Djungelvrål Skrevet 15. mars 2015 #101 Del Skrevet 15. mars 2015 Er det sant? Bestevenninnen min gjennom 30 år har det, så for meg har grønne øyne og blondt hår alltid virket "vanlig". Det må jeg opplyse henne om, at hun er "sjelden" Syns også dette er vanlig. Kjenner mange lyse med grønne øyne. Min sønn har grågrønne øyne, lys hud og blondt hår. Syns ikke grågrønne øyne er så vanlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #102 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg synes det er synd, og tenker av og til på det. Ikke rasistisk ment, men jeg har valgt min mann med en tanke om at vi begge har blå øyne og lyst hår. Selvsagt ønsker jeg at det skal gå videre, og har av den grunn aldri ønsket meg en mann med brune øyne eller av utenlandsk bakgrunn. Det nordiske svinner og jeg vil ikke være en av de som lar det skje!Anonymous poster hash: be994...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #103 Del Skrevet 15. mars 2015 Hvordan i alle dager skal det "dø ut" ? Anonymous poster hash: 30386...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sukkerspinnn Skrevet 15. mars 2015 #104 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Nei, det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Selv om jeg må innrømme at jeg ønsker meg blåøyde barn selv. Har brune øyne og har alltid vært misunnelig på søsteren min sånn sett. Hvis dere er bekymret for konsekvensene av raseblanding er det bare å se til Brazil, hvor det har foregått i hundrevis av år. Et typisk braziliansk søskenpar består av én som kunne kommet rett fra Afrika og en tysk-lignende smørbukk. Synes ikke virker som en så forferdelig fremtid. Endret 15. mars 2015 av sukkerspinnn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #105 Del Skrevet 15. mars 2015 Hvorfor må du være brun hele året? Vi som nordmenn er jo ikke det, når du er blek på vinteren så er de fleste andre det også. Syns det ser litt rart ut å være sydenbrun hele året jeg da.... Føler meg mye mer fresh med litt tan. Nå har jeg nettopp brukt 1,5 time på å smøre meg inn.. og det er KALDT! Derfor vil jeg ha latte-fargede barn så slipper de gå gjennom det samme som meg. Uansett, ser ikke hvordan de blonde genene skal dø ut sånn uten videre. Anonymous poster hash: 7a726...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. mars 2015 #106 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg synes det er synd, og tenker av og til på det. Ikke rasistisk ment, men jeg har valgt min mann med en tanke om at vi begge har blå øyne og lyst hår. Selvsagt ønsker jeg at det skal gå videre, og har av den grunn aldri ønsket meg en mann med brune øyne eller av utenlandsk bakgrunn. Det nordiske svinner og jeg vil ikke være en av de som lar det skje!Anonymous poster hash: be994...1c1 Jeg ler om dere får en unge med brune øyne og mørkt hår 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsvinet Skrevet 15. mars 2015 #107 Del Skrevet 15. mars 2015 Det virker som om det er mange her inne som blir fornærmet av at andre ønsker barn med bondt hår og blå øyne. Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. mars 2015 #108 Del Skrevet 15. mars 2015 Det virker som om det er mange her inne som blir fornærmet av at andre ønsker barn med bondt hår og blå øyne. Hvorfor? Det er litt naivt da å tro man kan styre utseendet på barna man får. Gener kan ligge hos blonde blåøyde langt bak i slekta med mørke folk. Så man har ingen garanti for blonde og blåøyde barn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsvinet Skrevet 15. mars 2015 #109 Del Skrevet 15. mars 2015 Det er litt naivt da å tro man kan styre utseendet på barna man får. Gener kan ligge hos blonde blåøyde langt bak i slekta med mørke folk. Så man har ingen garanti for blonde og blåøyde barn ...vel... Folk må vel få "håpe" på blonde barn om de vil, og velge en partner som maksimerer sjangsen for dette? Hvorfor blir enkelte så provosert over hva andre velger å prioritere i livene sine? Det er nesten så jeg vil påstå at enkelte her inne lider av "white envy", eller i dette tilfellet "blonde envy". Er vel like før enkelte fyrer opp blondine-vitsene i et forsøk på å mobbe blondheten ut av folk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. mars 2015 #110 Del Skrevet 15. mars 2015 ...vel... Folk må vel få "håpe" på blonde barn om de vil, og velge en partner som maksimerer sjangsen for dette? Hvorfor blir enkelte så provosert over hva andre velger å prioritere i livene sine? Det er nesten så jeg vil påstå at enkelte her inne lider av "white envy", eller i dette tilfellet "blonde envy". Er vel like før enkelte fyrer opp blondine-vitsene i et forsøk på å mobbe blondheten ut av folk... Problemet er jo om de blir skuffet dersom de IKKE får blonde blåøyde barn... hvordan vil de behandle disse barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #111 Del