AnonymBruker Skrevet 23. juni #181 Del Skrevet 23. juni Gjest Bruker1000 skrev (På 23.3.2015 den 9.02): Er derfor jeg kvier meg så fælt til å få barn. Min blåøyde blonde kjæreste har ingenting imot at barna våre blir mørke i hår og øyne, men jeg har så lenge jeg kan huske hatt komplekser for at jeg ikke er av norsk opprinnelse. Jeg synes blå øyne og blondt hår er noe av det vakreste som finnes, og vil ikke være med på å "ødelegge" det. Men en liten trøst er jo at barna mine mest sannsynlig vil møte en norsk gutt/jente så de blir nok lysere de neste generasjonene uansett Jeg tok screenshot av dette Anonymkode: f25d3...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #182 Del Skrevet 23. juni Hvorfor spør du kvinner? Hva med alle de norske mennene med asiatiske koner? Anonymkode: ed591...7c0 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #183 Del Skrevet 23. juni Bryr meg ikke om noe dør ut, man kan ikke stoppe naturen. Men fikk meg en artig opplevelse av DNA, da datteren min kom ut isblond, og hun er det fortsatt. Både far og jeg, samt alle i slektene så langt bak oldemødrene kan huske, har hatt svart eller brunt hår. Ingen aner hvor det blonde håret kommer fra. Anonymkode: d35d5...ec9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #184 Del Skrevet 25. juni Tja, bryr meg og bryr meg… Jeg er nå glad mine har begge blitt blåøyde og blonde 🤗 Anonymkode: 85e46...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #185 Del Skrevet 25. juni Selv er jeg blond og blåøyd, men kan vanskelig se noe særlig verneverdig i disse trekkene. De vakreste er (både kvinner og menn) er jo mørke og brunøyde. Anonymkode: 022ad...b77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #186 Del Skrevet 30. juni Barna mine er blonde og blåøyde, er ikke det selv, men synes jo den fargen er finest pga det da 😅 Så ja hadde vært trist. Hadde også vært trist om andre farger forsvant. Er mer bekymret for at den likestilte kulturen vår skal forsvinne. Ikke bare mellom mann og kvinne, men også at vi i Norge har hatt lite hierarki mellom sjef og arbeidere. Slik er det ikke mange andre steder. Anonymkode: 2f892...b81 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #187 Del Skrevet 30. juni Jeg har brunt hår og brune øyne og bare norske forfedre. Anonymkode: 9c7f5...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #188 Del Skrevet 30. juni Nei Anonymkode: 51f77...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #189 Del Skrevet 30. juni Ikke jeg heller. Det spiller ingen rolle, bare framtidens mennesker blir kloke og gode. Anonymkode: 40368...fae 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 30. juni #190 Del Skrevet 30. juni Jeg er selv veldig mørkt, men alle line barn er blonde og blåøyde. Faktisk litt skuffa 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #191 Del Skrevet 30. juni Jeg synes brune øyne etc er stygt så for min del kommer jeg til å føre blå øyne videre. Ett av kravene for hvilken mann jeg ønsket var at han skulle ha blå øyne for jeg synes det er så vakkert. Anonymkode: 3e772...1a7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #192 Del Skrevet 30. juni Bryr meg ikke i det hele tatt. Det er fint med variasjon, men det er ikke viktigere med variasjon enn at folk får barn sammen med de de ønsker å få barn sammen med. Så får bare resultatet bli det det blir. Men jeg har ikke blondt hår og blå øyne så mine gener vil jo om jeg får barn med en blond og blåøyd mann, ikke føre hans gener videre i våre barn, men det vil vel ligge der latent. Jeg har jorbær rødt hår og blandingsøyne. Merker at blandingsøynene er veldig arvelige, de fleste i familien har dem. Anonymkode: 747ea...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #193 Del Skrevet 30. juni Hvor har du det fra at blå øyne og blondt hår dør ut? Lenke? Blå øyne og blondt hår (og i enda større grad rødt hår) har alltid vært mindre arvelig enn mørkere hår og brune øyne - det er ikke noe nytt, liksom. Jeg er for øvrig 100 % norsk og har brunt hår og brune øyne. Det er faktisk helt normalt, det også. Det er ikke sånn at vi er dårligere eller mindre norske enn de som er blonde og blåøyde... Anonymkode: 3fb13...933 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #194 Del Skrevet 30. juni Spørsmålet i HI har jo åpenbare undertoner av både sexisme og rasisme. Men nei. Jeg vet hvordan genetikk funker, i motsetning til TS tydeligvis. Genene forsvinner ikke, med mindre de vil bli aktivt selektert ut, og det blir de ikke. Anonymkode: 8c0ac...24c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #195 Del Skrevet 30. juni Nei, er ikke noe som bekymrer meg. Hvordan menneskene en gang i fremtiden vil se ut er en utvikling som vil gå av seg selv. Anonymkode: d236f...b58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli #196 Del Skrevet 5. juli Jeg har produsert fire stk med blå øyne og blondt hår (Selv om eldste begynner å bli litt mørkere i håret), så føler jeg har gjort mitt bidrag der 😂 Men jeg håpte alltid på brune øyne da jeg synes det er så fint😉 Jeg føler ikke på et spesifikt ansvar for å bevare blå øyne og blondt hår. Men synes jo det er trist om det etterhvert dør ut, på lik linje med rødt hår og alle andre "unike" trekk. Anonymkode: 0c745...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli #197 Del Skrevet 6. juli Nei. De vil være her iallefall til jeg er død. Etter det betyr ting svært lite. Anonymkode: 76660...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 6. juli #198 Del Skrevet 6. juli nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli #199 Del Skrevet 6. juli Tirkes skrev (På 14.3.2015 den 23.41): Mhm. Blonde øyne ER feminint Blonde øyne? Anonymkode: 8f219...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli #200 Del Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (På 15.3.2015 den 0.37): Fordi de da ikke er etterkommere etter oss i like stor grad. I tillegg synes jeg at det er bra i seg selv. Anonymous poster hash: 0dcc8...57f Er ikke etterkommere i like stor grad? Har de andre foreldre da, mener du???? Anonymkode: 5fb70...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå