Karen82 Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Dette er noe som fascinerer meg, og jeg må innrømme at deler av meg tror blackout er en myte, en unnskyldning for å ikke stå inne for det en har gjort. Vil du kalle det blackout når du ikke husker deler av en samtale, ikke husker hvem du har pratet med ila en kveld, eller må store deler av kvelden være borte fra minnet før du kaller det blackout? Selv har jeg aldri opplevd dette selv om jeg har hatt en del fuktige kvelder på byen i løpet av mitt liv. Jeg husker stort sett alt. Mens enkelte av vennene mine påstår de ikke husker ting etter kun fire-fem øl. Om du har hatt blackout, vil det ikke skremme deg nok til å slutte å drikke? Det virker som et mareritt for meg å våkne uten å huske hvordan jeg har kommet meg hjem.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Fikk blackout etter å ha drukket en flaske vin og en shot. Det var helt forferdelig dagen etterpå, og blir kvalm bare av å tenke på det. Har aldri drukket mye etter det. Anonymous poster hash: 6234d...612 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #3 Skrevet 11. mars 2015 Hatt det en gang. Store deler av kvelden var borte. eneste jeg husker er at jeg satt og drakk, eksen som fylte på glasset mitt hele tiden, og at vi kom hjem flere timer senere. har ikke sluttet i drikke etter den gangen. Og jeg fikk ikke blackout fordi jeg ikke kan stå for det jeg gjorde, for jeg tviler sterkt på at jeg gjorde noe spesielt. Anonymous poster hash: 0a642...b80
Gjest Vevila Skrevet 11. mars 2015 #4 Skrevet 11. mars 2015 Har hatt det noen ganger ja. Absolutt ikke en myte i alle fall. At man får blackout etter 4-5 øl er vel derimot heller usannsynlig.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Skrevet 11. mars 2015 Havnet på sykehuset med en promille på nesten 3. Husker at vi kjøpe shots, husker ikke at jeg drakk ei heller at ambulanse kom og slo meg kraftig i brystet gjentatte ganger for jeg besvimte hele tiden. Våknet opp dagen etterpå og hadde ikke sjangs å huske scenarioet. Ja, blackout er absolutt noe som skjer. Anonymous poster hash: 92306...abf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #6 Skrevet 11. mars 2015 Jepp. Siste jeg huska var at jeg satt å drakk vin, før jeg våkna opp i senga mi neste dag. Ble ganske skremt ja Anonymous poster hash: 6f278...a19
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 Får alltid blackout! Alltid type 3-4 timer da jeg ikke husker en dritt..siste jeg husker er at jeg ser på klokken så er den 23:30 og i neste sekund begynner å nærme seg 4.. Anonymous poster hash: b5e6e...76b 2
minister-mio Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Det er ikke en myte og jeg har opplevd etter å ha drukket sprit at jeg ikke husker turen hjem f. Eks
sweg Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 Jepp. Jeg var nettopp fylt 18 år, og det var min første jobbfest. Ble sjenka ganske raskt, og jeg husker jeg våknet i en seng klokka 05, fult påkledd med 3 andre kolleger vedsiden av meg. Hadde tydeligvis sovnet midt på gulvet, og blitt bært til senga. Visstnok hadde jeg snakket med mamma i telefonen, sendt snaps og gått ut til de andre flere ganger i løpet av blackouten da Husker ingenting av det.
Karen82 Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2015 Havnet på sykehuset med en promille på nesten 3. Husker at vi kjøpe shots, husker ikke at jeg drakk ei heller at ambulanse kom og slo meg kraftig i brystet gjentatte ganger for jeg besvimte hele tiden. Våknet opp dagen etterpå og hadde ikke sjangs å huske scenarioet. Ja, blackout er absolutt noe som skjer. Anonymous poster hash: 92306...abf Oi, 3 i promille! Det kan være dødelig. Har du fått vite hvor mye du drakk for å få en så høy promille?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #11 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har hatt blackout mange ganger, det handler bare om å drikke nok. Drikker du sprit så hjelper det. Var ute på en skikkelig tulletur i helgen der det ble både nok alkohol og ecstacy for den anledningen. Husker pent lite, men "alle" så visst at jeg var dopa på et vors jeg helst ikke skulle vært dopa på. Anonymous poster hash: 46673...16c
isbiten. Skrevet 11. mars 2015 #12 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har noen kvelder jeg husker svært lite av. Har heldigvis blitt færre av dem de siste årene, men da jeg var yngre og drakk mye sprit på fest skjedde det nesten hver gang jeg var ute. Kunne på det verste være 1-2 timer jeg ikke husket noen ting av, mens det i andre tilfeller bare var detaljer og noen minutter som var uklare. Har blitt skremt et par ganger, man aldri så redd at jeg har vurdert å ikke drikke igjen.
fullførsetningen Skrevet 11. mars 2015 #13 Skrevet 11. mars 2015 Flere ganger, men sjeldent langvarig, altså særlig mer enn 15-30 min. av gangen. Et snodig fenomen!
Rosewood Skrevet 11. mars 2015 #14 Skrevet 11. mars 2015 Absolutt ikke en myte, det har jeg hatt noen ganger... Jeg ble ikke skremt nok til å slutte å drikke, men heller til å ikke drikker sååå mye
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #15 Skrevet 11. mars 2015 Jeg husker ikke store deler av sånn 5 timer av en kveld. Var kjempefull, men husker småglimt. Var tydeligvis kjempelei meg den kvelden, hadde grått veldig mye! JÆVLIG FLAUT. Klarte ikke gå heller har jeg hørt ,oog kranglet med min bestevenninne- noe jeg ikke husker! Anonymous poster hash: 1451c...691
Nuttery Skrevet 11. mars 2015 #16 Skrevet 11. mars 2015 Skjer relativt ofte hvor jeg drikker meg til punktet "full". Har totalt ikke-eksisterende hull på flere timer, i verstefall 4-5.
Nuttery Skrevet 11. mars 2015 #17 Skrevet 11. mars 2015 Får alltid blackout! Alltid type 3-4 timer da jeg ikke husker en dritt..siste jeg husker er at jeg ser på klokken så er den 23:30 og i neste sekund begynner å nærme seg 4.. Anonymous poster hash: b5e6e...76b JEG OGSÅ.... Trodde det bare var meg. Alle sier jeg overdramatiserer.
fullførsetningen Skrevet 11. mars 2015 #18 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har faktisk aldri vært såpass at jeg ikke husker flere timer av en kveld, selv om jeg i grunnen kan drikke ganske mye når jeg først drikker. Det som slår meg, må være at folk faktisk reagerer veldig ulikt på alkohol. Uten tvil er jeg synlig beruset, og snøvler når jeg prater (merker det jo selv at prating er litt vanskeligere enn ellers..) og har nok ikke alltid gått helt oppreist, men jeg husker som oftest ting allikevel, om enn noe uklart og med enkelte manglende bruddstykker. Hadde det vært slik at jeg hadde kommet ut for et tilfelle hvor jeg ikke husker flere timer sammenhengende, kan det tenkes at jeg hadde blitt noe skremt... og muligens drukket noe mindre.
Gjest Nosoul Skrevet 11. mars 2015 #19 Skrevet 11. mars 2015 Ja, opptil flere ganger. Noen ganger mer jævlig enn andre. Absolutt ingen høydare! Så prøver så godt jeg kan å ikke drikke meg så full.
Gjest Miss Selfridge Skrevet 11. mars 2015 #20 Skrevet 11. mars 2015 Jepp! Herregud, den følelsen når du våkner...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå