Gå til innhold

Astra & mannen 050703


Astra

Anbefalte innlegg

Vil bare gratulerer deg med svar angående jobb jeg også, det må være en god beskjed å få midt opp i all planleggingen!

Forøvrig ser jeg du har valgt samme undertøy som jeg hadde. Håper du blir fornøyd!

Lykke til videre med planleggingen, håper jeg får se bilder i ettertid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen, og takk for hilsen Augustbrud :-)

Nå har jeg funnet et bilde av skoene jeg skal bruke. Her er de.

De har jeg "arvet" av en arbeidskollega av meg som brukte dem i sitt bryllup i fjor. De måtte shines litt opp, så jeg tok sjangsen på å vaske dem i Milo, og formet dem etterpå med silkepapir (tatt vare på etter en handel på plantasjen, der plantene blei pakka ekstra godt inn :-)). De så helt ut som nye da jeg hadde overhalt dem.

De er i kremfarget satin, og matcher kjolen kjempeflott ved at de har et litt firkantet preg som gjenspeiler utringningen på kjolen. Vanligvis bruker jeg høyere hel på skoene, men med tiara og slør vil jeg ikke rage så høyt i terrenget og prøve å holde meg under mannens høyde. I utgangspunktet skiller det 10 cm mellom oss, men med tiara, slør og heler vil vi nok se ganske like ut i høyden.

Kjempefornøyd med at jeg nå har funnet alt jeg skal ha på meg. Det eneste som ikke er bestemt er smykkene, men det blir nok et enkelt perlekjede og perler i ørene. Til daglig bruker jeg perler både i ørene, og som anheng jeg fikk av min kjære, så forskjellen blir ikke så stor...

Har også snakket med han som skal stå for musikken, og blitt enige om en del praktiske ting. Kanskje skal jeg selv synge under middagen om jeg tør... Sangen er i hvertfall "Mitt hjerte er ditt" av Alf Prøysen. Gleder og gruer meg...

Akkurat det med sanger blir litt spennende. Tror det blir langt flere taler enn sanger i bryllupet vårt. Jeg tror vi finner en velkomstsang, og that's it fra vår side. Kan hende at brudgommens søsken har laget sang, men tror aller helst at de lager en tale i likhet med broren min. Er det stusselig med bare en fellessang? Tror kanskje onkler og tanter kommer med sanger...

Liste for meg selv over hva som er ordnet:

* kirke

* prest (har hatt samtale)

* lokaler

* musikk

* forlovere

* papirarbeid før vielsen (må følges litt opp, da de er blitt sendt til en annen kirke...)

* kjole til meg (nesten ferdig)

* slør (nesten ferdig)

* sko

* undertøy

* transport mellom kirke og fotograf og videre til festen

* fotograf

* frisør/sminke

* menyen er nesten spikra (forandrer seg stadig, men det er min mor som ordner). Mye av maten er i fryseren

* kjøkkensjef, bartender og servitører

* musikk undere middag og etterpå

* invitasjoner er laget og sendt ut

Dette mangler (som vi kan gjøre noe med en stud før bryllupet):

* 2-3 servitører

* brudgommens antrekk og sko

* se over lokalet mht antall bestikk, glass og tallerkener

* tale til brudgommen....

* sanghefte som også må avtales med musikkmester

* kjøpe inn mat og drikke

* gjennomgang i kirka

* samtale med organist

Noen flere tanker fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det nøyaktig to måneder igjen til den store dagen!

Nå er kjole og slør ferdig! Jeg er kjempefornøyd med resultatet, og så er også mamma og svigermor, så da er vel alt i orden... Har laget et overtrekk av restene av fôrsilken, så nå skal den fraktes over til svigermors hus, så snart regnet gir seg, og ikke tas fram før litt før dagen for siste sjekk...

Sløret blei ca 20 cm lengre enn slepet (totalt 270 cm), og det gjorde seg virkelig! (Selvom jeg ikker er kongelig, jfr diskusjonstråd i Bryllup).

Det eneste som mangler nå er strømper, men det anser jeg som en smal sak.

Ellers ser det ut til at mange av gjestene kommer, og at vi blir ca 70 +.

Deilig å være ferdig med noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med kjole og slør. Det var virkelig utrolig lekkert. Ble nesten litt misunnelig. :ler: Du kommer til å bli utrolig flott på selve dagen deres, gleder meg til å se bilder i etterkant! Kjolen kledte deg iallfall utrolig godt, også må det være helt spesielt å ha en spesialsydd kjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker, Augustbrud02 :-) Bilder vil nok bli lagt ut etter bryllupet.

Nå er kjolen pent pakket bort hos svigermor, og husets stue er igjen tilgjengelig for mannen, etter å ha blitt okkupert av kjole, stoff og slør siden påska. Tror det satte mannens nyskjerrighet litt på prøve :lol:

Jeg har bare å kjøpe strømper igjen, så er mitt utstyr i boks - deilig.

Eller begynner servitørene å strømme på, så jeg tror vi har nok :-)

Da er neste steg å ta lokalene i nærmere øyensyn, og telle bestikk, glass, tallerkener osv, og eventuelt kjøpe inn/låne det som mangler.

Frist for svar på innbydelsene er satt til 20. mai, men vi har såvidt begynt å se på bordplasseringene alt. Har tegna opp bordet i Word, og vi leiker oss med ulike kombinasjoner.

Etter den laaaaange vorånna (som bare blir lengre jo mer det regner :evil: ) skal mannen og svigermor finne hans bekledning for dagen, og jeg skal være med å finne kjole svigermor å kjøpe kjole til henne :)

Om noen strakser skal jeg ringe kirkekontoret og høre om alt er i orden med papirene, etter at de har blitt sendt til soknepresten der vi bor (leste ikke at papirene skulle sendes til soknepresten der vi bor og IKKE til kirken vi skal vies, som har vært min kirke fram til nyttår...

Har bestillt dansetime hos Bårdars i Oslo for å lære vals. mannen var litt motvillig i begynnelsen, men dette tror jeg går greit, for vi danser ganske bra i sammen (swing, salsa osv), har bare ikke prøvd oss noe særlig på vals ennå...

Kjenner at ting begynner å nærme seg litt mer nå. Før har det alltid vært så lenge til, men nå stiger forventningene og nervene (for tale og framføring av sang under middagen).

Enn så lenge - hasta la vista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er papirene i orden også! Snakka med prestekontoret, og papirene kom faktisk i posten i dag :-) så da skal alt det formelle være klart for bryllup mellom meg og Astra-mannen :D

Fikk også greie på at det bare er ett par til som skal vies denne dagen, en time før oss, så da slipper vi å stresse med å komme oss videre (dvs bli kasta av kirketrappa av brudefølget etter, som jeg har opplevd i andre bryllup :( )

Jeg fikk også greie på at det blir vikarorganist, så det forpurrer litt av planene med soloinnslag i kirka. Hun som er fast har termin 1. juli :-) og var organist til mannens kirke før hun kom til min, og har derfor øvd med ett av onkelbarna som har bedt om å få synge i kirka sammen med en kusine :)

Ja, ja - nye utfordringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei, igjen!

I dag går svarfristen ut for invitasjonene. Det er flere som ikke har svart formellt til foreldre, men det er bare et par fra utlandet vi ikke veit noe om. Vi blir enten 65 eller 67 totalt. Dvs at 10-12 kunne ikke eller orket ikke pga alder.

Ellers gjøres det lite for tida. Vi venter med å bli ferdige ute på jordene, noe som normalt sett skulle vært unnagjort 15. mai, men det regner jo hele tida :evil:

De neste postene på programmet er:

- klær til brudgom

- brudebukett

- inspeksjon av lokalene, med kartlegging av ressurser (alt fra hagemøbler til bestikk og kjøle/frysekapasitet)

Bordkortene vikser seg stadig større, men jeg kan nok ikke ta dem før om noen uker... (skal bruke blader fra trær).

Dett var dett for denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er mannen og prøver sin bryllupsstas, med svigermor. Jeg får ikke se ham før Dagen, men jeg tror han ender opp med kjole- og hvitt. Veldig spent... (jeg får kanskje vite hva han ender opp med i ettermiddag).

Alternativene er nok:

* kjole- og hvitt

* smoking

* sjakett

* diplomatdress (lang jakke, silkevest)

Ellers er det bryllupskake og blomster som haster mest. Fikk beskjed om at vi ikke trengte å bestille kake før 2 dager før bryllupet, da de lager den natta før, men både svigermor og jeg var enige om at vi skulle bestille uka før.

Jeg har overlatt alt med kaker til svigermor (min mor tar seg av middagen), og det eneste jeg veit om bryllupskaka er at den er i tre etasjer og er i marsipan. Konditoren mente at dette holdt til 67 personer fordi vi skal ha sikkert ti andre kaker på bordet.

Ellers har min mor kjøpt 60 flasker vin til velkomst (musserende vin) og middagen (hvit- og rødvin). Sterkere saker til baren har vi venta litt med, bla pga utenlandsturer osv.

Ja, det var vel det meste for nå... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er det 1 måned igjen til bryllupet :o

Nå begynner pulsen å gå litt raskere, ja. Alt er så nærme i tid!

Siden sist har Astramannen og jeg vært på dansekurs på Bårdars i Oslo, og lært litt om engelsk vals. Til tross for at mannen var veldig nervøs, gikk det egentlig som en drøm, men vi trenger nok å øve litt mer før dagen.

I dag har jeg skjekket opp hvem som er organist i kirka den 5. juli slik at 2 av mine kommende nieser, kan øve litt sammen med organisten.

Fikk ellers et kjempesjokk! Da vi ringte for å låne nøkkelen til stedet vi skal være, svarte den nøkkelansvarlige at vi ikke sto på hennes liste. Det var mannen som ringte, og han sa at han kjente at han blei rasende :sinna: fordi vi har booka stedet for over et år siden og seinest for noen måneder siden sjekket at alt var i orden, men dette var selvfølgelig til en annen person...

Heldigvis for oss hadde ingen satt seg opp denne dagen, så vi får stedet, men tenke om....... :o :x :o Vi som har sendt ut invitasjoner, bestilt fotograf på dette stedet osv... Svigerfar skulle ta en bestemt telefon til den ansvarlige, for dette går vel egentlig ikke an...??? :-?

17. juni fikk vi tid til å gå igjennom stedet for å telle ting og tang - da er det bare 2 1/2 uke igjen...

Akkurat nå er Astramannen ute for å plukke ut bukett til bruden. Jeg har sendt med ham een forseglet konvolutt med bilde av meg i kjolen, samt noen ønsker:

* små blomster, ikke store liljer

* fargene hvitt og kremhvitt på blomstene, samt en del grønt

* ikke alt for stor bukett som gjør figuren min lenger og mer smal

* gjerne litt lengde på buketten (noe grønt nedover)

* hvite fresia! Disse lukter himmelsk :rosaengel:

Ellers trømmer kakene på, dvs frivillige kakebakere :wink: Forhåpentligvis blir ikke kakene laget før dagen før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var heldigvis alt i orden! Kommunikasjon er tydeligvis vanskelig...

I mellomtiden har min kjære plukket ut brudebukett (tror det hele blei veldig styrt av mine ønsker), og svigermor har bestilt bryllupskake i tre etasjer. Den blir dekorert med hvit og gronn marsipan som fargene i buketten. Nederste etasje blir med jordbær og banan. Etasje to blir med multer og øverste etasje bare med jordbær. Gleder meg til å ta en bit eller to av den kaka :)

Apropos kaker har svigermor ansvaret fo5r dette, og det nærmer seg 20 forskjellige kaker på den, så jeg tror det blir nok til både ett og to etterpålag, ja. Venner av familiene tilbyr seg å bake i øst og vest, så akkurat det blir nok ikke noe problem.

Tror vi skal prøve å sette opp kjøreplan for dagen snart og jobbe med detaljene ut i fra den.

Det er en del praktiske småting som må ordnes, og venner som må spørres om små tjenester.

Jepp, jepp. Nå tar Astra snart helga - :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager igjen til utdrikkningslaget mitt. Jeg både gleder og gruer meg, men det går vel helst bra, tenker jeg.

Bryllupsforberedelsene ligger nok litt i etterkant, men mye blir avklart etter tirsdag, da vi skal inspisere lokalene. Totalt blir vi 65 personer og det er litt i overkant av lokalets størrelase, men pytt, pytt. Dette går nok bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til med utdrikningslaget, det blir sikkert en morsom opplevelse!

Hva slags blomster har du bestemt deg for i buketten da? Er selvsagt nysgjerrig jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Augustbrud. Koselig med hilsen i dagboka mi. Da slipper jeg å føle at jeg "taler til en vegg" :-)

Når det gjelder buketten fikk brudgommen med seg ønskene mine, som er:

* små blomster, ikke store liljer

* fargene hvitt og kremhvitt på blomstene, samt en del grønt

* ikke alt for stor bukett som gjør figuren min lenger og mer smal

* gjerne litt lengde på buketten (noe grønt nedover)

* hvite fresia! Disse lukter himmelsk

Den eneste blomsten jeg ønsket spesielt var hvite fresia, men jeg hintet på at champagnefargede roser også hadde vært flott :blunke: Han fikk som sagt frie tøyler, og jeg er spent på resultatet.

Når det gjelder utdrikkningslaget så blir nok det avlyst :cry: Forloveren min har havnet på sjukehus, og mannen hennes ringte i går for å be meg ringe rundt til alle som skal være med og forklare situasjonen. Jeg synes forferdelig synd på forloveren min. Hennes tilstand er dessverre ikke særlig bra, og hun er gravid i 7. måned i tillegg, noe som gjør medisinsk behandling mye vanskeligere. Jeg er i det hele tatt svært usikker om hun kommer i bryllupet. Først og fremst synes jeg synd på henne, og jeg har nesten ikke tenkt på annet enn henne i natt, men jeg må innrømme at jeg synes litt synd på meg også. Jeg er sikkert egoistisk nå... :oops:

Ja, ja nok syting fra min side...

So long....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist å høre om forloveren din, men håper det går bra med henne! Litt "egoistisk" har du også lov til å være, det kan man være når man planlegger bryllup! :blunke:

Lykke til med de siste forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

LYKKE, LYKKE TIL PÅ LØRDAG!

Gleder meg utrolig mye til å få rapport om hvordan det har gått og ikke minst få se bilder av deg fra dagen deres!

Kos dere og ha en kjempefin dag!!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mye har skjedd siden sist... på godt og vondt... Derfor har jeg vært borte fra KG ei stund.

For det første og viktigste jeg har blitt gift :D

For å ta opp tråden fra mitt siste innlegg, så blei det arrangert utdrikkingslag for meg. Ei søster av min kjære tok affære da min forlover blei innlagt, og resten av venninnene gjennomførte laget i forlovers ånd.

Jeg blei henta hjemme kl 12.00 presis av min kjæres søster, og turen gikk til Fredrikstad, en times biltur unna. På veien nedover blei jeg kledd ut i blå formløs kjole og hatt med parykk, og skjenka på tyrker. Da vi kom fram til Fredrikstad besøkte jeg min kjære forlover på sjukehuset, og hun var dessverre svært dårlig :(

Videre traff jeg hele venninnegjengen på en restaurant på brygga i Fredrikstad, der vi spiste og drakk godt og lenge...

Jeg fikk videre 1 1/2 times aromaterapi - kjempedeilig, mens jentene blei bedre kjent med hverandre.

Etterpå blei jeg påtegnet tallene 5, 10, 15, 10 og 25 på forskjellige steder på kroppen. Tallene var prisene for å få et kyss på akkurat det stedet. Jeg skulle med andre ord selge kyss. Jeg fikk utdelt blokkfløyte og noter også, og målet var selvfølgelig å få inn penger til eget drikke :wink:

Dette gikk faktisk lekende lett i og med vi traff på et fotballag fra Skien, der gutta hadde sittet på brygga og pilsa noen timer, så penga satt løst. :ler:

Etter en salig blanding av vin, øl, tyrker og tequila begynte det egentlig å bli nok på meg, og vi stakk på ei hytte like ved, der vi grilla og kosa oss. Det blei mye god mat og altfor mye å drikke, men vi hadde det kjempekoselig med klemmegaver og løst prat om fortida. Skulle bare ønske min forlover fikk oppleve dette.

Dette var tre uker før bryllupet, og ukene før blei mer og mer hektiske, både privat og på jobben.

Jeg hadde ei uke ferie før bryllupet, så alt av ting som skulle kopieres opp måtte være ferdig før jeg gikk ut i ferie. Jeg brukte over 10 timer før og etter arbeidstid på å designe/sette alt og få sanghefte (11 sider) og kirkeprogram oppkopiert. Jeg var på jobb flere dager 06.00 og til 20.00 og med 1 times reisevei hjem, sier det seg selv at det blei lange dager.

Et annet kapittel er stedet vi leide. Kjøkkenet viste seg å være svært mangelfullt og hadde ikke nok servise, bestikk eller glass, så dette måtte også ordnes. Heldigvis fikk vi leid hos Studentsamskipnaden på Ås :-) I tillegg var kjøkkenet svært lite, og med liten steikeovn til oppvarming av maten.

Oppi alle forberedelsene kom en annen bombe man ikke kan være forberedt på; mamma er alvorlig sjuk. Dette satte selvfølgelig en stor demper på tiden før og etter bryllupet, men selve dagen var ikke skadelidende under dette. Derimot er det ganske tungt nå... :cry:

Uka før bryllupet var svært hektisk, og kan oppsummeres slik:

Lørdag - tirsdag

* binde sammen sanghefter

* lage bordkort

* brette servietter

* håndseparere 22 liter fløte fra melk. Fløten skulle brukes i saus og soppstuing

* lage forrett (peppermarinere røykelaks)

* hente nøkkel til stedet

* stryke duker

* stryke brudekjole

* gjøre siste innkjøp

* pusse sølvtøy og -lysestaker

Onsdag- fredag

* hente ringer (nyoppussa og graverte hos gullsmed)

* levere brudekjole og utstyr hos frisør

* ordne veien opp til lokalet (en meget bratt oppoverbakke)

* vaske ned hele stedet, inkl vinduer

* sette bordet, slik at vi kunne sette opp endelig bordplassering

* frakte ned ekstra kokeplater og fryseboks

* frakte ned hagemøbler, tepper, duker

* steike elgsteiker

* lage karamellpudding

* plukke blomster (natt og dag) og sette opp dekorasjoner

* dekke og pynte bord

* skrive taler... (jeg skreiv min fredag formiddag)

Lørdag

* brudgommen kjører steikene til oppskjæring, og henter kake og blomster på veien

* frakte mat og flere blomster til lokalet

* pynte kirka

Klokka 11.30 var jeg hos frisøren, og det viste seg at vi skulle få god tid. Jeg kom med nyvaska hår, så jeg sparte inn litt tid der... Frisøren føna opp håret mitt, sminka meg og satte på tiara og slør. Mens dette foregikk fikk jeg musserende hvitvin. Fordi det var en dag med strålende sol, og derfor var svært varm, gikk det nærmere to glass og jeg kom i en god og avslappa stemning. Kl 13.00 var jeg ferdigpynta, og venta en halv time på at pappa skulle plukke meg opp. Det første han sa da han kom var at jeg var strålende vakker!

Kl 13.55 ankommer vi kirka, og jeg blir møtt av forloveren min, som heldigvis var så bra den dagen at hun kunne være med :D Her fikk jeg også brudebuketten som min kjære hadde plukket ut til meg - den var bare utrolig nydelig, med hvite fresia, champagnefargede roser, forskjellige typer pyntegrønt og perler. Pappa fikk sin brystbukett, og vi var klare. Da orgelet bruste sto vi en stund i døråpningen før vi begynte den alt for korte turen opp til min kjære. Jeg strålte som ei sol, mens pappa strevde med tårene (og det er ikke så ofte han blir rørt). På veien opp møtte vi et lite hinder. Noen hadde satt en rullator og en barnevogn på hver sin side av midtgangen, så det blei litt trangt å passere. Jeg prøvde å hilse på alle sammen før jeg kom fram til min kjære som gikk fram og bukket.

Det var min kusine som viet oss, så vielsen blei svært personlig. Etter ekteskapsinngåelsen og like før utgangsmarsjen sang to av min kjæres nieser på 11 og 12 år, hhv "The Rose" og "Kjærlighet", noe som rørte brudgommen til tårer. Det hele blei en svært personlig vri på en vielse. Salmene i valgtevar:

* Kjærlighet fra Gud

* Å leva det er å elska

* Alltid freidig

Som inngangsmarsj valgte vi "Fra en midtsommernattsdrøm" av Mendelssohn og til utgang "Purpose" av Nordraak.

Strålende sol møtte oss også på kirketrappa, der vi hilste på alle gjester og kikkere. Ferden gikk videre til fotografen, der vi brukte ca en time i parken på Norges landbrukshøgskole, med vann, trær og gressplen som vakre rammer (og som er helt oss).

Kl 16.30 ankommer vi lokalet og blir møtt av gjestene, som har vært der en stund og fått servert kaffe og noe å bite i. Vi får servert champagne og skåler med gjestene. Etterpå hilser vi på alle og tar en kort titt på et overveldende gavebord!

En time seinere setter vi oss til bords. Pappa ønsker velkommen og gir ordet til min svoger som skal være toastmaster for kvelden. Så følger forrett som er peppermarinert røykelaks på toast og hovedrett som er elgsteik med soppstuing, saus, grønnsaker (blomkål, minigulrøtter og erter) og kokte poteter. Pappa holder en utrolig morsom og flott tale, fulgt av min kjære som holder en svært rørende og vakker tale til meg og begge foreldrepar. Da var turen komet til meg. Også jeg takket både foreldre og svigers, men det meste var jo selvfølgelig til min nybakte ektemann. Jeg så at både foreldre, svigers og min kjære var rørt, og da jeg avslutta med å synge "Mitt hjerte er ditt", var det svært få øyne som ikke var blanke. Tror det var mest pga teksten, mer enn min stemme, for min klaveratør hadde lagt den en del dypere enn min sopran foretrekker... :wink:

Andre servering blei etterfulgt av lette og morsomme taler fra forlovere, svigerfar, søsken og venner. Til dessert spiste vi svigermors hjemmelagede karamellpudding pyntet med jordbær og krem – nydelig! Da måltidet var slutt hadde vi fått 10 taler og 8 sanger, alle kjempeflotte! Men etter 3,5 timer var det godt å strekke på kroppen. Mens serveringspersonalet ryddet bordene til dans, inntok vi kaffe og konfekt på terrassen i deilig kveldssol, men utsikt over vannet. Heldigvis holdt myggen seg unna, ingen har rapportert om myggestikk i ettertid (og har ikke jeg fått noen, pleier det å være et godt tegn, for jeg er alle blodsugende insekters førstevalg).

Baren var åpen hele kvelden etter middagen, men det gikk mest mineralvann og andre tørsteslukkere. Etter middag med vin, var folk egentlig klar for noe annet enn en real fest… Vi hadde ikke kaffegjester, så det lave alkoholforbruket kan vel tilskrives også dette, i tillegg til at gjestene stort sett var passert 25.

Etter hyggelig prat med gjester var alt klart for brudevalsen. Vi hadde vært på kurs, og takk og lov for det, for valsen gikk nesten feilfritt! Vi fikk kommentarer som "den beste brudevalsen jeg har sett!", og slikt varmer fra folk som har vært med i en god del brylluper.

Etter mange danser, med de mannlige gjestene for min del (som gjorde både sidene av kjolen og skoene skikkelig grå)og de kvinnelige for min kjæres del, var alt duket for kaker. Vi hadde skikkelig kakebord, med 11 forskjellige kaker, i tillegg til treetasjers bryllupskake. Bryllupskaka var dekorert med vakker dekor marsipan, blant annet hvite marsipanroser som i buketten. Den største og nederste kaka hadde fyll av banan og jordbær, den midterste multefyll og den øverste etasjen var fylt med bare jordbær. Vi skar ett stykke i til oss hver i sammen av den nederste kaka, og mata hverandre. Dette hadde vi ikke øvd på, og vi var litt usikre på hvordan vi skulle gjør det, men det gikk veldig bra.

Resten av festen gikk for seg med kakespising, hyggelig prat og dans. Like før nattmaten (pølser i lompe) kom kl. 2.30 dro vi hjem til oss selv der jeg på morgenen hadde pynta opp med nytt sengetøy. På hverandaen foran inngangsdøra hadde noen nabojenter pynta opp med roseblader. Vi hadde både jordbær og champis i kjøleskapet, men ingen av oss orka noe særlig, så vi sparte det til morgen dagen etter. Vi var fulle av inntrykk fra dagen, og snakka en del om dette.

Dette er nok en av de beste dagene i vårt liv, det er vi begge enige om, og vi ville gjerne hatt den igjen!

Neste morgen våkna vi i 10-tida, og dro ned til lokalet for å begynne oppryddinga. Vi hadde tenkt å spise frokost sammen med overnattingsgjestene, men den var de allerede ferdige med, så vi måtte vente til nærmere 13.00 før vi kokte pølser som var igjen fra nattmaten. Vi var mange som rydda opp, så alt var blåst og ferdig 16.00 (skulle levere nøkkelen mandag formiddag). Hjemme derimot var det ikke spesielt ryddig. Hele stua er fortsatt full av gaver :-)

Dette er nok et av de siste kapitlene i denne dagboka. Jeg takker for 1 1/2 flotte og slitsomme år med planlegging, og ønsker alle som ikke har opplevd denne dagen lykke til med både planlegging og gjennomføring.

Mitt råd til dere: ikke stress med detaljer, men fokuser på helheten. Finn noe som ertypisk dere. Det gjorde vi, og det har vi fått mange positive tilbakemeldinger på også!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først vil jeg få gratulerer deg så mye med den store dagen. Etter å ha fulgt planleggingen deres i en laaaang periode, er det koselig å høre at alt gikk bra! Det var også kjempehyggelig at du sendte meg et bilde som jeg fikk se. Du var virkelig flott og jeg likte kjolen din kjempegodt! Buketten var også nydelig! Også må jeg si at mannen din har gjort et flott valg - du er ei fantastisk jente!

Mitt råd til dere: ikke stress med detaljer, men fokuser på helheten. Finn noe som ertypisk dere. Det gjorde vi, og det har vi fått mange positive tilbakemeldinger på også!

:enig: Dette var et veldig godt tips som jeg sier meg veldig enig i!

Til slutt håper jeg virkelig det går bra med moren din! Jeg tenker på deg/dere midt oppi dette!

Stoooor klem fra Augustbrud02!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene, Augustbrud02, Ca. og Felix. Koselig at dere ville skrive i dagboka mi. Jeg er imponert over at dere orka å lese hele det lange innlegget :ler:

Min forlover har det etter forholdene bra, og nå er det nok heller ikke lenge til hun føder. Hun er hjemme etterr et lengre sjukhusopphold, og vi håper at hun får stabilisert tilstanden med medisiner.

Moren min erogså bra etter forholdene, men mye er ennå usikkert og denne usikkerheten tror jeg er mye verre enn selve plagene akkurat nå. Hun skal til videre utreding i slutten av måneden. Håper vi får mer konkrete svar etter dette.

Det er spennende tider i møte for dem begge. Jeg prøver å stille opp og følge opp som best jeg kan, men merker at dette selvfølgelig også tar på meg. Heldigvis er mannen min en enorm støtte i alt det vonde.

Mange hilsner fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...