Florence Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Hei folkens! Jeg synes jeg ser grei ut i speilet, selv om jeg har mine komplekser, men prøver å huske på at alle har det og det er mest sannsynlig bare jeg som tenker på mine feil. Selv om det ikke alltid er så lett. Så kommer problemet når folk skal ta bilder av meg. Jeg synes jeg ser helt grusom ut, spesielt på bilder tatt med blitz. Og det er ikke bare noe jeg sier, jeg får virkelig vondt i magen hver gang jeg ser nye bilder av meg selv. Noen ganger har jeg sagt til venner: Er det virkelig sånn jeg ser ut?? Tror jeg at jeg er penere enn jeg er??? Eller er jeg bare sykt ufotogen? Da sier de at jeg er kjempefin og ikke spesielt ufotogen.. Men det tar jo ikke jeg som et kompliment når jeg synes jeg ser ut som et monster på bildene... På Facebook har jeg fjernet taggen på alle bilder bortsett fra de jeg synes representerer den jeg ser i speilet. Er det noen andre som har det sånn? Jeg synes jeg blir fin på kanskje 5% av bildene som blir tatt av meg, og i dagens samfunn med Instagram og Facebook og kamera opp i ansiktet hver eneste dag så er jo ikke det noe koselig... 1
Aviendha Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Jeg føler akkurat det samme! Det er så utrolig stor forskjell på bildene jeg tar selv/sånn jeg ser ut i speilet og på bilder andre tar av meg. Har også fjernet tagger på Facebook fordi jeg ser helt forferdelig ut...
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Har det noe å si? Tror du må jobbe med å bry deg mindre, dette er ikke noe som trenger å være viktig for deg. Anonymous poster hash: 64478...22a 1
Florence Skrevet 15. mars 2015 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2015 Har det noe å si? Tror du må jobbe med å bry deg mindre, dette er ikke noe som trenger å være viktig for deg. Anonymous poster hash: 64478...22a Jeg er fullstendig klar over at det er viktigere ting i verden å bry seg om, og jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Men så blir jeg like kvalm hver gang noen legger ut et bilde av meg som jeg ikke føler representerer den jeg selv ser. Og da er mitt spørsmål, er det det jeg ser i speilet som er riktig, eller det som kommer på bilde? Er jo greit å gå gjennom livet og være klar over hvordan man faktisk ser ut. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Har det sånn jeg og; ser i speilet og tenker at jeg ser da vitterlig ikke så ille ut. Så tar noen et bilde og jeg ser enten ut som om jeg går på methamfetamin, speed og piller, eller som om jeg akkurat har satt puppen fast i ei bjørnesaks. Håpløst:P Og jeg aner heller ikke hvem jeg egentlig er mest lik; den jeg ser på bildene(grøss) eller den jeg ser i speilet. Og så har vi jo enda en variabel; jeg ser annerledes ut med linser enn med briller... Anonymous poster hash: 69eb5...d8c 5
Gjest Runforit Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Noen er faktisk ekstremt ufotogene. Det betyr ikke at du ikke er pen Andre igjen som er "mindre pene" (altså ikke fotomodellpene IRL) er supervakre på bilder. Altså ekstremt fotogene. Jeg er pen på bilder andre tar av meg, men ved selfies så blir kanskje hvert hundrede bilde bra
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 Samme her Har et ok utseende, men på bilder er jeg alltid ekstremt uheldig Anonymous poster hash: 8e21f...e1e
fjærestein Skrevet 15. mars 2015 #8 Skrevet 15. mars 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=862165&page=1&#entry14928621 Kom til å tenke på denne tråden. Hører også selv til de ufotogene. Vel det håper jeg iallfall..
Florence Skrevet 15. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 15. mars 2015 Noen er faktisk ekstremt ufotogene. Det betyr ikke at du ikke er pen Andre igjen som er "mindre pene" (altså ikke fotomodellpene IRL) er supervakre på bilder. Altså ekstremt fotogene. Jeg er pen på bilder andre tar av meg, men ved selfies så blir kanskje hvert hundrede bilde bra Hehe ja Men problemet mitt er jo at venner sier jeg ikke er ufotogen, så da ser jeg ut som jeg gjør på bilder? Og det er ikke spesielt hyggelig for meg å høre Uff. Prøver å ikke tenke så mye på det, er jo andre verdier som er mye viktigere. Men jeg vil jo være pen også? Prøver å unngå å bli tatt bilde av i stor grad, men er jo hyggelig å ha bilder med venner også..
Silfen Skrevet 15. mars 2015 #10 Skrevet 15. mars 2015 Må bare øve deg på hvordan se best mulig ut på bilder. Alle har en eller annen vinkel der de kan se bra ut. Min er uheldigvis liggende. Kan ikke akkurat legge meg ned og pose når noen kommer med kamera.
Florence Skrevet 15. mars 2015 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=862165&page=1&#entry14928621 Kom til å tenke på denne tråden. Hører også selv til de ufotogene. Vel det håper jeg iallfall.. Takk! Skal henge meg på den tråden
fjærestein Skrevet 15. mars 2015 #12 Skrevet 15. mars 2015 (endret) Og om du søker her inne på "ufotogen" ,og tar vekk at du kun søker i titler ,så vil du se mange tråder om emnet. Vi er langtfra alene nei... http://forum.kvinneguiden.no/sok/?f=all&start_year=all&sort=relevance&author=&query=ufotogen Endret 15. mars 2015 av fjærestein
Gjest Runforit Skrevet 15. mars 2015 #13 Skrevet 15. mars 2015 Hehe ja Men problemet mitt er jo at venner sier jeg ikke er ufotogen, så da ser jeg ut som jeg gjør på bilder? Og det er ikke spesielt hyggelig for meg å høre Uff. Prøver å ikke tenke så mye på det, er jo andre verdier som er mye viktigere. Men jeg vil jo være pen også? Prøver å unngå å bli tatt bilde av i stor grad, men er jo hyggelig å ha bilder med venner også.. Jeg tenker mer at de sier det for å være hyggelig. At du ser fin ut på bilder, mener jeg. Man vet som oftest ca. hvilken "penhetsskala" man ligger på så jeg tror rett og slett de sier at du ser fin ut på bilder for å være snill 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #14 Skrevet 15. mars 2015 Jeg skjønner godt at du reagerer på blitzbilder, for selv verdens vakreste kjendiser kan se ut som en karikatur når fotografen ikke kan jobben sin. Belysning er en kunst, og kun et fåtall ser faktisk greie ut når det er gjort katastrofalt galt. Når det er sagt, særdeles ufotogenhet (årets nyord 2015! ) finnes. Min Mor er en ufattelig vakker kvinne og ser 20 år yngre ut enn hun egentlig er. Men på bilder er hun altså så forferdelig at de aldri rettferdiggjør hennes egentlige utséende. Er selv fotograf, og har aldri vært borti et menneske som er mer ufotogen enn henne. Anonymous poster hash: 42421...062
Thyra Skrevet 15. mars 2015 #15 Skrevet 15. mars 2015 Jeg tror dette delvis handler om at ingen er helt symmetriske i ansiktet. Noen er mer usymmetriske enn andre. Når vi ser oss i speilet ser vi den speilvendt varianten av oss. Det er den vi er mest vant til å se, og da legger vi ikke så godt merke til eventuelle "skjevheter". Når vi ser et bilde, derimot, så vil "skjevheten" peke motsatt vei av hva vi er vant med, og vi ser det dermed mye tydeligere. Jeg synes ihvertfall selv at jeg ser mer usymmetrisk ut på bilder enn i speilet. En annen ting er at et bilde på en måte fryser et øyeblikk, i mange tilfeller et uheldig øyeblikk. Mens når vi ser oss i speilet er det mer liv og bevegelse. Og når man studerer seg selv i speilet, vil man vel ofte automatisk justere seg i den vinkelen man ser best ut i. På samme måte som når man tar selfie med mobilen. Jeg tror også mange sier at noen er fine på bilder selv om de egentlig ikke mener det. Jeg blir litt irritert når noen sier jeg var fin på et bilde, eller i et antrekk jeg VET får meg til å se verre ut enn vanlig. Det samme når voksne sa til meg at brillene jeg fikk da jeg var 13 var så fine. De så helt grusomme ut.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #16 Skrevet 15. mars 2015 Jeg føler akkurat det samme! Det er så utrolig stor forskjell på bildene jeg tar selv/sånn jeg ser ut i speilet og på bilder andre tar av meg. Har også fjernet tagger på Facebook fordi jeg ser helt forferdelig ut... Ser man seg ikke speilvendt i speilet da og "riktig vei" på bilder? Trodde det var derfor vi synes vi så annerledes ut Anonymous poster hash: 1eccc...962 1
Aviendha Skrevet 17. mars 2015 #17 Skrevet 17. mars 2015 Ser man seg ikke speilvendt i speilet da og "riktig vei" på bilder? Trodde det var derfor vi synes vi så annerledes utAnonymous poster hash: 1eccc...962 Jeg aner ikke? Etter en lang dag med skole og jobb klarer jeg ikke tenke klart heller, haha!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #18 Skrevet 17. mars 2015 Jeg aner ikke? Etter en lang dag med skole og jobb klarer jeg ikke tenke klart heller, haha! Googlet det. Det er visst derfor mange ikke kjenner seg selv igjen på bilder. Anonymous poster hash: 1eccc...962
tøydokka Skrevet 17. mars 2015 #19 Skrevet 17. mars 2015 jeg er helt motsatt.. Er sykt fotogen.. Kjenner meg nesten ikke igjen, tenker bare "wow!!" hver gang jeg ser et bilde noen har tatt. Dette gjelder bilder både der jeg har visst at jeg har blitt fotografert og bilder der jeg har blitt "smugknipset". Et kamera klarer alltid å få frem mitt vakreste jeg, og sånn har det vært siden jeg var liten. Nå vil kanskje noen si at jeg er penere enn jeg tror, men det er ikke det dette handler om. Jeg har et utseende som er flatterende og behagelig å se på, men ikke noe ekstraordinært. Får også høre fra andre at jeg er ekstremt fotogen. Jeg ser altså mye bedre ut på et foto enn i virkeligheten.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #20 Skrevet 17. mars 2015 jeg er helt motsatt.. Er sykt fotogen.. Kjenner meg nesten ikke igjen, tenker bare "wow!!" hver gang jeg ser et bilde noen har tatt. Dette gjelder bilder både der jeg har visst at jeg har blitt fotografert og bilder der jeg har blitt "smugknipset". Et kamera klarer alltid å få frem mitt vakreste jeg, og sånn har det vært siden jeg var liten. Nå vil kanskje noen si at jeg er penere enn jeg tror, men det er ikke det dette handler om. Jeg har et utseende som er flatterende og behagelig å se på, men ikke noe ekstraordinært. Får også høre fra andre at jeg er ekstremt fotogen. Jeg ser altså mye bedre ut på et foto enn i virkeligheten. Akkurat det samme med reklame modeller. Ofte har de veldig skarpe trekk i virkeligheten men på ett 2D bilde så ser de smaching ut så heldig du er! Jeg ser ut som ett troll på bilder Anonymous poster hash: 1eccc...962 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå