Gå til innhold

Er jeg urimelig ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har totalt 5 barn i huset annenhver uke. Mannen og eksen bestemte for at barna skal slutte på sfo. Jeg er hjemme med 9 mnd gammel baby. Er det urimelig av meg å kreve at mannen skal komme hjem tidligere for å hjelpe meg med ungene ( han har en fleksibel jobb) De er vant å få hjelp med alt og få alt servert. Jeg blir helt utslitt etter lunsj og leksene + en baby som krever sitt.

Anonymous poster hash: 593d5...38a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig. Han har en fleksibel jobb, og han er faren til disse barna.

• Liker 14
Skrevet

Ikke urimelig. Han har selv bestemt de ikke skal på SFO, og det er ikke riktig at du skal få alt merarbeidet det forårsaker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke urimelig.. Han sparer penger, du må slite hver ettermiddag.. Neinei!

Anonymous poster hash: f5646...214
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Send barna på SFO igjen. Hørtes hektisk ut

Anonymous poster hash: da4f6...62b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har totalt 5 barn i huset annenhver uke. Mannen og eksen bestemte for at barna skal slutte på sfo. Jeg er hjemme med 9 mnd gammel baby. Er det urimelig av meg å kreve at mannen skal komme hjem tidligere for å hjelpe meg med ungene ( han har en fleksibel jobb) De er vant å få hjelp med alt og få alt servert. Jeg blir helt utslitt etter lunsj og leksene + en baby som krever sitt. Anonymous poster hash: 593d5...38a

Du får jo la være å hjelpe til med alt og servere alt på et sølvfat.

Anonymous poster hash: 5060d...468

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke snart pappaperm?

Anonymous poster hash: d7da9...384

• Liker 2
Skrevet

Ikke urimelig. Denne tiden er for babyen. Hvis dere ikke kommer til enighet om at far er mer hjemme eller ungene begynner på sfo igjen, er alternativet å redusere på servicen på ettermiddagene. Dvs servere et enkelt måltid, men la dem leke selv og la lekser og aktiv involvering fra deg vente til far kommer hjem. 4 i tillegg til baby annenhver uke er mye å gape over alene.

• Liker 1
Skrevet

Vi har totalt 5 barn i huset annenhver uke. Mannen og eksen bestemte for at barna skal slutte på sfo. Jeg er hjemme med 9 mnd gammel baby. Er det urimelig av meg å kreve at mannen skal komme hjem tidligere for å hjelpe meg med ungene ( han har en fleksibel jobb) De er vant å få hjelp med alt og få alt servert. Jeg blir helt utslitt etter lunsj og leksene + en baby som krever sitt.

Sfo? Altså skolebarn? Jeg ser ikke helt problemet med å ha de hjemme i noen timer. De kan jo bare finne seg noe mat og så sette seg og gjøre lekser eller gå ut og leke. Og 9 mnd er jo ikke akkurat en baby lenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sfo? Altså skolebarn? Jeg ser ikke helt problemet med å ha de hjemme i noen timer. De kan jo bare finne seg noe mat og så sette seg og gjøre lekser eller gå ut og leke. Og 9 mnd er jo ikke akkurat en baby lenger.

Det spørs hvordan de er. Mange søsken vil f.eks ha konflikter og fysiske konfrontasjoner eller regelrett sloss.

Anonymous poster hash: e4223...017

Skrevet

Hun sier jo hun blir sliten når hun har de hjemme, så da er det jo et problem.

• Liker 2
Skrevet

Dere må jo slutte å servere disse barna alt på sølvfat. Hvis de går på skolen, er de store nok til å lage seg brødskiver selv, og sette seg med leksene. Dere må lage regler som gjelder hele barneflokken, og holde dere til dem. De skal tross alt helst vokse opp til å bli selvstendige personer.

• Liker 2
Skrevet

Yey, gratis SFO! Tenkte de nok, og glemte å spørre deg. Ja, det er urimelig. Og mannen din og eksen, bør lære dem å bli mer selvstendig. Hva gjør de hvis du ikke er hjemme?

• Liker 5
Skrevet

Kan de ikke smøre seg brødskiver selv?

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg flyttet til min samboer, var datteren på 10 slik: "Pappa, jeg er tørst, Pappa jeg er sulten" osv...

Omtrent fra dag 1, så jeg bare dumt på henne og svarte at vann var i springen og brød i skuffa..

Mine barn har ikke oppført seg slik etter at de fylte tre år.. Jeg er ingen servitør.. Enkelt og greit..

Ellers så er jeg enig med A-Kjendis.. Hva gjør de om du legger andre planer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg flyttet til min samboer, var datteren på 10 slik: "Pappa, jeg er tørst, Pappa jeg er sulten" osv...

Omtrent fra dag 1, så jeg bare dumt på henne og svarte at vann var i springen og brød i skuffa..

Mine barn har ikke oppført seg slik etter at de fylte tre år.. Jeg er ingen servitør.. Enkelt og greit..

Ellers så er jeg enig med A-Kjendis.. Hva gjør de om du legger andre planer?

Fra dag en så du bare dumt på henne? Så grei du er da.

TS - du er ikke urimelig. Far og stemor bruket tydeligvis deg, som en jævla barnevakt, han kan ikke bare holde SINE unger hjemme hos deg uten at dere blir enige.

Ja, du meldte deg inn i en familie, men det finnes selvf. grenser.

Ta det opp med han, han er nød til å ta sine egne unger hvis han vil holde de hjemme.

Hadde barna forresren sluppet SFO dersom du ikke var hjemme?

Anonymous poster hash: 7510a...bce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fra dag en så du bare dumt på henne? Så grei du er da.

TS - du er ikke urimelig. Far og stemor bruket tydeligvis deg, som en jævla barnevakt, han kan ikke bare holde SINE unger hjemme hos deg uten at dere blir enige.

Ja, du meldte deg inn i en familie, men det finnes selvf. grenser.

Ta det opp med han, han er nød til å ta sine egne unger hvis han vil holde de hjemme.

Hadde barna forresren sluppet SFO dersom du ikke var hjemme?

Ja.. Ble jo sjokkert når en tiåring tror at jeg er tjeneren hennes.. Barna mine hadde aldri i verden spurt om noe sånt..

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvor mange timer er det snakk om egentlig? De spiser vel lunsj og slikt på skolen?

Hvor gamle er de?

Forstår det er slitsomt med 5 førsteklassinger altså.. Men tredje og fjerdeklassinger bør jo klare seg temmelig selv..

AnonymBruker
Skrevet

Ja.. Ble jo sjokkert når en tiåring tror at jeg er tjeneren hennes.. Barna mine hadde aldri i verden spurt om noe sånt..

Mannen min er heller ingen tjener, men det hender jeg spør om han kan hente meg et glass vann?

Eller når treåringen spør om hun kan få eple, vann eller noe annet, føler det er omsorg å stille opp. Jeg syns det er hyggelig.

Mulig vi snakker om ting på litt forskjellig vis, jeg blir jo ikke kommandert. Eller kommanderer selv.

Men det å hente ting til hverandre og gjøre små enkle ting i hverdagen ser jeg på som litt annerledes enn å passe andres unger fire timer hver dag :P syns ikke de gjør noe om noen ber meg om en så liten tjeneste som å hente vann eller hjelpe de å lage mat...

Skrevet

Forstår det slik at ungene ikke lager noe mat selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...