Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som kvinne og medlem av mensa kan jeg selfølgelig avkrefte denne myten. Det finnes morsomme kvinner i hopetall, deriblant meg selv. At kvinner er mindre morsomme enn menn er en vrangforestilling skapt av menn som ikke klarer å håndtere intelligente og frigjorte kvinner. De føler seg rett og slett truet, og er nødt til å rasjonalisere det med en banal forestilling om at kvinner ikke er i stand mestre nyansene i humor på høyt nivå.

Landets morsomte komikere er alle kvinner, fks: Sigrid Bonde Tusvik, Henriette Steenstrup, Shabana Rehman og Henrik Thodesen.

Jeg tror ikke ufrivillig morsom eller komisk var det trådstarter var ute etter :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne og medlem av mensa kan jeg selfølgelig avkrefte denne myten. Det finnes morsomme kvinner i hopetall, deriblant meg selv. At kvinner er mindre morsomme enn menn er en vrangforestilling skapt av menn som ikke klarer å håndtere intelligente og frigjorte kvinner. De føler seg rett og slett truet, og er nødt til å rasjonalisere det med en banal forestilling om at kvinner ikke er i stand mestre nyansene i humor på høyt nivå.

Landets morsomte komikere er alle kvinner, fks: Sigrid Bonde Tusvik, Henriette Steenstrup, Shabana Rehman og Henrik Thodesen.

Ehm, når ble Henrik Thodesen kvinne? Denne kjønnsoperasjonen jeg visst glipp av.

Anonymous poster hash: 7150e...c0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at menn som kommer med grisevitser eller vitser på kvinners bekostning, slenger ut den at kvinner ikke ler/er morsom. Klart man ikke ler når man sitter å høre menn snakke om kvinner som et stykke kjøtt. Ja dette er også voksne menn på 40-50 år.

Anonymous poster hash: 4081e...067
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ehm, når ble Henrik Thodesen kvinne? Denne kjønnsoperasjonen jeg visst glipp av.

Anonymous poster hash: 7150e...c0f

Det var nok et forsøk på å være morsom, og vi så hvordan det gikk :)

Anonymous poster hash: bc67d...803

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fortsatt til gode å se en kvinnelig komiker og underholdningsartist.

Og når kvinner prøver å være morsomme i filmer, kommer humoren som regel i form av bitchy uhøflig oppførsel......vel, såfall i de filmene jeg har sett. Og spill :ninja::blink:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at disse mennene dette gjelder har komplekser for ett eller annet..

Det er jo så typisk "hore og madonna" kvinnesyn. Kvinnen skal være pen og pyntelig, uskyldig, tilkneppet og ydmyk utad, og en pleaser på soverommet -alltid klar for å la mannen feie over henne.

Det sier seg selv at denne illusjonen sprekker så fort denne dama drar en vits, eller åpner munnen i en diskusjon.

Da slutter mannen å se på henne som et objekt og ser henne som et menneske.

Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at dersom en mann hadde tatt de samme vitsene som kvinnen, så ville disse stakkars mennene ledd godt med.

Tragisk!

Anonymous poster hash: 0e172...d4b

• Liker 2
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg har alltid vært barnslig og tøysete av meg, og jeg ler og spøker mye med folk. Det som er litt interessant er at kvinner oftere reagerer negativt på dette enn menn. Kvinner oppfatter meg oftere som barnslig og useriøs enn menn og det tror jeg kanskje henger sammen med at kvinner kulturelt sett skal være litt mer ordentlige av seg. Menn er ikke så opptatt av den perfekte fasaden som mange kvinner er.

Men at damer ikke er morsomme er jeg ikke enig i. Jeg ler av mange damer, både komikere/skuespillere og damer blant venner og kjente. Nå er det vel også sånn at siden jeg ler og tuller så mye selv, har jeg også venner med omtrent samme humor og som er morsomme i mine øyne. Humor er så viktig for meg at jeg verken kan ha venner eller kjæreste som ikke ler av omtrent de samme tingene som meg. Jeg og kjæresten har ganske lik humor og ler oss skakk av hverandre av og til, og det noe av det som gjør forholdet vårt så bra synes jeg.

Humor er jo også ganske subjektivt så hva som er morsomt kommer vel litt an på hvem man spør, men jevnt over tror jeg kvinner er like morsomme som menn. Det er bare det at de lettere holder tilbake for å unngå å drite seg ut. Menn er kanskje generelt mer løsslupne og ikke så opptatt av hva alle andre synes.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at disse mennene dette gjelder har komplekser for ett eller annet..

Det er jo så typisk "hore og madonna" kvinnesyn. Kvinnen skal være pen og pyntelig, uskyldig, tilkneppet og ydmyk utad, og en pleaser på soverommet -alltid klar for å la mannen feie over henne.

Det sier seg selv at denne illusjonen sprekker så fort denne dama drar en vits, eller åpner munnen i en diskusjon.

Da slutter mannen å se på henne som et objekt og ser henne som et menneske.

Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at dersom en mann hadde tatt de samme vitsene som kvinnen, så ville disse stakkars mennene ledd godt med.

Tragisk!

Anonymous poster hash: 0e172...d4b

Jeg tror på at du tror på dette selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...