Quinden Skrevet 16. august 2004 #1 Del Skrevet 16. august 2004 Heisann! Jeg har to tenåringsbarn og vi skal til Alicante i høstferien. Spm er: vi kommer til Stansted 18.20 lørdagskvelden og tar fly til ALicante 0610, siden vi må møte to timer før avgang, er det nesten ikke vits i med hotell. Så siden ungene ikke har vært i London, kunne jeg tenkte meg en tur til sentrum og la dem få se de mest kjente bygningene der. Hvordan er det best å dra fra Stansted og tilbake til flyplassen, regner med å dra tilbake til flyplassen ca. 24.00. Noen som vet og er kjent i London og området rundt?? Hva er prisen på toget ca. Håper noen kan svare på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. august 2004 #2 Del Skrevet 16. august 2004 Toget er etter min mening det beste alternativet. Stansted ligger ganske langt fra London sentrum så det tar ca 45 minutter med toget, og det går enten hvert kvarter eller hver halve time. Etter kl. 17 går toget hver halvtime (hel og halv). Toget går til Liverpool Street Station og derfra går det T-bane slik at dere enkelt kommer dere rundt. Kjøp et dagskort for sone 1 (dere kommer sannsynligvis ikke til å bevege dere utenfor) så kan dere reise så mye dere vil. Siste tog fra Liverpool Street til Stansted går kl. 23. Vil du være i byen lenger enn 23 må du ta buss til Stansted. Den går også fra Liverpool Street Station (og mange andre stopp også da). De billigste billettene (retur) på toget koster ca £14, ellers er det ca £24. Bussen koster £15. Forøvrig kan du finne all informasjon du trenger her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 16. august 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 16. august 2004 Alt hva du vet, Arkana Tusen hjertelig takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 16. august 2004 #4 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg har tatt bussen. Tar litt lengre tid enn toget, men er billigere, går hele døgnet, og stopper ved Marble Arch. Liverpool street er jo ikke akkurat midt i sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #5 Del Skrevet 17. august 2004 Liverpool street er jo ikke akkurat midt i sentrum. ..men det er "tube" der, som tar deg kjapt og greit hvor du måtte ønske i London. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #6 Del Skrevet 17. august 2004 dere ankommer flyplassen halv sju.... synes det er sent hvis du vil ta med barna inn til byen. dere er i byen tidligst i åttetiden... hvorfor reise via London til Alicante? Synes dette hørtes stressende ut. Reis tidligere fra Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå