Gjest norah Skrevet 13. juli 2015 #441 Skrevet 13. juli 2015 Søk nå! Ferdig snakka. Ingen har lojalitet til arbeidstakere, og ingen får vite at du søker med mindre du får stillingen- hvilket ethvert oppegående menneske skjønner er attraktivt for folk med småkids Søøøøøøøøk dama!
Favole Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #442 Skrevet 13. juli 2015 Jeg er jo dum om jeg ikke søker Av hensyn til familieliv da, og det føler jeg er viktigst akkurat nå. Med mindre lønna mi går ned noe helt forjævlig, da er det faktisk ikke verdt det. Med mindre #2: mannen får seg jobb før jeg evt bytter jobb, hvis jeg skulle være heldig å få tilbudet. Vi klarer oss greit nå selv om han går på AAP, men det blir megatrangt hvis jeg i tillegg går en del ned. Jeg tenkte snakke med mannen om det, men har allerede hatt samtalen i hodet; Favolis: jeg tenkte søke på jobb som ... på ..., hva tenker du? Mann: du gjør som du vil. Favolis: det hadde jo vært fint med dagtid, ikke helg, kvelder og sånn da. Mann: mener du jeg ikke kan være alene med ungen? Favolis: jo, det klarer du fint. Men jeg vil også være med ungen, særlig på JULAFTEN. Mann: ja men så søk da, du gjør som du vil. Favolis: årh, takk for oppmuntringen. Må ringe noen referanser i morgen da. Og informere mannen.
Sushi Skrevet 13. juli 2015 #443 Skrevet 13. juli 2015 Søk først og tenk etterpå (når du har fått tilbud om jobben)!
Gjest Tekola Skrevet 13. juli 2015 #444 Skrevet 13. juli 2015 Søk. Intet å tape, meget å vinne. Med mindre lønna suger, men det håper vi jo at den ikke gjør!
Favole Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #445 Skrevet 13. juli 2015 Det hadde vært fint å bare få tilbudet i det minste Men jeg må først søke. Og jeg som elsker å skrive søknader. Nå må jeg jo faktisk selge meg selv, de siste fire årene har jeg skrevet søknader til en arbeidsgiver som kjenner meg. Skremmende Noen tips? Tviler for at "jeg har en unge og ønsker dagtidsjobb" vil være tingen, etterfulgt av "ja, og så er jeg svært interessert i det faglige også da".
Gjest norah Skrevet 14. juli 2015 #446 Skrevet 14. juli 2015 Skulle si det samme som Sushien Hysj på deg om samvittighet og søk! Angående søknader.....gæd, jeg er så dårlig på det der sjøl. Og jeg har jo faktisk skrevet flere Skriv at du er pen og har dagbok på KG Det pleier hjelpe.
Favole Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #447 Skrevet 14. juli 2015 Om ikke det gir meg jobb så vet ikke jeg. "Personlige kvaliteter; pen, sådær medisinske skills, liker å henge på kvinneguidens forum og vil kunne benytte kropp og helseforumet som pålitelig kilde ved rådgivning. Dessuten har jeg veldig søt unge".
Favole Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #449 Skrevet 14. juli 2015 Jeg har trua. Går det dårlig skylder jeg på dere
Gjest Grastusta Skrevet 14. juli 2015 #450 Skrevet 14. juli 2015 Vi stiller som referanser også! Bare be arbeidsgiver opprette en tråd om det på Barn og familie
Gjest Blondie65 Skrevet 14. juli 2015 #452 Skrevet 14. juli 2015 "Lover å glede mannlige kolleger hver fredag med høye hæler, kort skjørt og dyp utringning. Er ellers vældig pråffesjonæll og er veldig gla i gullet mitt". Fra spøk til alvor: dersom man søker og finner ut at lønnen er bæsj så kan man si nei takk. Dersom man ikke søker og finner ut at ikke bare var lønnen grei, men det var jo deeeeeeeeen jobben ... Ja da kan man kun angre. Har du søkt nå?
Favole Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #453 Skrevet 14. juli 2015 Har skrevet søknaden, men må vente til mandag med å sende den. Noen av referansene mine har ferie, og tenker det er greit å spørre først siden det er en milliard år siden jeg hadde behov for slikt Trenger ikke love dyp utringning, sykepleieruniformen er dessverre litt ulurt utformet. Derfor; alltid, ALLTID singlet under kittelen med mindre man vil holde puppeshow hver gang man må bøye seg eller sitte på huk ved pasienten/mannlige kolleger
Gjest Tekola Skrevet 15. juli 2015 #454 Skrevet 15. juli 2015 Det er så deilig å oppdage sånt underveis. Hjemmetjenesteuniformene her var også sånn, da jeg jobbet der en sommer.... Hvilket minner meg på at jeg må få satt et sting i utrigninga på kjolen jeg skal ha på i bryllup i helgen! Den flasher alltid litt av bhen, og jeg orker ikke krangle med sikkerhetsnål denne gangen! Jeg har jo bare hatt kjolen i tre år, liksom, ikke rart jeg ikke har rukket å sette noen sting der....
Favole Skrevet 16. juli 2015 Forfatter #455 Skrevet 16. juli 2015 Veldig deilig Tre år bare? Jeg hadde nok tenkt "må huske det til neste gang" og alltid glemt det, helt til jeg fant en annen kjole å bruke Fine dagen! Klokka var ikke ni engang før J bestemte seg for at han skulle ut, og da er det bare å følge ordre. Vogna hans må selvfølgelig være med for å dra med seg leker, og for å samle stein. Og gress. Veldig koselig inntil han klikka hardt og heftig fordi han ikke fikk gå inn i hagen til ca alle naboene Endte med at jeg bar ham hjem, vrælende. Haha! Når vi kom til innkjørsla prøvde han å komme seg inn i bilen, mor følger ordre igjen og ut på tur! Han fikk kaste stein i vannet, prøvde å få tak i noen duer, sjarmerte noen pensjonister, og slokna kjapt etter litt mat når vi kom hjem igjen Ettermiddagen har vi tilbragt med ei venninne og hennes unger, koselig! Mannen har vært borte hele dagen, men endelig hjemme igjen nå. Det har gått i ett hele dagen, så nå blir det sofa og orange is the new black. Jeg er hekta, uæh!
Leopanter Skrevet 16. juli 2015 #456 Skrevet 16. juli 2015 Fullpakka, koselig dag! Og de er jo noen ordentlige diktatorer, de småttisene Søte diktatorer, da, i det minste
Favole Skrevet 16. juli 2015 Forfatter #457 Skrevet 16. juli 2015 Diktator er veldig beskrivende! Men han deler ut suss og kos når han blir blid igjen, da er det greit Men herregud så dramatisk han blir når han blir sinna! Kaster seg ned på gulvet og v.r.æ.l.e.r Han ble skikkelig sur når vi skulle dra fra en skobutikk idag, hylte så inn i helsike mens jeg betalte. Jeg skjønte minus. Det var kanskje feil å ta støvlene av ham, selv om han ikke liker å prøve sko Hun ene som jobber det ga ham et puslespill i gave og han ble stille. Først tenkte jeg "takk for at du belønner hylinga", men forhåpentligvis utgjør det ikke en dritt i den store sammenhengen Og han har lært hvor man kan være heldig å finne noe godt her i huset Peker på ene kjøkkenskapet eller stiller seg foran fryseren mens han sier "namme nam, meija!".
Leopanter Skrevet 16. juli 2015 #458 Skrevet 16. juli 2015 Åh, her har også poden skjønt hvor man kan få noe spiselig, ja! "Mmm, deh!" og peker på enten brødfjøla, skapet med maispuffene hans eller på puppen min De sinneanfallene er jo kostelige, i alle fall når man ser tilbake på dem. Mens de foregår? Not so much Også virker det som at de blir mer krakilske dess mindre det faktisk er å bli krakilsk for, snedige greier
Favole Skrevet 17. juli 2015 Forfatter #459 Skrevet 17. juli 2015 Jeg vil ofte bare le av det hele, ihvertfall de fem første gangene ila en dag Men han må jo ikke se at vi ler, da blir det totalt krise! Jeg vet det er normalt med noe størrelseforskjell på føttene, men så mye at man må vurdere å kjøpe dobbelt med sko for at det skal bli mest behagelig for ungen? Har kjøpt et par Nike joggesko til fyren, og høyre fot er str 25 mens venstre passer mer 23,5. Altså. og i støvler og andre sko bruker han str 22, jeg blir tullete. Men uansett. Bare la det være som det er eller kjøpe flere par? Dette blir dyrt ass. Det er foten som var gipset som er litt mindre, vet ikke om det kan ha hatt noe å si
Gjest norah Skrevet 17. juli 2015 #460 Skrevet 17. juli 2015 Hahaha! Ungen her legger seg og ned på gulvet og gir opp- skikkelig dramatiske greier. Og det samme uttrykket og babyordet for "finn noe der borte jeg vil ha, det sier seg selv at jeg ikke skal ha pålegg og skive samtidig tilberedt på akkurat DEN måten" Igår var det kaviar: han fikk egg, så var jeg så dum at jeg tok bittelitt kaviar på- og da var festen igang. Ville KUN ha kaviar. Jeg smører kaviar på skive, han er superfornøyd fordi han ser kaviar, får skiva foran seg....og....blir oppriktig skuffet og lei seg. Så skuffa at han ikke kommer på å klikke, han bare "neeeei.....snufs" og pirker borti den stusselige kaviarmengden på skiva, prøver etterhvert smake litt- men nei, skiva er iveien Er litt ugreit å fore ungen med en hel tube kaviar, igår klarte han å stappe i seg helt sinnsyke mengder brunost før jeg rakk ta grep. Skive? Nei. Et TONN brunost? Yes! De har visst samme mål og strategier disse kidsa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå