WubWub Skrevet 11. mars 2015 #21 Skrevet 11. mars 2015 Det er en myte fordi du ikke har opplevd det selv? Haha for en logisk kortslutning. Det er godt dokumentert at alkohol kan skape blackouts.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #22 Skrevet 11. mars 2015 Oi, 3 i promille! Det kan være dødelig. Har du fått vite hvor mye du drakk for å få en så høy promille? Ja det var jo en grunn til at jeg havnet på sykehuset! Hadde for lavt oksygen-nivå i blodet og hjerterytmen var visst litt ute å kjøre. Har aldri og skal aldri drikke så mye igjen. Inntrykket er ennå så sterkt at jeg verger meg bare jeg drikker en øl. Hadde drukket 20 shots med jeger på rappen (og en del før det selvsagt) - spyr bare av tanken nå. Anonymous poster hash: 92306...abf
Karen82 Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #23 Skrevet 11. mars 2015 Det er en myte fordi du ikke har opplevd det selv? Haha for en logisk kortslutning. Det er godt dokumentert at alkohol kan skape blackouts. Det var kanskje dårlig formulert, men jeg er oppriktig fascinert i hvor ulikt alkohol virker på folk, s'all. Som sagt så er tanken på at minne og bevissthet blir borte i flere timer skremmende på meg. Virker som om sprit er den store synderen her. Det drikker jeg aldri selv.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #24 Skrevet 11. mars 2015 Har hatt blackouts altfor mange ganger, med varierende utfall av pinlige oppdagelser dagen derpå. Har våknet opp heller udramatisk på sofaen hjemme, på gata halvkvelt av mitt eget oppkast, og på glattcelle med bot på tyve tusen. Anonymous poster hash: 689ec...bfa
fullførsetningen Skrevet 11. mars 2015 #25 Skrevet 11. mars 2015 (endret) Sprit er vel synderen fordi man kan få i seg mye mer alkohol på kortere tid, rask økning til en veldig høy promille = blackout. Det går helt fint å drikke sprit, så lenge man ikke hiver inn på. Det man bør drikke mest av, er øl eller andre, tilsvarende alkoholsvake drikker. Vin kan man drikke litt mer av (sammenlignet med sprit, altså). Drinker går fint så lenge man blander riktig, men desto senere på kvelden, desto mer forsiktig bør man være med drinker. Bar sprit eller shots, bare en her og en der og la det gå litt tid imellom, ikke flere på rad. Det er dumt. Husk også på å få til et måltid eller to i løpet av kvelden, men ikke bruk komfyren hvis du er for dritings. All that aside, party hard! Endret 11. mars 2015 av fullførsetningen
Kassiopeia Skrevet 11. mars 2015 #26 Skrevet 11. mars 2015 Jepp, min første opplevelse med alkohol endte med at hele opplevelsen ble en hel Black out. Var vel 15 år om jeg husker rett og skulle blir med min 6 år eldre gullalder av en søster på hjemmefest med vennene hennes. Var veldig stille og sjenert av meg, hadde mild sosial angst og lite venner, så søsteren ville ta meg med ut for å bli kjent med folk. Følte meg så ukomfortabel som bare satt der for meg selv i en sofakrok mens alle andre som kjente hverandre snakket og herjet rundt som fjortiser. Jeg ble altså sittende å drikke slurker av dram blandet av min søster hele tiden, da jeg følte meg som en idiot og jeg bare skulle sitte der å tvinne på tommlene. Ut i fra hva jeg har blitt fortalt var jeg så drita at jeg ikke kunne stå på føttene før klokken var 21.30, og jeg har av en eller annen grunn endt opp liggende i grøften på veien utenfor huset. Ingen sjekket til meg, og jeg ble liggende der bevisstløs til moren min kom å hentet meg en times tid etterpå, da hun var bekymret når jeg ikke svarte på telefon. Dette var på vinteren, i nord-Norge. Jeg var helt likbleik i ansiktet og begynte å bli blå rundt munnen. Mammaen min som er en ekte løvemamma, trampet rasende bort til røykerne utenfor huset som festen var i for å høre hva som hadde skjedd og hvorfor ingen hjalp meg. En av guttene begynte å le og fortelle om hvor mye jeg hadde dummet meg foran alle ut og hvor dritings jeg var. Moren min røsket tak i gutten, tok han etter ørene og kjeftet på både han og resten av de som var der. Når hun ikke fikk liv i meg på hjemturen, måtte ambulanse tilkalles for å kjøre meg til sykehus hvor jeg måtte pumpes. Gikk en stund før moren min snakket til søsteren min igjen, og det ble noen år før jeg smakte en dråpe alkohol etter det der. Var pinlig å vise fjeset mitt på skolen mange måneder i ettertid. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #27 Skrevet 11. mars 2015 Husker jeg tok 5-6 shots og så husker jeg ikke mer og våknet dagen etterpå i en forferdelig form... Aldri mer igjen. Ble fortalt dagen etterpå at jeg hadde gjort så mange idiotiske ting. No more! Anonymous poster hash: 38751...2b4
Blod Skrevet 11. mars 2015 #28 Skrevet 11. mars 2015 Jeg fikk skikkelig blackout en gang. Skikkelig ekkelt dagen etter. Det siste jeg husker er at jeg gråt på rommet til kjæresten min. Dagen etter våkner jeg mens jeg ligger på magen som en ball på en måte, jeg har på meg ytterjakka og bare en bh under. Det var skikkelig ekkelt, jeg klarte bare ikke å huske hva som skjedde på slutten av kvelden, eller hvordan jeg kom meg hjem. Kjæresten min lå ved siden av meg... Mobilen min finner jeg ikke, og finner senere ut at den lå på badet hos kjæresten min. Var vel andre gangen jeg drakk 40%, og når jeg har drukket det, og griner, kler jeg visst av meg. Det er ikke blackout når man husker små ting gjennom hele kvelden, for ingen husker alt når man er veldig full. Det er bare blackout når en stor del av kvelden er helt borte fra minnet, mener jeg.
Testosteron Skrevet 11. mars 2015 #29 Skrevet 11. mars 2015 Nei. Jeg har aldri hatt blackout, for jeg drikker meg ikke full. Jeg ser ikke vitsen. Jeg drikker med måte.
Ferny Skrevet 11. mars 2015 #30 Skrevet 11. mars 2015 Har opplevd det et par ganger da jeg var yngre. Liksom våknet opp på sofaen til en venninne uten å ha peiling på hvordan jeg havnet der. Heldigvis ikke skjedd noen skade da - har gått bra. Innbiller meg likevel at jeg ikke kan bli så full lengre. Drikker jeg for mye nå, så kaster jeg faktisk opp. Sånn var det ikke før. Plagsomt det og, men slipper i hvert fall å våkne opp med store svarte hull - det er ganske ekkelt. Verre enn oppkast, og det sier jo litt.
Beach Skrevet 11. mars 2015 #31 Skrevet 11. mars 2015 Det har skjedd ca. 2 ganger i mitt liv, og da har jeg drukket ekstremt mye til meg å være. Ellers pleier jeg å huske alt, selv om jeg er ganske full. Det jeg ikke forstår er de menneskene som ALDRI husker noe fra kvelden før. Det er rart.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #32 Skrevet 11. mars 2015 Jeg fatter ikke helt at dere som drikker dere så fullstendig snydens at dere ikke husker en dritt, og i verste fall ender på sykehus, fortsetter å røre alkohol i etterkant! Blir dere ikke skremt? Anonymous poster hash: 9d543...4e5 3
drue Skrevet 11. mars 2015 #33 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har vært superdrita noen ganger, men kun en gang har store deler av kvelden vært helt svart. Utrolig ekkelt! Mange år siden nå, og har ingen planer om at det skal skje igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #34 Skrevet 11. mars 2015 Aldri hatt det. Har vært full et par ganger, men synes det er ubehagelig å bli mer enn brisen så drikker veldig lite. Jeg blir ikke fyllesyk i det hele tatt selv de gangene jeg har vært litt full og husker absolutt alt som har skjedd dagen etter.Anonymous poster hash: bc2c1...f1d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #35 Skrevet 11. mars 2015 Jepp, én gang. Hadde vondt i innvollene i over en uke etterpå, og helgen etterpå fikk jeg nesten ikke ned noen ting fordi jeg ble kvalm. Skjønner ikke helt hva som skjedde der altså, men halve kvelden er faktisk helt vekk fra minnet. Venninnen min sa hun ikke merket at jeg var mer full en vanlig heller.. Anonymous poster hash: 9c2bf...bbd
drue Skrevet 11. mars 2015 #36 Skrevet 11. mars 2015 Det har skjedd ca. 2 ganger i mitt liv, og da har jeg drukket ekstremt mye til meg å være. Ellers pleier jeg å huske alt, selv om jeg er ganske full. Det jeg ikke forstår er de menneskene som ALDRI husker noe fra kvelden før. Det er rart. Forstår ikke jeg heller. En gang var jeg så full at jeg ikke klarte å gå, og vennene mine måtte bære meg. Jeg husker absolutt alt fra den kvelden. Kjenner flere som sier de ikke husker noe, og det er ofte når de har gjort noe dumt kvelden før. Tipper de husker det, men det blir vel mindre flaut for dem hvis de sier de ikke husker noe Nå passer jeg på å ikke drikke meg full lenger, det er ikke gøy, og å være bakfull er rett og slett bare pyton.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #37 Skrevet 11. mars 2015 Forstår ikke dette fenomenet. De få gangene jeg har drukket så mye at jeg har SPYDD meg ut, og sluknet - så har jeg alltid husket hele kvelden morgenen etter.. Anonymous poster hash: eb3e8...cfe
Gjest imperio Skrevet 12. mars 2015 #38 Skrevet 12. mars 2015 Første gangen jeg drakk alkohol fikk jeg total blackout. En gang så drakk jeg 2 drinker og PANG! jeg var møkkings, husker nada. Trur jeg kanskje ble dopet eller noe, for mamma sa jeg var bleik, store pupiller, siklet og snøvlet.
waco Skrevet 12. mars 2015 #39 Skrevet 12. mars 2015 Havnet på sykehuset med en promille på nesten 3. Husker at vi kjøpe shots, husker ikke at jeg drakk ei heller at ambulanse kom og slo meg kraftig i brystet gjentatte ganger for jeg besvimte hele tiden. Våknet opp dagen etterpå og hadde ikke sjangs å huske scenarioet. Ja, blackout er absolutt noe som skjer.Anonymous poster hash: 92306...abf Du må lære å begrense deg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #40 Skrevet 12. mars 2015 Har skjedd to ganger i mitt liv. Første gangen var det en kombinasjon av lite søvn, stress, lite mat og tequila som plutselig virket. Ble heldigvis tatt vare på, men det var skummelt. Andre gangen er ikke så lenge siden. Også denne gangen på tom mage og etter en stressende dag. Drakk for mye ute og endte på nach der jeg insisterte på å få noe sterkere i glasset enn det jeg opprinnelig ble servert. Det er det siste jeg husker. Mulig jeg sovnet, men jeg husker ikke hvordan jeg kom meg hjem... selv om jeg våknet opp hjemme i min egen seng (alene heldigvis). Også denne gangen ble jeg tatt vare på. Tør ikke å spørre hva som skjedde... Anonymous poster hash: aa058...d8f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå