Gå til innhold

Vennesla voksenopplæring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen gått studiespesialiserende der??

Anonymous poster hash: 01226...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går der nå :-)

Åh, trodde egentlig ikke jeg fant noen her inne som gikk der. Er jo ikke store plassen :-P

Jeg skal begynne der til høsten. Kunne jo velge mellom 1 eller 2 år, men valgte 1. Er så usikker på om det kommer til å bli alt for tungt å ta alt på 1 år? Vil jo helst bli ferdig så fort som mulig, så derfor valgte jeg det. Hvor lenge går/skal du gå? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, trodde egentlig ikke jeg fant noen her inne som gikk der. Er jo ikke store plassen :-P

Jeg skal begynne der til høsten. Kunne jo velge mellom 1 eller 2 år, men valgte 1. Er så usikker på om det kommer til å bli alt for tungt å ta alt på 1 år? Vil jo helst bli ferdig så fort som mulig, så derfor valgte jeg det. Hvor lenge går/skal du gå? :-)

Jeg tar det på et år, men dersom du føler du har god tid vil jeg anbefale å ta det over to år for å få best mulig karakterer. Norsk og matte er svært krevende, og det er vanskelig å få gode karakterer.

Selv ligger jeg på 4 i snitt, men siden jeg får 8 alderspoeng så kan jeg leve med det snittet. Går da ut med 4,8 i snitt. Uten de alderspoengene kunne jeg bare dritt i alt.

Endret av Alja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lærerene er utrolig dyktige, og det er fullt mulig å ta det på et år. På vanlig påbygg klarer jo de fleste å ta det på et år, men det er jo grunner for at folk velger voksenopplæringen. Folk har ulike forutsetninger for å klare det på et år. Mange i klassen min har delt det opp og tar det over to år.

Hvor gammel er du? Skal du gå via 23/5 regelen eller vanlig? Dersom du skal gå vanlig må du i tillegg ta opp valgfag.

Men dersom du har karakter i gym, samfunnsfag og engelsk fra vg2 slipper du å ta opp disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lærerene er utrolig dyktige, og det er fullt mulig å ta det på et år. På vanlig påbygg klarer jo de fleste å ta det på et år, men det er jo grunner for at folk velger voksenopplæringen. Folk har ulike forutsetninger for å klare det på et år. Mange i klassen min har delt det opp og tar det over to år.

Hvor gammel er du? Skal du gå via 23/5 regelen eller vanlig? Dersom du skal gå vanlig må du i tillegg ta opp valgfag.

Men dersom du har karakter i gym, samfunnsfag og engelsk fra vg2 slipper du å ta opp disse.

Jeg føler at jeg må ta det på ett år pga motivasjon og pga det økonomiske. Går under 23/5 regelen heldigvis!

Hva menes med alderspoeng?

Er det alltid masse innleveringer og hjemmearbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler at jeg må ta det på ett år pga motivasjon og pga det økonomiske. Går under 23/5 regelen heldigvis!

Hva menes med alderspoeng?

Er det alltid masse innleveringer og hjemmearbeid?

Alderspoeng er noe man får fra det året man fyller tjue. Siden du skal gå via 23/5 regel vil du ikke få disse.

Du slipper dog å ta valgfag.

Det er en del innleveringer og store heldagsprøver i norsk, innlevering av oppgaver i naturfag og fremføringer i historie. Det er mange små prøver i matte, og en del muntlige prøver.

I snitt kanskje en innlevering og en prøve pr uke, mens måneden rett før jul dobbelt opp. Etter jul har vi gjort ekstremt mye, inkludert jobbet med særemne i norsk som teller 50% av norskkarakteren. Det er da innlevering på 15 + sider hvor du skal analysere tre bøker, pluss holde en tjue minutters fremføring om bøkene.

Det er mye å gjøre. Men jeg har klart det greit, og har ikke gjort et pukk hjemme. Jeg har gjort alt på skolen. Men så satser jo jeg kun på fire i snitt. Det er veldig vanskelig å oppnå 5 og 6 i norsk, engelsk og naturfag. Høye krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderspoeng er noe man får fra det året man fyller tjue. Siden du skal gå via 23/5 regel vil du ikke få disse.

Du slipper dog å ta valgfag.

Det er en del innleveringer og store heldagsprøver i norsk, innlevering av oppgaver i naturfag og fremføringer i historie. Det er mange små prøver i matte, og en del muntlige prøver.

I snitt kanskje en innlevering og en prøve pr uke, mens måneden rett før jul dobbelt opp. Etter jul har vi gjort ekstremt mye, inkludert jobbet med særemne i norsk som teller 50% av norskkarakteren. Det er da innlevering på 15 + sider hvor du skal analysere tre bøker, pluss holde en tjue minutters fremføring om bøkene.

Det er mye å gjøre. Men jeg har klart det greit, og har ikke gjort et pukk hjemme. Jeg har gjort alt på skolen. Men så satser jo jeg kun på fire i snitt. Det er veldig vanskelig å oppnå 5 og 6 i norsk, engelsk og naturfag. Høye krav.

Høres forsåvidt bra ut, for jeg har heller ikke muligheten til å jobbe mye hjemme. Håper det ordner seg.

Flott at du svarte hvert fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster gikk der, hun trivdes godt.

Var endel useriøse elever i klassen som ikke var motiverte, men hun traff tre-fire jenter/damer som også ville gjøre en innsats og de samarbeidet mye og fikk god hjelp av læreren. :)

Anonymous poster hash: 59b89...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...