Gå til innhold

Er jeg urimelig ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har totalt 5 barn i huset annenhver uke. Mannen og eksen bestemte for at barna skal slutte på sfo. Jeg er hjemme med 9 mnd gammel baby. Er det urimelig av meg å kreve at mannen skal komme hjem tidligere for å hjelpe meg med ungene ( han har en fleksibel jobb) De er vant å få hjelp med alt og få alt servert. Jeg blir helt utslitt etter lunsj og leksene + en baby som krever sitt.

Ungene gjør ingenting selv. Hvis de ikke får mat så går de rundt og plukker alt fra cornflakes til kjeks og nugati. De er i alder 7, 8 (2 stk) og 10. Sønnen min er han på 10 og han gjør alt jeg spør om. Men han synes det er urettferdig at det er bare han som hjelper. Faren sier at det er normalt at vi stiller opp for hverandre og at vi er en familie og det er er jeg enig i. Men han forventer at jeg skal gå rundt og servere og krever ingenting av barna.

Ettersom ungenes foreldre har tatt avgjørelsen sammen regner jeg med at barna bor både hos dere og faren? Hvordan er fordelingen, 50/50? I såfall er vel dette en problemstilling annenhver uke de neste tre månedene - iallefall dersom du skal tilbake til jobb etter permisjonen. Dersom far skal ha pappaperm er det en enda kortere periode.

Hva med å bruke denne tiden til å lære ungene å lage enkel og sunn mat slik at de får litt bedre vaner når de snart skal greie seg alene til dere kommer hjem fra jobb? Et annet alternativ er å bake noe i helgene når dere er to foreldre hjemme, og fryse det ned til ukene? Om man lager noe de bare kan tine og varme opp er det kanskje mer ovekommelig for dem?

Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor han på 10 også sluttet på sfo ettersom han er din? Han kunne vel gått ut året, eller er han kanskje 5.-klassing han?

Håper dere finner en løsning :)

Anonymous poster hash: 1af74...935

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går hjemme? Du har ikke noe å klage på

Å ta seg av 4 barn i tillegg til en baby er ikke bare bare. Spesielt ikke når disse barna vil bli servert det ene og det andre og ikke evner å lage seg mat selv f eks. For meg var det ikke lett å ta meg av en baby og 2 barn i tillegg som jeg skulle også ta meg av hus og hjem.

Når far og mor sier opp SFO, så må de finne annen barnepass. TS skal ikke være barnevakt. Hun har en baby å ta seg av. Det spiller ingen rolle om hun går hjemme eller ikke. Hun går ikke hjemme for å daffe, hun er hjemme med babyen sin. Her må foreldrene inn på banen og ta seg av barna sine som de valgte å si opp SFO-plassene til.

Skrevet

Jeg synes det er veldig spesielt at de har sagt opp SFO uten å konferere med deg. Jeg ville aldri gjort det uten at mannen min var involvert så fremt det påvirket ham også. Det er litt av dealen med "ny familie".

• Liker 1
Skrevet

OK.

Mannen skal stå opp tidligere for å hjelpe sin hjemmeværende kone med barn? Hva slags mor er hun som ikke klarer å håndtere dem selv mens han er på jobb? De største går jo vel på skole meste parten av dagen. Lat mor.

Fordi det er for mye for en person å mate og kle en baby, lage mat til 4 større barn, sørge for at de har alt de trenger til skolen, sjekke at de har gjort lekser osv. De større barna burde strengt tatt klare dette selv. Så ja, far skal være med på å få barna avgårde. Han er tross alt faren deres og det er hans ansvar. Enklere blir det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Vi fikk snakket sammen og han minste skal tilbake på sfo.

Begge fikk alenetid og 0 søvn sånn at vi fikk tid til å sortere tankene. Han innrømte at han var lite flink å ,,se,, meg og at han skal gjøre sitt beste for å hjelpe meg med barna.

Mitt krav nr 1 var at barna må læres opp å lage mat selv, rydde og hjelpe til hjemme. Jeg har ingen planer å være husjelp de neste 10 årene. Han er ner ,,servisstasjon,, pappa men han lovet at vi skal jobbe med den del også.

Jeg virkelig håper at det ordner seg og at vi finner den rette veien videre.

Ts

Anonymous poster hash: 593d5...38a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Vi fikk snakket sammen og han minste skal tilbake på sfo.

Begge fikk alenetid og 0 søvn sånn at vi fikk tid til å sortere tankene. Han innrømte at han var lite flink å ,,se,, meg og at han skal gjøre sitt beste for å hjelpe meg med barna.

Mitt krav nr 1 var at barna må læres opp å lage mat selv, rydde og hjelpe til hjemme. Jeg har ingen planer å være husjelp de neste 10 årene. Han er ner ,,servisstasjon,, pappa men han lovet at vi skal jobbe med den del også.

Jeg virkelig håper at det ordner seg og at vi finner den rette veien videre.

Ts

Anonymous poster hash: 593d5...38a

Mulig jeg er litt negativ nå men....

Hva mener du med at dere fikk 0 søvn så dere fikk tid til å sortere tankene?

Jeg reagerer på at han "skal hjelpe deg med barna". Det blir litt som at far i huset "hjelper til med husarbeidet". Man er to om det, og hjelper hverandre! Han skal ikke "hjelpe deg med barna". Han skal ta seg av sine egne barn og så skal dere hjelpe hverandre til å ta dere av deres barn som dere har sammen.

Har han snakket med barnas mor om dette med SFO, slik at hun er enig? Hva om hun nekter, har dere en backupplan da?

Og hvorfor kan ikke de andre barna også i SFO?

Anonymous poster hash: a620c...82f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...