Gå til innhold

Gruppeintervju

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innkalling til gruppeintervju, noe jeg aldri har vært på før. Vedlagt var en oversikt over hvordan dagen er lagt opp. Jeg er ganske nervøs for delen der alle presenterer seg selv, da jeg har store problemer med å snakke foran større forsamlinger og blir ganske skjelven i stemmen og lett begynner å mumle... Gruppeoppgaver er helt greit, men jeg holder meg alltid litt i bakgrunnen.

Så la jeg merke til at hele gruppeintervjuet ville vare i ca 3 timer, er dette normalt? Presentasjonsdelen skal vare en hel time, så det betyr vel at det er ganske mange som er innkalt? Lurer så veldig på hva jeg skal gjøre :vetikke:

Anonymous poster hash: 00578...cc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruppeintervju, grøsser når jeg hører ordet :P

Jeg har vært på to stykker. Begge varte i 3-4 timer. var ca 10 stk på det ene, nesten 30 på det andre.

Jeg gjør en god jobb og har alltid fåt skryt for at jeg er effektiv og jobber hardt. "Problemet" er at jeg er introvert. Derfor har disse gruppeintervjuene aldri ført til noe for min del. De handler etter min erfaring (og venners erfaring) veldig lite om det faglige og selve jobben. Det er de som stikker seg ut fra mengden som kommer videre.

Dersom du er sprudlende og sosial vil nok dette gå helt fint.

Og husk at de fleste punktene du skal gjennom er en form for test. Jeg måtte for eksempel spille lotto mens jeg ble intervjuet av en av lederne under tidspress.

Anonymous poster hash: ea9f0...974
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppeintervju, grøsser når jeg hører ordet :P

Jeg har vært på to stykker. Begge varte i 3-4 timer. var ca 10 stk på det ene, nesten 30 på det andre.

Jeg gjør en god jobb og har alltid fåt skryt for at jeg er effektiv og jobber hardt. "Problemet" er at jeg er introvert. Derfor har disse gruppeintervjuene aldri ført til noe for min del. De handler etter min erfaring (og venners erfaring) veldig lite om det faglige og selve jobben. Det er de som stikker seg ut fra mengden som kommer videre.

Dersom du er sprudlende og sosial vil nok dette gå helt fint.

Og husk at de fleste punktene du skal gjennom er en form for test. Jeg måtte for eksempel spille lotto mens jeg ble intervjuet av en av lederne under tidspress.

Anonymous poster hash: ea9f0...974

Unnskyld, men som en nysjerrig introvert, hva slags type jobb var det du søkte på?

Anonymous poster hash: e4fee...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått innkalling til gruppeintervju, noe jeg aldri har vært på før. Vedlagt var en oversikt over hvordan dagen er lagt opp. Jeg er ganske nervøs for delen der alle presenterer seg selv, da jeg har store problemer med å snakke foran større forsamlinger og blir ganske skjelven i stemmen og lett begynner å mumle... Gruppeoppgaver er helt greit, men jeg holder meg alltid litt i bakgrunnen.

Så la jeg merke til at hele gruppeintervjuet ville vare i ca 3 timer, er dette normalt? Presentasjonsdelen skal vare en hel time, så det betyr vel at det er ganske mange som er innkalt? Lurer så veldig på hva jeg skal gjøre :vetikke:

Da må du være frimodig å presentere deg, noe trening og øvelse på forhånd er det bra for deg å gå slikt intervjuet.

Anonymous poster hash: 1ce33...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gruppeintervju ser jeg på som en dårlig metode, med mindre det er en helt spesiell stilling ala foredragsholder. har vert på to stk, ene fikk jeg jobben, mens den andre var jeg så nervøs på at det gikk rett vest. det første jeg var på varte vel 2 timer, med ca.10 min presentasjon av seg selv+ litt diskusjon. det andre var det 2-5 min presentasjon av seg selv og det var det. begge to var i butikk... men grusom for en som har slitt med angst

Anonymous poster hash: a546f...710
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært på gruppeintervju en gang. Var ekstremt nervøs og følte at det gikk skikkelig dårlig. Det er en setting der man konstant sitter å måler seg selv opp mot de andre kandidatene, og jeg følte at ikke jeg var like sprudlende og sosial som de andre. Halvveis inn i intervjuet fikk vi riktignok mer informasjon om jobben. Da mistet jeg helt interessen og følte meg straks ikke så nervøs lenger :P Fremstod kanskje som arrogant og uinteressert, men fikk faktisk tilbud om jobben(!) Takket riktignok nei på bakgrunn av informasjonen som dukket opp underveis :P Bare en interessant erfaring, kanskje ikke noe godt råd i din situasjon...

Anonymous poster hash: f03cc...143
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her, jeg ringte og avslo tidligere i dag. Skjønte at det bare ville gått rett vest, så stille og lite frampå som jeg er :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...