Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min graviditet havnet midt i ny leilighet og oppussing. Jeg er 5 uker på vei og vil derfor være ekstra forsiktig. Vi har en maler som skal male leiligheten og er ferdig på tirsdag. På soverommet er det bare en liten spotkasse som skal males, og hele stua.. Malingen er vannbassert/akryl.. Han i malebutikken sa etter en uke vil det være helt trygt..

Hva tenker dere ?? Vi vil ha full utlufting.. Lest såå mye forSkjellig om det her at jeg blir helt svimmel..

Så tenker jeg på alle klær og sko.. Hørt det kan sette seg i tekstiler osv.. Alt ligger i skap, men hjelper det og evt vaske det i maskinen ??

Setter stoooor pris på svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi malte stua da jeg gravid så flyttet jeg ut en ukes tid. Har masse pledd og puter og slikt i stua som lå der da de malte, dette har jeg ikke vasket. Det er jo avgassene som ikke er så bra å puste inn, tror ikke det setter seg i tekstiler.

Jeg fikk høre at så lenge malingen er helt tørr så er avgassingen ferdig og det er trygt å puste, selv om lukta kan henge igjen..

• Liker 1
Skrevet

Da vi malte stua da jeg gravid så flyttet jeg ut en ukes tid. Har masse pledd og puter og slikt i stua som lå der da de malte, dette har jeg ikke vasket. Det er jo avgassene som ikke er så bra å puste inn, tror ikke det setter seg i tekstiler.

Jeg fikk høre at så lenge malingen er helt tørr så er avgassingen ferdig og det er trygt å puste, selv om lukta kan henge igjen..

Okei.. Takk for svar. :) Bare hørte man skulle være ekstra forsiktig de første 12 ukene. Men som du sier, etter en uke må jo disse avgassene være borte..

AnonymBruker
Skrevet

Vannmaling skal jo være helt trygt. Jeg malte hele rom med vannbasert maling når jeg var gravid. Tror neppe du trenger i være bekymret.

Anonymous poster hash: 8d5e7...c0d
Skrevet

Vannmaling skal jo være helt trygt. Jeg malte hele rom med vannbasert maling når jeg var gravid. Tror neppe du trenger i være bekymret.

Anonymous poster hash: 8d5e7...c0d

Ja mener det er vannmaling hvertfall.. Er hverfall den med minst avgasser (utenom jotun sense ) takk for svar :)

Skrevet

Jeg malte også når jeg var gravid. Barnerom og stue. Brukte vannbasert maling. går nok fint etter en uke :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Har malt som gravid, men brukte jorun sens eller hva den nå heter. Etter anbefaling fra malebutikken

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i malebutikk :) ville valgt sens. Eventuelt male med maske, og helst ikke sov på rommet de første nettene..

Anonymous poster hash: 96aef...16b
Skrevet

Jobber i malebutikk :) ville valgt sens. Eventuelt male med maske, og helst ikke sov på rommet de første nettene..

Anonymous poster hash: 96aef...16b

De har allerede begynt å male.. Men får nok bare vente en ukestid før vi flytter inn.. Men regner med jeg kan dra dit å vaske/rydde noen få timer etter 1-2 dager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...