Gå til innhold

nav og utdanning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir oppsagt pga nedbemanning som skyldes bedriftens forhold. Kan jobbe ut august om jeg ønsker. Vurderer om jeg skal ta ett år til med utdanning, for å bedre jobbmuligheter og kunne sikre fast jobb. Denne utdanningen er i en annen by, og jeg skal IKKE selge leilighet og det er ikke et alternativ å flytte pga familie. Altså: jeg håper å få bo i byen jeg jobber i nå. Alternativet mitt er arbeidsledighetstrygd frem til jeg finner jobb. Kan nav gå inn å gi støtte til slik utdanning?

Anonymous poster hash: 4896b...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nav støtter ikke utdanning når du har utdanning allerede, og i alle fall ikke bare fordi du ikke gidder å flytte på deg. Har du sjekket om det du vil ta kan tas på deltid eller som fjernstudium? Jeg tok videreutdanning i Drammen mens jeg fremdeles bodde i Bergen. Lesing på egen hånd, undervisning på nett, og tre samlinger i halvåret i Drammen. Funket veldig bra, verdt å sjekke ut. Ellers blir det for deg som for andre, Lånekassen + deltidsjobb.

Anonymous poster hash: dc0b8...22b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppsagt pga nedbemanning som skyldes bedriftens forhold. Kan jobbe ut august om jeg ønsker. Vurderer om jeg skal ta ett år til med utdanning, for å bedre jobbmuligheter og kunne sikre fast jobb. Denne utdanningen er i en annen by, og jeg skal IKKE selge leilighet og det er ikke et alternativ å flytte pga familie. Altså: jeg håper å få bo i byen jeg jobber i nå. Alternativet mitt er arbeidsledighetstrygd frem til jeg finner jobb. Kan nav gå inn å gi støtte til slik utdanning?

Alle andre må jo ta studielån, hvorfor gjør du ikke det?

Anonymous poster hash: bea23...161

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg skal ta studielån - men har ikke mulighet til å eie leilighet her samtidig som jeg skal leie et annet sted. Vil helst ikke leie ut leiligheten, pga at jeg prøver å få tatt praksis som hører med i studiet her - går også ut ifra at jeg let skaffer jobb når jeg er ferdig med PPU. Da er jeg likelangt lissom. Kanskje jeg allerede nå må skaffe en jobb nr 2 (selv om jeg allerede jobber 100%) - slik at jeg skal få litt ekstra i kassen til høstsemesteret starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er nødt til å finansiere din egen utdanning. Du kan jo tenke deg regningen vi hadde fått om alle som hadde lyst kunne ta seg utdanning på NAVs regning.

Anonymous poster hash: d90c1...65b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei.

Anonymous poster hash: b305d...cac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...