Gå til innhold

Søknad mal

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det må være noe gærnt med søknaden min siden jeg ikke får napp noe sted. Noen som har en grei søknadsmal? Eller bare gi meg tips om hva som bør være med i en søknad?

Anonymous poster hash: 7160b...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste med jobbsøknader er at de svarer på det som står i annonsen som er lagt ut. Se på annonsene som er lagt ut med ledige stillinger. Der står det alltid krav til kvalifikasjoner, og ønskede kvalifikasjoner/erfaringer.

Gå gjennom disse punkt for punkt. De ramser gjerne opp flere i løpet av kun en setning. Skriv kort, men konkret om hvilke erfaringer/kvalifikasjoner/mål du har på disse områdene. Erfaringer og kvalifikasjoner er det aller viktigste, men der du eventuelt ikke har noen av disse delene kan du enten la være å skrive om akkurat det i søknaden. Eventuelt skriver du kort om dine mål om det punktet.

Dersom du føler du mangler noe som går igjen i stillingsannonser kan det være smart å tenke gjennom hva du må gjøre for å oppnå det. For eksempel; jeg har en jobb (vikar) der det i annonsene til de faste stillingene ofte ønskes folk som er samfunnsengasjerte. Jeg er med i Røde Kors som beredskapsvakt, og tror dette er svært positivt for min del i jobbsøkerprosessen. Det er viktig å ha noe ved deg selv som gjør at du skiller deg ut blant de andre jobbsøkerne på en positiv og relevant måte.

Anonymous poster hash: 560f2...adb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med jobbsøknader er at de svarer på det som står i annonsen som er lagt ut. Se på annonsene som er lagt ut med ledige stillinger. Der står det alltid krav til kvalifikasjoner, og ønskede kvalifikasjoner/erfaringer.

Gå gjennom disse punkt for punkt. De ramser gjerne opp flere i løpet av kun en setning. Skriv kort, men konkret om hvilke erfaringer/kvalifikasjoner/mål du har på disse områdene. Erfaringer og kvalifikasjoner er det aller viktigste, men der du eventuelt ikke har noen av disse delene kan du enten la være å skrive om akkurat det i søknaden. Eventuelt skriver du kort om dine mål om det punktet.

Dersom du føler du mangler noe som går igjen i stillingsannonser kan det være smart å tenke gjennom hva du må gjøre for å oppnå det. For eksempel; jeg har en jobb (vikar) der det i annonsene til de faste stillingene ofte ønskes folk som er samfunnsengasjerte. Jeg er med i Røde Kors som beredskapsvakt, og tror dette er svært positivt for min del i jobbsøkerprosessen. Det er viktig å ha noe ved deg selv som gjør at du skiller deg ut blant de andre jobbsøkerne på en positiv og relevant måte.

Det står gjerne også i annonsen hvilke egenskaper de ønsker at de aktuelle personene skal ha. Da må du tenke gjennom det de ønsker om dette passer deg som person slik du er. Dersom det gjør det skriver du at du er det (ved å skrive de aktuelle tingene). Har du nøkkelord i CV'en din om deg selv bør du også tilpasse disse etter hver stilling som du søker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting igjen: Du må skrive om din motivasjon for å søke på akkurat den jobben. Ønsker du å gå høyere opp i stillingsprosent, ønsker du å få en fast jobb i stedet for et vikariat, eller ønsker du rett å slett å bytte terreng i arbeidsmarkedet (erverve deg nye erfaringer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...