AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Del Skrevet 15. mars 2015 Hei! Jeg er nå på mitt 2.år i vernepleierutdanningen. Jeg har jobbet som assistent i hjemmesykepleien i drøye 2 år, og trives veldig godt. I løpet av utdanningen min har jeg vært innom både sykehjem og bofellesskap, men det er definitivt hjemmesykepleien jeg trives best med. Er dette noe jeg kan jobbe innen etter endt utdanning? Det er ingen vernepleiere på arbeidsstedet, bare sykepleiere og helsefagarbeidere. Som vernepleier har jeg full medisinkompetanae, men er usikker på om hjemmesykepleien ansetter vpl i sykepleierstillinger. Noen som vet eller har erfaring innenfor dette?Anonymous poster hash: 0916f...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Del Skrevet 15. mars 2015 Som vernepleier får du ikke ansettelse i en sykepleierstilling nei. Fordi om du har medisinkompetanse mangler du annen kompetanse som en sykepleier innehar og trenger i hj.spl, spesielt mtp at pasientrne ofte har omfattende somatisk sykdom som du ikke forutsetninger for å kunne følge opp. Det er mer ved sykepleien enn å dele ut medisiner. Men hvis det er dette du vil jobbe med, så kan du jo bytte studie fra vernepleie til sykepleie?Anonymous poster hash: c413f...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg har jobbet med en vernepleier i hj.spl. Hun hadde en vernepleierstilling, og gjorde stort sett det samme som en sykepleier. Det hun følte seg usikker på, spurte hun om. Anonymous poster hash: f8dd6...ff0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå