Cec- Skrevet 10. mars 2015 #1 Del Skrevet 10. mars 2015 Hei, Samboeren min fant en veldig interessant stilling, den lå utlyst i en avis og kan ikke se at den er utlyst flere plasser. Han ringte på stillingen for og prate med dem søndag 1.mars (båtjobb, var annonsert at det var mulig og kontakte de mandag - søndag mellom gitt tidspunkt). Han snakket lenge med personen, fikk beskjed om at i utgangspunktet så ønsket de en person ombord fra den plassen de holder til (laaangt i Nord) men at samboeren min virket interessant. Om de ikke fikk noen fra hjemplassen så ville de vurdere andre søkere. Samboeren min var eneste som hadde ringt (ikke kun sendt mail) og de var veldig glad for at han gjorde det. Ba han sende en raskt søknad og CV på mail, så det ble sendt samme dag. De sa at de skulle gå sammen over helga og ta en avgjørelse for å besitte stillingen. Siden dette var en søndag, så er vi litt usikker på om han mente den helga, eller helga som nettopp var (6-8mars). Ser at stillingen fortsatt ligger ute (på nettavisen hvertfall). De spesifiserer forresten ikke noe i utlysningen at de ønsker en fra hjemstedet, de er veldig kortfattet akkuratt der, SÅ det jeg lurer på er, bør han ta en telefon og høre hvordan de ligger an med en ansettelse? For å igjen vise sin interesse? Han har veldig lyst på denne jobben, og at han må reise landet på langs hver gang de skal reise ut gjør han ingen verdens ting. Hva ville dere gjort i gitt situasjon? Jeg heller litt mot at han bør ringe men han er litt usikker selv da han ikke vet helt hvordan det vil bli tolket og hva han evt skal si. Hadde satt pris på gode tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cec- Skrevet 10. mars 2015 Forfatter #2 Del Skrevet 10. mars 2015 Grunnen til at de ønsker en fra hjemplassen er forresten at dersom de må reise ut i litt "hui og hast". Tar litt tid å komme seg dit og går ikke så fly i nærheten av Oslo-Bergen avganger akkuratt .Men vi bor i nærheten av flyplassen i en av landets største byer så det skal gå greit å reise noen timer etter beskjeden kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa74 Skrevet 10. mars 2015 #3 Del Skrevet 10. mars 2015 Synes absolutt han bør ringe igjen - ikke bare viser han interesse videre, men får også en avklaring på hvor de ligger i prosessen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cec- Skrevet 11. mars 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 11. mars 2015 Synes absolutt han bør ringe igjen - ikke bare viser han interesse videre, men får også en avklaring på hvor de ligger i prosessen. Lykke til! Tusen takk for svar. Vi snakket litt om det i går kveld men han føler at han "maser" om han ringer igjen for og spørre. Har du noe forslag til hva man bør si i en sånn samtale? Jeg tenker noe sånn som å presentere seg igjen, takke for samtalen på telefon 1.mars og høre hvordan det ligger an med ansettelse, om noen er ansatt? Evt si at han fortsatt er interessert. Hva tenker dere? Han er nemmelig veldig usikker (noe jeg forstår godt), da han føler at det vil bikke motsatt vei og bli oppfattet som mas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #5 Del Skrevet 11. mars 2015 Jeg ville ventet litt med å ringe.. når de sa på søndag at de skulle ta en avgjørelse "over helga" så tolker jeg det som en gang iløpet av den kommende uken - og det er bare onsdag nå. Det kan fort oppfattes som mas hvis de føler de har sagt "iløpet av uka" og så ringer han igjen før uken er omme... Men, jeg har ikke evig erfaring med jobbsøking. Min mor ansetter folk, og foretrekker at de ikke ringer da hun alltid får veldig mange søknader, og ikke har noe behov for å prate med noen utover de hun velger ut til intervju. Selv har jeg aldri ringt på stillinger jeg har søkt på, og jeg har likevel fått intervju de fleste gangene. Den ene gangen jeg ringte før jeg sendte søknaden fikk jeg det raskeste avslaget jeg noensinne har fått, så mulig jeg ikke er noen vinner på telefoninntrykk Anonymous poster hash: 39e6d...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cec- Skrevet 12. mars 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 12. mars 2015 Jeg ville ventet litt med å ringe.. når de sa på søndag at de skulle ta en avgjørelse "over helga" så tolker jeg det som en gang iløpet av den kommende uken - og det er bare onsdag nå. Det kan fort oppfattes som mas hvis de føler de har sagt "iløpet av uka" og så ringer han igjen før uken er omme... Men, jeg har ikke evig erfaring med jobbsøking. Min mor ansetter folk, og foretrekker at de ikke ringer da hun alltid får veldig mange søknader, og ikke har noe behov for å prate med noen utover de hun velger ut til intervju. Selv har jeg aldri ringt på stillinger jeg har søkt på, og jeg har likevel fått intervju de fleste gangene. Den ene gangen jeg ringte før jeg sendte søknaden fikk jeg det raskeste avslaget jeg noensinne har fått, så mulig jeg ikke er noen vinner på telefoninntrykk Anonymous poster hash: 39e6d...345 Hei, og tusen takk for svar! :-) Om du leser hovedinnlegget en gang til så ser du at det ikke var søndag som var, men den før der igjen (altså, 11 dager siden). Jo, du har kanskje rett i det. Det er bare det at det er så ufattelig vanskelig å få jobb i dette yrket, det er FLUST av mennesker som kriger om noen få jobber og utlandsk arbeidskraft har begynt å ta mer og mer over. Min samboer har fagbrev innenfor yrket (noe de fleste ikke har, forutenom de "nyutdannede" - type sist 5-10 åra ca). Yrket er veldig dominert av familieforhold og venneforhold, der kommer dessverre min samboer til kort da han er eneste i familien innenfor yrket. Det positive med denne jobben var at de var tydelig på, i telefonen at de ikke ønsket utlandsk arbeidskraft. De var og klar på at de var glad han ringte og virket heller negativ til de som kun sendte mail, sikkert fordi utlysningen har minimalt med informasjon. Rotasjonen for jobben er ganske HEAVY, da de skal være på mellom tre og fire måneder, og på fri mellom en og to måneder. Mange vil nok derfor ikke være interessert da det blir for lenge vekke fra familie. De som kun har sendt mail vet jo ikke om den rotasjonsordningen, da det "vanlige" er en måned på og en måned av. Han vil virkelig ha denne jobben og jeg hadde unnet han det SÅÅ. Man må liksom hevde seg litt i de enorme søknadsbunkene de får, og jeg tenkte derfor at det kanskje ville være lurt og "følge opp". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Del Skrevet 12. mars 2015 Ah ok, hvis det er snakk om 11 dager og de sa "over helga" så er det mer innafor å ringe synes jeg:) Da har det jo gått forbi den tiden de forespeilet at de ville ta en beslutning på. Anonymous poster hash: 39e6d...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cec- Skrevet 12. mars 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 12. mars 2015 Ah ok, hvis det er snakk om 11 dager og de sa "over helga" så er det mer innafor å ringe synes jeg:) Da har det jo gått forbi den tiden de forespeilet at de ville ta en beslutning på. Anonymous poster hash: 39e6d...345 Ja, så beslutningen skulle altså vært tatt forrige uke :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå