Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg hører mange menn si. Men hva gjør at så mange menn sier at damer ikke er morsomme? Er det ulik humor ute å går, er det noe menn bare sier fordi de føler seg truet, i såfall, av hva?

Og hva er ei morsom dame i følge en mann? Hva kan ei dame si som får en mann til å le og mene hun er morsom?

Hva bør ei dame ikke si? Alt melllom himmel og jord tenkeg jeg på da.

Anonymous poster hash: 931c3...159
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer ler i alle fall hver gang jeg sier noe morsomt. Jeg har veldig mye selvironi da og gjør mye rart :) Så alle menn synes tydeligvis ikke at kvinner ikke kan være morsomme :vetikke:

Anonymous poster hash: 5c0cd...b8e
  • Liker 2
Skrevet

Det finnes empirisk bevis for at menn er morsommere enn kvinner. Kvinner og men reagerer også helt annerledes på humor.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes empirisk bevis for at menn er morsommere enn kvinner. Kvinner og men reagerer også helt annerledes på humor.

Menn er ikke morsommere enn kviner vil jeg si, da humor er veldig subjektivt, men det kan godt hende at siden menn ofte tør å stå i spotlighten og tiltrekke seg oppmerksomhet, samt å ta i saker som kvinner ikke tør kan de få mange vitser og morsomheter som kvinner går glipp av.

Det er blitt gjort et eksperiment på dette, der en morsom kvinne på speed dating fikk veldig få matcher, mens den samme kvinnen med samme klær og alt fikk mange flere matcher om hun dempet seg litt og ikke var så "brautende" og tok så stor plass. Resultatene med mannen var motsatt, han fikk nesten ingen matcher når han ikke var humorkonge, men når han tok mye plass og var morsom likte damene han bedre og han fikk flere matcher.

Anonymous poster hash: e0e35...37d

• Liker 9
Skrevet (endret)

Litt forenklet og generalisert mener jeg at påstanden om at damer er mer opptatt av å holde maska, følge kutyme, oppføre seg ordentlig, ikke stikke seg fram og sørge for konsensus enn hva menn er - holder vann.

Hvor ofte ser du mødre herje, tulle og tøyse med kidsa versus fedre for eksempel?

Men jeg er rykende uenig i at damer ikke er morsomme/kan være morsomme.

De er kanskje ikke like mange men de finnes, i hopetall. Alt fra hun jeg deler seng med til de som står på scenen.

Endret av Gorgonzola
  • Liker 6
Skrevet

Jeg synes jeg er morsom :)

• Liker 2
Skrevet

Kvinner TRENGER ikke være morsomme da de er sosialt autovalidert ved sitt kjønn.

Humor = Incels måte å få oppmerksomhet og sosial status.

AnonymBruker
Skrevet

Så på QI at kvinner også synes andre kvinner er mindre morsomme enn menn. Jeg er enig på generelt grunnlag, selv om det finnes unntak.

Anonymous poster hash: bc67d...803
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er morsom.

Anonymous poster hash: 17ecd...ce7

• Liker 2
Skrevet

Som kvinne og medlem av mensa kan jeg selfølgelig avkrefte denne myten. Det finnes morsomme kvinner i hopetall, deriblant meg selv. At kvinner er mindre morsomme enn menn er en vrangforestilling skapt av menn som ikke klarer å håndtere intelligente og frigjorte kvinner. De føler seg rett og slett truet, og er nødt til å rasjonalisere det med en banal forestilling om at kvinner ikke er i stand mestre nyansene i humor på høyt nivå.

Landets morsomte komikere er alle kvinner, fks: Sigrid Bonde Tusvik, Henriette Steenstrup, Shabana Rehman og Henrik Thodesen.

• Liker 6
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Jeg trives best sammen med gutter, har flere guttevenner enn jenter. Føler vi har lik humor. Av nettopp denne grunn.

Jeg er av sprudlende typen, har mye humor og er morsom. Synes jentene er altfor alvorlig. Til de grader at de faktisk ser rart på meg: det blir rett og slett ubehagelig. Jeg vet ikke hva greia er: de oppfører seg som om livet er over. De fleste.

Endret av gjestvest
Skrevet

Som kvinne og medlem av mensa kan jeg selfølgelig avkrefte denne myten. Det finnes morsomme kvinner i hopetall, deriblant meg selv. At kvinner er mindre morsomme enn menn er en vrangforestilling skapt av menn som ikke klarer å håndtere intelligente og frigjorte kvinner. De føler seg rett og slett truet, og er nødt til å rasjonalisere det med en banal forestilling om at kvinner ikke er i stand mestre nyansene i humor på høyt nivå.

Landets morsomte komikere er alle kvinner, fks: Sigrid Bonde Tusvik, Henriette Steenstrup, Shabana Rehman og Henrik Thodesen.

Bor ikke på Tellus

Jeg trives best sammen med gutter, har flere guttevenner enn jenter. Føler vi har lik humor. Av nettopp denne grunn.

Jeg er av sprudlende typen, har mye humor og er morsom. Synes jentene er altfor alvorlig. Til de grader at de faktisk ser rart på meg: det blir rett og slett ubehagelig. Jeg vet ikke hva greia er: de oppfører som om livet er over. De fleste.

Bor på Tellus

• Liker 3
Skrevet

Så klart er damer også morsomme. De beste damene er de som tørr å være barnslig, tulle og tøyse, ha det gøy, og så klart kan le mye.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er av sprudlende typen, har mye humor og er morsom. Synes jentene er altfor alvorlig. Til de grader at de faktisk ser rart på meg: det blir rett og slett ubehagelig. Jeg vet ikke hva greia er: de oppfører som om livet er over. De fleste.

Høres mer ut som om de mannlige vennene dine er en gjeng høytskrikende udannende og uintelligente apekatter der det mest komplekse temaet som diskuteres er hvorvidt det ble brukt 1 tørk for lite forrige gang de satt på ramma.

Når du derimot er sammen med dine kvinnelige venner blir du skyggesatt av deres intellekt og skarpe betraktninger som du hverken har kunnskapen eller intelligensen til å kunne verdsette. Det er i allefall min oppfatning av det din 'erfaring' på dette området.

Endret av MinnisMus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den mest morsomste personen i livet mitt er en kvinne ;) Menn kan muligens få meg til å le på en annen måte, men de mangler flere faktorer som gjør kvinner morsomme på sin måte.

Anonymous poster hash: 8f883...c42
Skrevet

Oops.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Linn Skåber. Lena Dunham.

Nei jeg synes absolutt at kvinner er morsomme!

Anonymous poster hash: 8f883...c42
Skrevet

Hva bør ei dame ikke si? Alt melllom himmel og jord tenkeg jeg på da. Anonymous poster hash: 931c3...159

Noe infantilt, ekstremt seksuelt eller med veldig fysisk humor. Tenk kvinnelig Jim Carrey, Russell Brand eller Eddie Murphy - den mannlige delen av publikum ville ha buet dem av scenen.

Grovt generalisert selvsagt.

• Liker 4
Skrevet

Minni får meg til å ville skifte kjønn.

Noe hun også gjorde når jeg leste tegneserier som barn. Mikke og Langbein hadde det langt mer festlig.

Jeg føler dette er svært relevant. Og jeg er klar over at jeg ikke er morsom, men jeg tiltrekkes morsomme mennesker.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Minni får meg til å ville skifte kjønn.

Noe hun også gjorde når jeg leste tegneserier som barn. Mikke og Langbein hadde det langt mer festlig.

Jeg føler dette er svært relevant. Og jeg er klar over at jeg ikke er morsom, men jeg tiltrekkes morsomme mennesker.

Den eneste grunnen til at Mikke og Langbein hadde det mer 'morsomt' er fordi de blir fremstilt som langt mindre intelligent enn Minni. Det er en kjent sak at mindre intelligente har det mer 'morsomt' fordi det skal langt mindre til for å glede de. Bare se hvor lite som skal til for å glede en hund, bare å kaste en ball, og den får mer glede av det, enn et helt årskull med medisinstudenter har hatt i hele livet deres til sammen.

Endret av MinnisMus
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...