sukkerspinnn Skrevet 16. mars 2015 #121 Del Skrevet 16. mars 2015 Nei, fordi de blåøyde være heterozygote, som betyr at de bærer dominante og passive gener, og hvis to blåøyde mennesker er heterozygote og bærer brunøyde gener, kan barnet deres få brune øyne selvom de selv ikke har det. Anonymous poster hash: 9c7cb...96c Interessant! Så øyefarge som et enkelt eksempel på genetikk, som sikkert fler enn meg hadde på grunnskolen, gjelder altså ikke lenger. Takk for info, det er jo greit å følge med i tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #122 Del Skrevet 16. mars 2015 Det virker som om det er mange her inne som blir fornærmet av at andre ønsker barn med bondt hår og blå øyne. Hvorfor? Mange? Som i ca 1-2? Jeg synes rødt hår, fregner og grønne øyne er mye mer spesielt og kult enn blondt hår og blå øyne. Begge deler kan i teorien dø ut men jeg bekymrer meg ikke akkurat da jeg tror det er svært lite sannsynlig. Det er et stykke i fra å bli sjeldent til at det dør ut. Min blonde og blåøyde venninne fikk barn med en mørk columbianer, og barnet ble lys blond med knallblå øyne og gyllen hud. Jenta er ellers som snytt ut av nesa på faren så ingen tvil om at foreldrenes gener har blitt perfekt mikset. Ingen utroskap altså. Anonymous poster hash: 55bf4...83f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. mars 2015 #123 Del Skrevet 16. mars 2015 Hvis man er blåøyd selv og får barn med en annen med blå øyne kan man faktisk garantere at barna blir blåøyde. Hvis ikke har det mest sannsynlig vært noe snusk på gang. Det kan du ikke. En av de blåøyde kan ha en bakover i slrkta med brune øyne og så kan barna arve de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #124 Del Skrevet 16. mars 2015 Det kan du ikke. En av de blåøyde kan ha en bakover i slrkta med brune øyne og så kan barna arve de Jepp. Genet for brune øyne er også dominant så brune øyne vinner ofte over blå. Rart ikke flere husker skolelærdommen om b (blå øyne) og B (brune øyne) der BB og Bb nærmest garanterer brune øyne mens bb er den eneste komboen som gir blå øyne. Min far har bb (blå øyne fra begge sider) og min mor har Bb (blå øyne på farssiden og brune på morssiden). Jeg fikk blågrønne øyne (antakelig bb men kan være Bb) og min bror fikk brune øyne (mest sannsynlig BB). Anonymous poster hash: 55bf4...83f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmandaVI Skrevet 16. mars 2015 #125 Del Skrevet 16. mars 2015 Hvordan i alle dager skal det "dø ut" ? Anonymous poster hash: 30386...64a Dette utdøende blonde genet er myte som dukker opp fra tid til annen, særlig når det er agurktid for avisene. For litt over ti år siden var dette overalt, og så forsvant det bare. I motsetning til blondt hår... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #126 Del Skrevet 16. mars 2015 Det kan du ikke. En av de blåøyde kan ha en bakover i slrkta med brune øyne og så kan barna arve de Er begge foreldre blonde, er det liten sjangse for at barnet blir mørkt. Les litt om genetikk og arvemateriale. Gener for blondt hår og blå øyne er rescessive. De må derfor arves av begge foreldre for at de skal komme til uttrykk. Blonde mennesker bærer ikke veldig mørke gener, for da hadde de vært mørke selv. Egenskaper som hår- og øyefarge styres imidlertid av en hel drøss med gener, så sjangen for at blonde mennesker får litt mørkere barn er der, for all del, men den er svært liten. Blonde mennesker kan aldri få veldig mørke barn sammen. Anonymous poster hash: 9662c...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. mars 2015 #127 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg bryr meg om nasjonen. Anonymous poster hash: 0dcc8...57f Nasjonen er en administrativ forordning. Blå øyne er en mutasjon man har sporet tilbake tll den nordveslige delen av Svartehavet, altså Ukraina/Russland. Det er ett resultat av lavere konsentrasjon av melanin i iris, hvilket er en fysisk svakhet i land med mye sol, men en styrke der man har mindre sol. Det er såpass mange genetiske trigger at det er sannsynlig at blå øyne alltid kommer til å finnes. Blondt hår er mere genetisk svakt, men gitt at det har oppstått både i Europa, Oceania og Sør Amerika over vår tid på jorden, er det grunn til å tro at det er flere mekanismer i spill enn hva vi egentlig kjenner til. Av alle utfordringer menneskerasen har, er antagelig vårt ekstriør det absolutt minst interesante , selv om det desverre er det som uten tvil får mest oppmerksomhet. Absolutt ALLE som noensinne har befolket Norge, er enten innvandrer eller slekt av en innvandrer. Dette er ikke noe spesifikt Norsk problem ; dette er en felles egenskap med alle land som har tilbrakt store deler av menneskets levetid under iskappe. Skal vi bevare "Nasjonen" bør vi alle flytte ut ... NÅ. Du først. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. mars 2015 #128 Del Skrevet 16. mars 2015 Er begge foreldre blonde, er det liten sjangse for at barnet blir mørkt. Les litt om genetikk og arvemateriale. Gener for blondt hår og blå øyne er rescessive. De må derfor arves av begge foreldre for at de skal komme til uttrykk. Blonde mennesker bærer ikke veldig mørke gener, for da hadde de vært mørke selv. Egenskaper som hår- og øyefarge styres imidlertid av en hel drøss med gener, så sjangen for at blonde mennesker får litt mørkere barn er der, for all del, men den er svært liten. Blonde mennesker kan aldri få veldig mørke barn sammen. Anonymous poster hash: 9662c...eb9 Barna kan likevel få brune øyne og få brunt hår. De får ikke garantert platinablonde barn. Er heller du som burde lese om genetikk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 16. mars 2015 #129 Del Skrevet 16. mars 2015 Bryr meg ikke en døyt, nei. Men så bor jeg ike i Nazityskland heller så det er kanskje ikke så rart? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #130 Del Skrevet 16. mars 2015 Det bekymrer meg ikke. Hadde vært værre om brunt/svart hår hadde blitt utryddet. Alle kjærestene mine har hatt mørkt hår, aldri vært forelsket i en med blondt hår De har vel "spådd" at blondine er utryddet om ca 200 år.Anonymous poster hash: 1a872...8ce Det er umulig at blonde mennesker er borte i løpet av fire generasjoner. Kanskje om 2000 år. Anonymous poster hash: 6fb7c...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia123 Skrevet 16. mars 2015 #131 Del Skrevet 16. mars 2015 Nei? Jeg har ingenting med hvem andre elsker og ønsker å få barn med. Forøvrig skal jo blanding være bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #132 Del Skrevet 16. mars 2015 Bryr meg ikke en døyt, nei. Men så bor jeg ike i Nazityskland heller så det er kanskje ikke så rart? Så kun Nazier kan bry seg om sitt eget folk? Litt av noen tull du farer med. Anonymous poster hash: 0dcc8...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 16. mars 2015 #133 Del Skrevet 16. mars 2015 Så kun Nazier kan bry seg om sitt eget folk? Litt av noen tull du farer med.Anonymous poster hash: 0dcc8...57f Sitt eget folk??? Nordmenn bryr jeg meg om ja, men de kommer i alle former og farger. Å bevare om en spesiell etnisitet har jeg ingenting til overs for. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #134 Del Skrevet 16. mars 2015 Så kun Nazier kan bry seg om sitt eget folk? Litt av noen tull du farer med. Anonymous poster hash: 0dcc8...57f sitt eget folk? er alle blåøyde blonde ditt eget folk? russere og slovakere? er ikke brunøyde nordmenn en del av folket? dumhet til de grader wow Anonymous poster hash: 090a8...88b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #135 Del Skrevet 16. mars 2015 Sitt eget folk??? Nordmenn bryr jeg meg om ja, men de kommer i alle former og farger. Å bevare om en spesiell etnisitet har jeg ingenting til overs for. En nasjon handler jo i stor grad om slektskap. Trodde du hadde lært deg det. Anonymous poster hash: 0dcc8...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #136 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg er mest interresert i hva TS mener vi norske kvinner skal gjøre for å bevare de blå øynene og det blonde håret? Jeg er norsk 100%, men har brune øyne og mørkt hår. Ok, TS: Bør jeg da ikke formere meg??? I følge deg er det slik at selv om jeg finner meg en überblond norsk gutt, vil mine "mørke gener" vinne. Så hva vil du, TS? Mørkblonde norske kvinner bør kanskje steriliseres? Anonymous poster hash: d6909...f64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. mars 2015 #137 Del Skrevet 16. mars 2015 En nasjon handler jo i stor grad om slektskap. Trodde du hadde lært deg det.Anonymous poster hash: 0dcc8...57f Men guud. Nordmenn har ALDRI bare bestått av blonde og blåøyde mennesker 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 16. mars 2015 #138 Del Skrevet 16. mars 2015 En nasjon handler jo i stor grad om slektskap. Trodde du hadde lært deg det.Anonymous poster hash: 0dcc8...57f Haha, nei det gjør det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #139 Del Skrevet 16. mars 2015 Haha, nei det gjør det ikke. Så rart da at alle nasjoner er basert på det, uten om USA. Der funker jo flerkulturen fantastisk. Anonymous poster hash: 0dcc8...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. mars 2015 #140 Del Skrevet 16. mars 2015 Så rart da at alle nasjoner er basert på det, uten om USA. Der funker jo flerkulturen fantastisk.Anonymous poster hash: 0dcc8...57f Tenk på det du at om det bare handler om slektskap så blir det jo nærmest innavl. Innavl er ikke en posotiv ting 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå