Gå til innhold

Hjelp, sommerjobb i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har utrolig lyst å få sommerjobb i utlandet, men har null peiling på hvordan jeg skal gå fram.. så det jeg lurer på er om noen har tips for hvordan jeg kan gå fram eller om noen har erfaring på området.

Jeg er 17 år, og ha sittet barnevakt i flere år og kommer kjempe godt overens med barn, men nå er jeg blitt utrolig lei Norge og har lyst og komme meg vekk bare for sommeren. Bryr meg egentlig ikke så mye om lønnen, selv om jeg vil tjene litt penger.. har tenkt utrolig mye på hvor jeg vil jobbe og det faller på sør europa (spania, frankrike osv) er egt det samme men vil helst utenfor norden, og USA eller lignende.

Har tenkt på dette en stund nå og søkt mye rundt på nettet men synes det er vanskelig i og med at jeg ikke kan gå inn på et sted og søke om sommerjobb noe jeg synes er enklest..

Setter utrolig mye pris på svar og tilbakemeldinger :)



Anonymous poster hash: 870cf...33f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er hvis du kjenner noen som er derfra, og som kan fixe det. Men du må i såfall få arbeidstilatelse etc. Temmelig strengt. Vet om ei herfra som fikk sommerjobb i fjor i Tyskland. Det var tyske innflyttere som forhørte seg hos venner av seg derfra.

Jeg innbiller meg at det er litt tryggere måte siden det er "kjentfolk" -at de man kommer til er "godkjent" av venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk deg i Australia. Der er det mange gårdsbruk, og mange som søker etter hjelp. Det er mye fruktplukkng f.eks. som egentlig er en enkel og ukomplisert jobb.



Anonymous poster hash: ea14f...276
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke så gode kontakter i utlandet, men jeg lurte på om det var best å ta kontakt med en organisasjon eller å gå direkte til en bedrift eller hotell og spørre?



Anonymous poster hash: 870cf...33f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk deg i Australia. Der er det mange gårdsbruk, og mange som søker etter hjelp. Det er mye fruktplukkng f.eks. som egentlig er en enkel og ukomplisert jobb.

Anonymous poster hash: ea14f...276

hvor kan jeg finne ut om folk som søker det? :D

Anonymous poster hash: 870cf...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo være au pair en sommer, mange som trenger en ekstra hjelp om sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du googler cherry pickers eller noe sånt og Australia, så kanskje du finner noe. Det finnes blogger om det, altså unge mennesker som reiser rundt i australia og jobber.

Anonymous poster hash: ea14f...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...