Gå til innhold

Jeg vil ha dyrere bensin!!


Monstermagnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men hvordan får dyrere bensin ned ulykkestallet? Blir man snillere i trafikken? Og hva med de som bedriver farlige forbikjøringer etc? Slutter de med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den utstødte

Det er venstrepolitikk og Steinat Lem vi diskuterer her. Vær vennlig å ikke bruk hodet og tenk rasjonelt. Du kommer inge vei med det.

Poenget er at bare bensinen blir dyr nok, kvitter du deg med den gamle bilen og kjøper en ny som bruker nesten like mye bensin. At du ikke har råd til det er bare fint. Da slutter du å kjører bil, forurenser mendre, kan bli kjent med mennseker fra andre land på trikken osv. Alle tjener på det og Steinar Lem blir glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan får dyrere bensin ned ulykkestallet? Blir man snillere i trafikken? Og hva med de som bedriver farlige forbikjøringer etc? Slutter de med det?

Dersom det fører til at folk får råd til nyere, tryggere biler vil skadene i trafikken gå ned. Det er enorm forskjell i sikkerheten på nye biler og bare 4-5 år gamle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke på spørsmålet om de folkene som bor utnfor sentrale strøk.

Hva med dem? De har da andre fordeler. Slik som rimeligere hus og leiligheter, rimeligere forsikring m.m. Det er vel kun senterpartiet som ville argumentert med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hva med dem? De har da andre fordeler. Slik som rimeligere hus og leiligheter, rimeligere forsikring m.m. Det er vel kun senterpartiet som ville argumentert med det...

Med nyere biler og dyrere bensin bulker folk mindre. Hva er dette for tankegang? Folk i Nordnorge med 7 mil til Poet og Posten blir sikkert glad for bensinpris på Kr.20 for da kan de kjøpe ny bil og få billigere forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil iallefall IKKE ha dyrere bensin. Nå er den oppe i over 10 kr per liter. Fyller bare litt her og litt der, og håper på bedre tider så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både biler og bensin burde bli mye billigere i Norge, minst 50% avgiftsreduksjon på begge deler. Det finnes få miljøargumenter mot dette idag da det er nok av bensin i verden, nok til samme forbruk i 3000 år til, og bilene blir mer og mer miljøvennlige etter som tiden går. Dessuten tror jeg at om 100 år så vil bensinbilen nærmest være en saga blott og biler vil sansynligvis bli drevet på andre måter som er mye mer miljøvennlige.(kanskje til og med på vann).

En annen ting er at i den store sammenhengen står Norge for svært lite av den totale bilbruken i verden enten vi har høye eller lave avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...