SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Kjære medmennesker Har du tenkt på all den livsfarlige giften både du, dine barn og dyr faktisk får i seg daglig? Det er helt utrolig hva man kommer frem til når man først begynner å tenke på dette. Lever du en giftfri hverdag? Endret 13. mars 2015 av SecretDiamondF 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Nei, er ikke så bekymret. Vi lever lengre enn noen gang og er friskere enn noen gang.Anonymous poster hash: 96c24...bd3 5
kjøttmeis Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Har tenkt mye over dette. Er kanskje ikke så rart at så mange får kreft i dag. Vi utsetter oss for mye rart og skummelt som både kommer fra mat, sminke og andre kropps- og skjønnhetsprodukter. Jeg bruker enda deodorant, men har kuttet ut bodylotion, krem for ansikt og parfyme. Mest fordi jeg ikke tåler det, men også fordi det inneholder så mange kjemikalier jeg ikke vet hva er. Vi kan jo ikke unngå alt av kjemikalier, men jeg prøver å kutte ut litt i alle fall. Vil ikke bli helt paranoid. Jeg tror ikke vi trenger å være livredd absolutt alt. 2
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2015 Har tenkt mye over dette. Er kanskje ikke så rart at så mange får kreft i dag. Vi utsetter oss for mye rart og skummelt som både kommer fra mat, sminke og andre kropps- og skjønnhetsprodukter. Jeg bruker enda deodorant, men har kuttet ut bodylotion, krem for ansikt og parfyme. Mest fordi jeg ikke tåler det, men også fordi det inneholder så mange kjemikalier jeg ikke vet hva er. Vi kan jo ikke unngå alt av kjemikalier, men jeg prøver å kutte ut litt i alle fall. Vil ikke bli helt paranoid. Jeg tror ikke vi trenger å være livredd absolutt alt. Flott svar! Det har du helt rett i.. Det finnes mye kreftfremkallende ingredienser for å nevne en. Ja kroppen sier ifra med å stritte imot og gi reaksjoner. Enig med deg i at vi ikke må gå rundt å være livredde heller.
Gjest Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Er ikke paranoid eller stressa over all gift man får i seg. Tenker svært lite over det sånn i hverdagen Når det er sagt, så unngår jeg faktisk en hel del ting, men det er mest pga hvordan jeg er oppdratt og mine interesser. Har alltid laget egne kremer og salver, shampo og balsam. Sminker meg gjør jeg sjeldent, og da lager jeg som oftest min egen sminke også. Deo og tannkrem lages ofte selv av bl.a kokosoljer Jeg spiser ikke sukker, drikker svært lite av drikker med aspartam, verken snuser eller røyker. Jeg lager all mat fra bunnen av og jeg bruker rene råvarer Jeg er fan av gjenbruk, og jeg velger da ting som er så naturlig som mulig. Jeg fikser min egne vaskemidler til gulvvask og støvtørking m.m, bortsett fra til oppvaskmaskin og vaskemaskin. Dog i sistnevnte bruker jeg ikke tøymykner, men heller eddik for å fjerne lukt, nupper og annet. Endret 13. mars 2015 av Hello Kitte 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Bruker hormonsjekk-appen for kroppspleieprodukter, og når det kommer til mat spiser jeg ren mat. Handler sjeldent i en vanlig matbutikk når du får de beste råvarene på økologise gårdsutsalg. smaker bedre når det ikke er tuklet med også! Anonymous poster hash: daedc...e4d 1
Gjest mammanicolene Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Reklame dette for produkter på linken
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Reklame dette for produkter på linken Fikset! Takk for at du sa i fra Endret 13. mars 2015 av SecretDiamondF
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2015 Er ikke paranoid eller stressa over all gift man får i seg. Tenker svært lite over det sånn i hverdagen Når det er sagt, så unngår jeg faktisk en hel del ting, men det er mest pga hvordan jeg er oppdratt og mine interesser. Har alltid laget egne kremer og salver, shampo og balsam. Sminker meg gjør jeg sjeldent, og da lager jeg som oftest min egen sminke også. Deo og tannkrem lages ofte selv av bl.a kokosoljer Jeg spiser ikke sukker, drikker svært lite av drikker med aspartam, verken snuser eller røyker. Jeg lager all mat fra bunnen av og jeg bruker rene råvarer Jeg er fan av gjenbruk, og jeg velger da ting som er så naturlig som mulig. Jeg fikser min egne vaskemidler til gulvvask og støvtørking m.m, bortsett fra til oppvaskmaskin og vaskemaskin. Dog i sistnevnte bruker jeg ikke tøymykner, men heller eddik for å fjerne lukt, nupper og annet. Så bra. Så flink du er som lager selv :D
drue Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Driter i det, tenker aldri over det Spiser sunt og variert, det får holde. 2
minister-mio Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Driter i det, tenker aldri over det Spiser sunt og variert, det får holde. dette
Kjibba Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Tenkjer ofte på dette. Gjer det eg kan for å spare meg sjølv og miljøet for farlege stoffer. Eller; burde ha gjort meir, men det er ikkje alt som er like enkelt å få til. Men giftfri, det blir svært vanskeleg. Giftstoffer i matemballasje, stoffer i klær, sprøytemidler, oppussing av hus osv..
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Kjære medmennesker Har du tenkt på all den livsfarlige giften både du, dine barn og dyr faktisk får i seg daglig? Det er helt utrolig hva man kommer frem til når man først begynner å tenke på dette. Lever du en giftfri hverdag? Ts, kan du utdype? Hva mener du med "all den livsfarlige giften"? Vær så snill og definer "gift" for meg. Anonymous poster hash: ce1dd...dcc 4
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #15 Skrevet 13. mars 2015 Tenkjer ofte på dette. Gjer det eg kan for å spare meg sjølv og miljøet for farlege stoffer. Eller; burde ha gjort meir, men det er ikkje alt som er like enkelt å få til. Men giftfri, det blir svært vanskeleg. Giftstoffer i matemballasje, stoffer i klær, sprøytemidler, oppussing av hus osv.. Det har du så rett i kjære deg. Så lenge man klarer å spare seg selv fra farlige stoffer så godt man kan 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 mtp hvor my gift og giftstoffer folk puttet på huden og fikk i seg før, så vil jeg påstå vi er heldige. Så sånn sett lever jeg automatisk en mye mere giftfri hverdag enn de gjorde før i tiden, helt av meg selv uten å tenke over det. Anonymous poster hash: 72177...08f 3
Nowayback Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 Andre ting som bekymrer meg mer. Vi lever bare en gang, og jeg spiser og drikker det jeg vil. Om jeg blir 40, 50 eller 70 år spiller mindre rolle.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #18 Skrevet 13. mars 2015 Ja, det gjør jeg og jeg ELSKER det. Anonymous poster hash: 1d653...39d
Kjibba Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Det har du så rett i kjære deg. Så lenge man klarer å spare seg selv fra farlige stoffer så godt man kan Det som irriterer meg noko grenselaust er at det ikkje er plastgjennvinning her. Istaden blir alt restavfall og kompost sendt til Sverige for å bli brent og varme opp heile Kiruna. Vi "vanlege" folk har ikkje så mykje vi skulle ha sagt liksom.. Tenk så mykje unødvendig utslipp. Var ein gong nokon som nemnde global oppvarming og hól i ozonlaget.. Edit: og så er det dei som seier at parabener i blåbær, og difor ikkje er farleg med parabener i hudpleie. Tviler på dei har gjort det ulovleg i Danmark berre på gøy. Endret 13. mars 2015 av Kjibba
SecretDiamondF Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #20 Skrevet 13. mars 2015 Ts, kan du utdype? Hva mener du med "all den livsfarlige giften"? Vær så snill og definer "gift" for meg. Anonymous poster hash: ce1dd...dcc Det jeg mener med gift er for eksempel ingredienser som finnes i hudpleieprodukter vi tilføyer kroppen vår.. Eksempler på det kan være: AKRYLAMID : Giftig og kreftfremkallende ISOPROPYL MYRISTATE : Syntetisk olje PHENOXYETHANOL : Høyt Linket til Brystkreft Dette kan produktene i badehylla inneholde.. Det tar bare sekunder før alle de giftige kjemikaliene er i blobanene på oss. Derfor synes jeg det er viktig å tenke på hva man bruker i hverdagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå