fra hvert skoleår, med bilder fra alt som har skjedd i løpet av året. Bortsett fra klassebildet, er det ikke et eneste bilde av meg der.

Jeg er veldig kritisk til meg selv. Synes andre kan være vakre med sine dobbelthaker, litt mage osv. Jeg tenker jo ikke over andres skavanker. De tenker sikkert ikke over mine heller.

Man ser ut som man ser ut. Jo før man aksepterer det, jo bedre. Ikke lett, men.



Anonymous poster hash: 80d0d...a08
AnonymBruker
Skrevet

Til og med en jeg jobbet med sa det til meg "du ser ikke ut som profilbildet ditt på facebook! for der er du skikkelig pen!"

Så ubetenksomt å si! Mente det sikkert ikke på måten det kom ut. Med mindre hun antok at du er en av dem som tar jo 1000 bilder i diverse vinkler, så de kanskje får et par bilder hvor de ser skikkelig smashing ut. De som går bevisst inn for å se helt annerledes ut enn de faktisk er.

Ei jeg følger på instagram ser sikkert 20-30 kg slankere ut på bildene der enn i virkeligheten, jeg forstår ikke hvordan det er mulig at lårene ser så tynne ut som på de bildene. Og hvordan hun får ansiktet til å se så slankt ut. Forstår ikke greia med å ville fremstå så totalt annerledes enn man faktisk er.

Anonymous poster hash: 80d0d...a08

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stygg og ser stygg ut på bilder. Men jeg har samboer, jobb, god helse og tak over hodet. Å være usikker og bry seg om utseende er noe man driver med som ung tenåring. Etterhvert er man nødt å bli voksen og innse at der er mye verre skjebner enn å ha noen skjønnhetsskavanker.



Anonymous poster hash: 64478...22a
AnonymBruker
Skrevet

Noen er faktisk ekstremt ufotogene. Det betyr ikke at du ikke er pen ;)

Andre igjen som er "mindre pene" (altså ikke fotomodellpene IRL) er supervakre på bilder. Altså ekstremt fotogene.

Jeg er pen på bilder andre tar av meg, men ved selfies så blir kanskje hvert hundrede bilde bra :P

Er faktisk enig. Er merkelig at noen er utrolig fine på bilder, men ikke like fine i virkeligheten. Mens andre er utrolig fine i virkeligheten, men ikke på bilder. Merkelig!

Men de fleste er i grunnen fine både på bilder og i virkeligheten, men synes ikke det selv fordi de ikke klarer å se at de er fine på sin måte.

Anonymous poster hash: a5293...ba9

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Speilbildet er selvfølgelig en speilvendt representasjon av utseendet ditt, og ikke det andre ser. Jeg tror det er slik at jo mer symmetrisk man er, jo mer vil speilbilde og fotografi ligne.



Anonymous poster hash: ba56a...9b5
  • Liker 1
Gjest imperio
Skrevet

Hei folkens! Jeg synes jeg ser grei ut i speilet, selv om jeg har mine komplekser, men prøver å huske på at alle har det og det er mest sannsynlig bare jeg som tenker på mine feil. Selv om det ikke alltid er så lett. Så kommer problemet når folk skal ta bilder av meg. Jeg synes jeg ser helt grusom ut, spesielt på bilder tatt med blitz. Og det er ikke bare noe jeg sier, jeg får virkelig vondt i magen hver gang jeg ser nye bilder av meg selv. Noen ganger har jeg sagt til venner: Er det virkelig sånn jeg ser ut?? Tror jeg at jeg er penere enn jeg er??? Eller er jeg bare sykt ufotogen? Da sier de at jeg er kjempefin og ikke spesielt ufotogen.. Men det tar jo ikke jeg som et kompliment når jeg synes jeg ser ut som et monster på bildene... På Facebook har jeg fjernet taggen på alle bilder bortsett fra de jeg synes representerer den jeg ser i speilet.

Er det noen andre som har det sånn? Jeg synes jeg blir fin på kanskje 5% av bildene som blir tatt av meg, og i dagens samfunn med Instagram og Facebook og kamera opp i ansiktet hver eneste dag så er jo ikke det noe koselig...

samme her, bare jeg ser ikke noe fint i speilet.

Hater å bli tatt bilde av, løper så fort jeg ser et kamera. Får lyst til å legge meg ned å gråte når jeg ser nye bilder av meg selv. Tar ikke selfies heller, legger aldri ut bilder av meg selv på facebook.

Profilbildet er 4 år gammelt.

Skrevet

Tror det har noe med hvordan ansiktet "overføres" fra 3D til 2D. Jeg ser selv ganske bra ut i virkeligheten, men på bilder så ser jeg så ufattelig flat og skjev ut i ansiktet. Prøver å bare tenke at det er en teknisk greie, nothing to worry about.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg er mer sånn at jeg føler meg ganske grei så lenge jeg ikke ser meg i speilet eller på bilder. Så fort jeg ser meg i speilet, så blir jeg så skuffa og den dårlige selvtilliten blusser opp for fullt. Og jeg blir sur om noen tar bilder av meg. Jeg føler alltid at det ikke er sånn jeg ser ut som på bildet, men det er jo sikkert det.

AnonymBruker
Skrevet

Så ubetenksomt å si! Mente det sikkert ikke på måten det kom ut. Med mindre hun antok at du er en av dem som tar jo 1000 bilder i diverse vinkler, så de kanskje får et par bilder hvor de ser skikkelig smashing ut. De som går bevisst inn for å se helt annerledes ut enn de faktisk er.

Ei jeg følger på instagram ser sikkert 20-30 kg slankere ut på bildene der enn i virkeligheten, jeg forstår ikke hvordan det er mulig at lårene ser så tynne ut som på de bildene. Og hvordan hun får ansiktet til å se så slankt ut. Forstår ikke greia med å ville fremstå så totalt annerledes enn man faktisk er.

Anonymous poster hash: 80d0d...a08

Fatter ikke at noen vil fremstille seg så annerledes jeg heller, må jo være flaut når folk treffer deg i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 73886...825

Skrevet

Har det likt! Jeg er en person som virkelig hater å bli tatt bilde av også da.. Kvier meg alltid hver gang det er gruppebildet, eller alle maser om at jeg måå jo være med på noen bilder da. Lyser lang vei at jeg hater å bli tatt bilde av. Når jeg prøver å smile ser jeg bare enda værre ut. Klarer ikke å smile pent. Ser bare ekstremt ukomfortabel ut.

AnonymBruker
Skrevet

Speilet gjør at du ser deg selv finere enn det man er. Visstnok.

Men, må huske på at mange mobilkameraer i dag fremdeles har vidvinkel slik at man noen ganger ser helt herpa ut på bilder. Bedre kamera, bedre bilder. :)



Anonymous poster hash: 0c412...bde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...