PPM Skrevet 13. mars 2015 #21 Skrevet 13. mars 2015 Har laget egen såpe og sjampo i noen år nå jeg, pga dette her.
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #22 Skrevet 13. mars 2015 Ja, det gjør jeg og jeg ELSKER det. Anonymous poster hash: 1d653...39d Fantastisk :D
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #23 Skrevet 13. mars 2015 Har laget egen såpe og sjampo i noen år nå jeg, pga dette her. Ahh herlig :D
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #24 Skrevet 13. mars 2015 Ja, jeg tenker på det, og har sluttet med diverse produkter erstattet dem med andre produkter som er fri for giftstoffer både av hud/hår pleieprodukter og også i mat. Det jeg synes er vanskelig er de usynlige giftene som er i møbler, leker og klær, f.eks "alt" er jo innsatt med antiflammene midler nå, i ytterjakkene våre, i sofaen, i kosebamsen til poden. Det er jo flott at kosebamsen ikke er en brannfelle, men det antiflammende middelet er gift for kroppen vår. Det er ikke rart i det hele tatt med kreft, så mye stiffer vi får i oss uten vi vet det engang fra mat, kroppspleie, kosmetikk, og møbler etc Anonymous poster hash: 4a305...43a
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #25 Skrevet 13. mars 2015 Ja, jeg tenker på det, og har sluttet med diverse produkter erstattet dem med andre produkter som er fri for giftstoffer både av hud/hår pleieprodukter og også i mat. Det jeg synes er vanskelig er de usynlige giftene som er i møbler, leker og klær, f.eks "alt" er jo innsatt med antiflammene midler nå, i ytterjakkene våre, i sofaen, i kosebamsen til poden. Det er jo flott at kosebamsen ikke er en brannfelle, men det antiflammende middelet er gift for kroppen vår. Det er ikke rart i det hele tatt med kreft, så mye stiffer vi får i oss uten vi vet det engang fra mat, kroppspleie, kosmetikk, og møbler etc Anonymous poster hash: 4a305...43a Takk for at du delte flere eksempler. Helt enig med deg med de usynlige giftene.
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #27 Skrevet 13. mars 2015 Men hva kan man gjøre for å unngå det da? Det finnes heldigvis en god del produkter som man kan erstatte med de giftige. Og det finnes plasser der du kan sjekke ut om produktet du bruker har kjemikalier som er giftige og som du helst bør styre unna. Da har man kommet et godt stykke
Musicweare Skrevet 13. mars 2015 #28 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Jeg er helt enig i at man ikke skal bli fanatisk, men dette er absolutt noe jeg tenker over. Det handler ikke bare om giftstoffer, men også hvordan produkter er produsert i forhold til etikk- og miljøhensyn, og om de er testet på dyr. Jeg bruker kun grønne merker og er opptatt av å spise ren mat fra bunnen. Spiser også lite kjøtt, da jeg er svært kritisk til kjøttproduksjonen (dyrevelferd, bruk av antibiotika mm.) Jeg har tro på å være bevisst i hverdagen, men har et avslappet forhold til det. I går var jeg i barnebursdag og spiste grillpølser og ble malt med ansiktsmaling fra Nille uten at det var noe jeg tenkte videre over. Redigert: skrivefeil Endret 13. mars 2015 av Musicweare
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #29 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er helt enig i at man ikke skal bli fanatisk, men dette er absolutt noe jeg tenker over. Det handler ikke bare om giftstoffer, men også hvordan produkter er produsert i forhold til etikk- og miljøhensyn, og om de er testet på dyr. Jeg bruker kun grønne merker og er opptatt av å spise ren mat fra bunnen. Spiser også lite kjøtt, da jeg er svært kritisk til kjøttproduksjonen (dyrevelferd, bruk av antibiotika mm.) Jeg har tro på å være bevisst i hverdagen, men har et avslappet forhold til det. I går var jeg i barnebursdag og spiste grillpølser og ble malt med ansiktsmaling fra Nille uten at det var noe jeg tenkte videre over. Redigert: skrivefeil Så bra! Deilig å høre at du kan "skeie" ut med nille ansiktsmaling også videre.. Helt enig med deg her altså. Prøver selv å spise mindre og mindre kjøtt..
For the ladies Skrevet 13. mars 2015 #30 Skrevet 13. mars 2015 Veldig langt i fra det her ihvertfall, vasker hender med whitesprit, hender det blir litt dieselsmaking når man skruer, avgasser og damp fra spray og sveis, all mat som er super prossesert, alle rommene man er i med linoleums belegg og lista fortsetter. Men nå skal ikke jeg leve til jeg er 100 heller, 70 så skal jeg si meg fornøyd og egentlig litt imponert =) Men et godt liv frem til det :D
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #31 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Veldig langt i fra det her ihvertfall, vasker hender med whitesprit, hender det blir litt dieselsmaking når man skruer, avgasser og damp fra spray og sveis, all mat som er super prossesert, alle rommene man er i med linoleums belegg og lista fortsetter. Men nå skal ikke jeg leve til jeg er 100 heller, 70 så skal jeg si meg fornøyd og egentlig litt imponert =) Men et godt liv frem til det :D Hehehe oioi.. Ja det var litt mer snudd opp på hodet Vi har forskjellige ønsker. Så om du ønsker å leve slikt, så er det du som bestemmer Takk for at du bidro med svar Endret 13. mars 2015 av SecretDiamondF
For the ladies Skrevet 13. mars 2015 #32 Skrevet 13. mars 2015 Hehehe oioi.. Ja det var litt mer snudd opp på hodet Vi har forskjellige ønsker. Så om du ønsker å leve slikt, så er det du som bestemmer Takk for at du bidro med svar Har en livsstil og ikke minst interesser som ikke tilsier hverken gift eller risikofritt liv, så livet er for kort og godt til å bruke på "worrying about the small stuff" ;-) Antibac er min største fiende
Musicweare Skrevet 13. mars 2015 #33 Skrevet 13. mars 2015 Har en livsstil og ikke minst interesser som ikke tilsier hverken gift eller risikofritt liv, så livet er for kort og godt til å bruke på "worrying about the small stuff" ;-) Antibac er min største fiende Helt enig når det gjelder Antibac! Tror det er en uting. Ellers tror jeg det er mer skumle ting i rynkekremer og Herbal Essences sjampo enn i white sprit.
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #34 Skrevet 13. mars 2015 Helt enig når det gjelder Antibac! Tror det er en uting. Ellers tror jeg det er mer skumle ting i rynkekremer og Herbal Essences sjampo enn i white sprit. Ja desverre er det mye som sjuler seg bak ukjente ingrediense-navn
For the ladies Skrevet 13. mars 2015 #35 Skrevet 13. mars 2015 Helt enig når det gjelder Antibac! Tror det er en uting. Ellers tror jeg det er mer skumle ting i rynkekremer og Herbal Essences sjampo enn i white sprit. For de som er så opptatt av å ta vare på seg selv, så er ikke sprit det beste for hunden eller for å beskytte seg mot infeksjoner på f.eks hender, så en stor uting, og ikke minst så er ikke eksponering noe farlig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå