Gå til innhold

Sa jeg Gutteklubben Grei???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ånei....*hikst*...synes du jeg er DUM, waco?

Ego'et mitt er lagt i ruiner...*knust, dum blondine segner om i resignert depresjon*

Maiken :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eeeh.....greit nok at damer kan virke selvkritiske....men dette tok kaka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Waco, SKJØNNER du ingeting eller bare later du som?.... Begynner for alvor å lure :roll:

Stå på Maiken :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinga...jeg har da aldri sagt at maiken er dum... det er bare det at kvinner tolk ting igjen i væreste betydning... og det er ikke min skyld at damer oppfatter ting slik, er det?

Hun prøvde å lure seg unna spørsmålet mitt ved å (typisk kvinne)... " synes du jeg er duuuum....hææææ? ææææh...hiksthikst...."

Men det er kanskje slik damer diskuterer...begynner å få mistanke om det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Vinga, jeg giiiiiir opp! *sytende, masende tonefall*

Hvorfor skal noen som helst gidde å legge to celler i kryss for å hoste opp flere argumenter som du allikevel ikke greier å forstå?

Jeg TROR ikke jeg er smart. Jeg ER igrunnen ganske smart. På ting jeg vet noe om. Derfor gjør jeg oppriktige forsøk på å styre unna ting jeg IKKE vet noe om. Med noen unntak, selvfølgelig. Det burde du lært litt av, waco, ref dine snart 1000 innlegg om oss kvinner...

Det jeg nå har blitt endelig overbevist om, er at waco ikke registrerer hva andre prøver å forklare..ja, det tok litt tid. Treg lunte.

Dette kan jeg ikke bruke vettet mitt på. Legger det på hold, og venter til jeg får tenåringsbarn :-?

Jeg kan dessverre ikke svare så godt på det siste spørsmålet ditt...av den enkle grunn at jeg ikke kommer til kort. Kan derfor ikke snakke for alle damer, see?

Kos deg videre med jentejunta'n du.

Lykketilklem fra ikkesur Maiken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeger: tror de færreste forventer at noen skal takke nei til høy lønn fordi andre i selskapet tjener mindre. når vi reagerer på forskjeller mellom menn og kvinners lønninger er det ikke mennene som mottar lønningene vi reagerer på, men de som fastsetter dem.

veldig generelt:

tradisjonelt har kvinner blitt oppdratt til å være snille og føyelige, mens gutter har blitt oppdratt til å være mer frempå. nå spør sikkert waco hvorfor vi ikke har klart å forandre dette, men det er nok litt for mye ubevisst til at det kan skje på en-to-tre. under lønnsforhandlinger vil gutter ofte være flinkere til å fremheve seg selv og sine sterke sider, mens kvinner ofte vil mene at dette er noe arbeidsgiveren selv skal være i stand til å se. kort sagt så står nok jante-loven sterkere hos kvinner enn hos menn.

gutte-klubben grei eksisterer i mange tilfeller. men det betyr ikke at "alle" menn er "medlem" som du sier waco. gutteklubben grei går rett og slett ut på at en del mannlige ledere ofte har gått på skole sammen, omgås mer eller mindre formelt, og bruker hverandre i diverse sammenhenger. beslutninger blir like ofte tatt på golfbanen som i styre rommet. når de skal rekruttere til en stilling kontakter de automatisk hverandre, og de som ikke er med i deres nettverk, enten det er kvinner, innvandrere, funksjons hemmede e.l. blir da ikke vurdert. hvilket betyr at bedriften kan overse mange dyktige mennesker.

hvis bedriften ønsker å ha mangfold/ diversity så må den derfor forandre de kreftene i kulturen sin som gjør at individer som ikke tilhører standard gruppen faller utenfor eller kommer dårligere ut.

waco: jeg anbefaler deg å lese litt om managing diversity. argumenter blir nemlig ofte mye sterkere når man er i stand til å se ting fra to sider og deretter trekke en konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...