Skrevet 15. mars 2015 Det bekymrer meg ikke. Hadde vært værre om brunt/svart hår hadde blitt utryddet. Alle kjærestene mine har hatt mørkt hår, aldri vært forelsket i en med blondt hår De har vel "spådd" at blondine er utryddet om ca 200 år. Anonymous poster hash: 1a872...8ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 15. mars 2015 #112 Del Skrevet 15. mars 2015 Altså om mennesker med blå øyne og blondt hår "dør ut" så vil jo ingen bry seg, for det andre er jo blitt normalt. Om det da dukker opp en person med blondt hår blå øyne i ny og ned, så kan det jo godt henne at den personen blir framstilt som ett "Freakshow" fordi den personen er så mye annerledes enn de andre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #113 Del Skrevet 15. mars 2015 Altså om mennesker med blå øyne og blondt hår "dør ut" så vil jo ingen bry seg, for det andre er jo blitt normalt. Om det da dukker opp en person med blondt hår blå øyne i ny og ned, så kan det jo godt henne at den personen blir framstilt som ett "Freakshow" fordi den personen er så mye annerledes enn de andre.... Blonde mennesker risikerer allerede å bli lynsjet i ekelte deler av sverige. Blonde barn blir mobbet ut av skolen enkelte steder i Norge, fordi majoriteten av elevene er ikke-vestlige. I sverige farger blonde jenter håret mørkt for å slippe hets. "Folkemordet" blir nok en realitet i fremtiden... Anonymous poster hash: 9662c...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sukkerspinnn Skrevet 15. mars 2015 #114 Del Skrevet 15. mars 2015 Det er litt naivt da å tro man kan styre utseendet på barna man får. Gener kan ligge hos blonde blåøyde langt bak i slekta med mørke folk. Så man har ingen garanti for blonde og blåøyde barn Hvis man er blåøyd selv og får barn med en annen med blå øyne kan man faktisk garantere at barna blir blåøyde. Hvis ikke har det mest sannsynlig vært noe snusk på gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #115 Del Skrevet 15. mars 2015 Hvis man er blåøyd selv og får barn med en annen med blå øyne kan man faktisk garantere at barna blir blåøyde. Hvis ikke har det mest sannsynlig vært noe snusk på gang. Du har vel hørt om heterozygoter? Anonymous poster hash: 9c7cb...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sukkerspinnn Skrevet 16. mars 2015 #116 Del Skrevet 16. mars 2015 Du har vel hørt om heterozygoter? Anonymous poster hash: 9c7cb...96c Nja, nå måtte jeg gjennopplive litt gammel lærdom gitt. Men skjønte ikke helt hva du mente? Jeg trodde to blåøyde bare kunne få blåøyde barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #117 Del Skrevet 16. mars 2015 Nja, nå måtte jeg gjennopplive litt gammel lærdom gitt. Men skjønte ikke helt hva du mente? Jeg trodde to blåøyde bare kunne få blåøyde barn? Nei, fordi de blåøyde være heterozygote, som betyr at de bærer dominante og passive gener, og hvis to blåøyde mennesker er heterozygote og bærer brunøyde gener, kan barnet deres få brune øyne selvom de selv ikke har det. Anonymous poster hash: 9c7cb...96c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #118 Del Skrevet 16. mars 2015 Hihi, så bra jeg liker lyse gutter med mine gener er det stor sjanse for rødt hår på ungen og blå øyne da morsiden min er lys. Pga. pappas møørke gener ser jeg ut som en fra Latin-Amerika, men jeg tror barna mine kommer til å få lysere sider om faren deres er en nordmann Anonymous poster hash: 25ed2...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #119 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg er i slekt med vikinghøvdinger, Harald Hårfagre og Wergeland. Det går ikke an å bli mer nordisk. Jeg har mørkt brunt hår og mørke grønne øyne med litt gul og brunfarge i seg. Jeg har fått evig mange komplimenter fot både hår og øyne av menn. Jeg blir tydeligvis sett på som veldig pen.. Så man kan være både 100% nordisk og pen til tross for at en er mørk. Min kjære er så mørk at han ser mer italiensk eller fransk ut enn norsk. Men helt og fullt norsk er han. Det er veldig fint med mangfold. Hadde vært ekstremt kjedelig om alle nordmenn var blonde og blåøyd. Spesielt mtp at jeg foretrekker menn med mørk hårfarge. Anonymous poster hash: a8188...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #120 Del Skrevet 16. mars 2015 Kvinner flest bryr jo seg ikke like mye om utseende til mannen sin. Det handler jo om at kvinner skal føde, ergo betyr kroppen litt mer enn omvendt. En mann har i stor grad et annet bruk og det viser seg at kvinner stort sett ikke diskriminerer på bakgrunn av hår og øyefarge. Menn med blå øyne er f.eks. en del mer tiltrukket av kvinner med blå. Det betyr derimot ikke at utseende er alfa omega for menn heller. Her er majoriteten andre aspekter, slik at det er sagt. Hva var poenget ditt igjen atte, sa du? Anonymous poster hash: 55bf4...83f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå