AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Del Skrevet 13. mars 2015 Hei, Jeg har glemt å rapportere en kostnad på jobben, dette vil føre til at prosjektet jeg jobber i har en underrappotert kost på ca 300 000... Dette er noe jeg skulle gjort hver uke, men har latt være i ca 3 mnd nå. Det er ikke en oppgave som er «akseptabel» å glemme, alstå er det noe som er en selvfølge at jeg skulle gjort. Jeg er helt på gråten her jeg sitter, håper noen kansje har vært i samme situasjon og kan si noe om hva som sjedde. Jeg skjønner jo at jeg bare må hoppe i det og snakke med lederen, men jeg er så kvalm at det er like før jeg spyr. Noen som har noen erfaringer?Anonymous poster hash: b000a...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 13. mars 2015 #2 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) oida Klem til deg Syns forøvrig det er rart at instanser ikke oppdaget dette på flere mnd, høres ut som et organisasjonssystem med hull i som ikke fanget opp disse kostnadene. Endret 13. mars 2015 av Neutral90 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 13. mars 2015 #3 Del Skrevet 13. mars 2015 Du bør ta det opp med lederen og forklare helt ærlig, akkurat som du skriver her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alethia Skrevet 13. mars 2015 #4 Del Skrevet 13. mars 2015 Bare vær ærlig, og gjør det så fort som mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Del Skrevet 13. mars 2015 Jeg ødela et produkt til nærmere 1 mill en gang, og det var helt og holdent min feil. Fikk ikke advarsel en gang, og ble invitert tilbake som ferievikar i 2 år til enda de hadde masse folk å velge mellom. Så det trenger ikke å gå veldig dårlig:) Men selvsagt, legg deg flat og si at det ikke skal gjenta seg. Du bør kanskje tenke gjennom hvordan du skal sørge for nettopp det, for lite detaljer til å kunne gi noe konkret råd. Anonymous poster hash: 76bac...655 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. mars 2015 #6 Del Skrevet 13. mars 2015 300 000 var ikke lite penger heller!! Jeg har heldigvis ingen erfaringer på det området, lurer bare på hvordan det kunne ha seg slik at du ikke tenkte på det før det var gått hele tre måneder? Budsjett og regnskap tenker vel de fleste over minst en gang i måneden? Snakk med sjefen asap. Vær ydmyk. De fleste/alle arbeidsgivere setter nok mest pris på om du er ærlig fra begynnelsen av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #7 Del Skrevet 13. mars 2015 Du har ikke "glemt" noe, du har bedratt arbeidsgiver. Syns ikke litt synd å deg en gang, all den tid du vet at du har glemt noe, men bare gir blaffen i å si fra. Håper du får en fot bak.Anonymous poster hash: 676b9...d31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 13. mars 2015 #8 Del Skrevet 13. mars 2015 Legg deg paddeflat og få det ut av verden. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirkes Skrevet 13. mars 2015 #9 Del Skrevet 13. mars 2015 Arbeidsgiver er ikke bedratt om den kostnaden har gått med til prosjekt som hører arbeidsplassen til. Det er ting som ikke er korrekt bokført, det er ikke snakk om underslag. Ts, om du hadde vært min ansatt så hadde dette vært helt ok å komme og si til meg. Også retter vi det opp så godt som mulig sammen. Alle gjør feil. Smarte folk gjør ikke samme feil to ganger. Trekk pusten og gå til leder med dette snarest. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #10 Del Skrevet 14. mars 2015 Du har ikke "glemt" noe, du har bedratt arbeidsgiver. Syns ikke litt synd å deg en gang, all den tid du vet at du har glemt noe, men bare gir blaffen i å si fra. Håper du får en fot bak.Anonymous poster hash: 676b9...d31 Støtter denne. Du ville fått avskjed i min bedrift. Dette er kontraktsbrudd, tillutsbrudd og på grensen til bedrag og svik. Anonymous poster hash: 9fb71...8ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #11 Del Skrevet 14. mars 2015 Støtter denne. Du ville fått avskjed i min bedrift. Dette er kontraktsbrudd, tillutsbrudd og på grensen til bedrag og svik. Anonymous poster hash: 9fb71...8ab Bare for å presisere så er det ikke slik at disse pengene er tapt, eller kommer som en ekstra utgift pga hva jeg har gjort. Kostnaden et der uansett, blir verken større eller mindre av min tabbe. Men utgiften blir rapportert for sent.Anonymous poster hash: b000a...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #12 Del Skrevet 14. mars 2015 Bare for å presisere så er det ikke slik at disse pengene er tapt, eller kommer som en ekstra utgift pga hva jeg har gjort. Kostnaden et der uansett, blir verken større eller mindre av min tabbe. Men utgiften blir rapportert for sent.Anonymous poster hash: b000a...4fe Det er noe du skulle gjort hver uke, som du har latt være å gjøre i 3 måneder. Det er svært få formildende omstendigheter her, slik jeg ser det. Dette hadde vært grunn nok for meg til å avskjedige deg på dagen. Det finnes få vanntette unnskyldninger for slikt. Som leder må man kunne stole på sine ansatte. Du er ikke til å stole på, du har ikke gjort jobben din rett og slett. Er du heldig slipper du med en skriftlig advarsel. Noe du forøvrig ikke har krav på. Anonymous poster hash: 9fb71...8ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #13 Del Skrevet 14. mars 2015 Det er noe du skulle gjort hver uke, som du har latt være å gjøre i 3 måneder. Det er svært få formildende omstendigheter her, slik jeg ser det. Dette hadde vært grunn nok for meg til å avskjedige deg på dagen. Det finnes få vanntette unnskyldninger for slikt. Som leder må man kunne stole på sine ansatte. Du er ikke til å stole på, du har ikke gjort jobben din rett og slett. Er du heldig slipper du med en skriftlig advarsel. Noe du forøvrig ikke har krav på. Anonymous poster hash: 9fb71...8ab Dette er jo bare tull, det som har skjedd her er ikke på noen måte tilstrekkelig til oppsigelse på dagen, og vil uansett vise elendig lederskap fra den som prøver seg på noe sånt. Menneskelig svikt skjer, og siden det åpenbart mangler kontrollrutiner her, vil en god leder se at dette kunne ha vært unngått med bedre innsats fra hans/hennes side. Hvis du reelt er en sjef som kaster ut ansatte for at de gjør feil fullstendig uten kasseeffekt, har du misforstått forskjellen på å være sjef og leder. En god leder står sammen med sine ansatte. TS: dette er selvsagt kjipt, og du må snakke med sjefen din så fort som overhode mulig, men arbeider du et ok sted, vil dette gå bra. Det er tross alt bare en forskyvning i regnskapet, som jeg forstår deg. 300k er ikke nødvendigvis særlig mye, og jeg har sett langt verre ting med eksterne konsekvenser uten at den som gjorde feilen opplevde særlige reaksjoner. Anonymous poster hash: 655b9...9aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alethia Skrevet 14. mars 2015 #14 Del Skrevet 14. mars 2015 Vil gjerne ha oppdatering, hvis mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #15 Del Skrevet 14. mars 2015 Vi alle gjør feil. Har selv klart å gjøre ting jeg andrer på. Syns ikke du skal bekymre deg så mye, de frelste takker å høre at en ansatt har gjort en feil. Alle gjør feil. Det er menneskelige. Du har gjort en feil, men du har bare glemt å rapportere pengeforbruket. Snakk med sjefen så retter nok dette seg. Har selv gjort en feil, men fikk sakt i fra og det gikk helt fint. Anonymous poster hash: f69ab...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå