Gå til innhold

Biggest loser Norge!


B.A.

Anbefalte innlegg

Lurer fælt på hva som skjer med Lin i neste episode! :P

Samme lurer jeg på. Håper hun ryker neste gang. For en negativ og sutrekjerring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet navnet på kjenningsmelodien som de spiller i begynnelsen av programmet,og hvem som synger? Den er så fin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke at Eirik og Karoline gikk ut, de to herfra! Spesielt ikke Eirik, hvis det var noen som fortjente å være der så var det ham.

Lin irriterer meg grenseløs. Hun hadde jo tantrum som en fireåring i forrige program, og er bare negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sett på mandag, og får ikke sett reprisen. Hvem måtte hjem? Noe annet spennende som skjedde? Hihi :)

Anonymous poster hash: 59f1e...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sett på mandag, og får ikke sett reprisen. Hvem måtte hjem? Noe annet spennende som skjedde? Hihi :)

Anonymous poster hash: 59f1e...94c

Samme her! Hva skjedde med Lin?

Anonymous poster hash: 296d6...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Hva skjedde med Lin?

Anonymous poster hash: 296d6...9f3

Gråt på trening, liker ikke å bli kjeftet/snakket strengt til, liker ikke kommentarer... Det vanlige
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gråt på trening, liker ikke å bli kjeftet/snakket strengt til, liker ikke kommentarer... Det vanlige

Skjønner hun godt. Det handler ikke om trening men noen mennesker er veldig følsomme. Jeg tåler feks ikke å bli snakket hardt til.. da begynner jeg ofte å gråte. Og det kommer av ting som har skjedd i barndommen min og at jeg er veldig sensetiv. Så jeg vil ikke påstå at det nødvendigvis er negativitet det handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Gråt på trening, liker ikke å bli kjeftet/snakket strengt til, liker ikke kommentarer... Det vanlige

Det var vel strengt tatt fordi hun følte seg så mislykket og mislikte seg selv og alltid "snakket stygt" til seg selv. Hun følte at hun ikke fortjente å gjøre det bra. Hun sa vel også at hun av og til trengte å være i fred når hun sliter, i stedetfor å hele tiden bli tvunget til å snakke.

Og akkurat det kan jeg forstå. Av og til når deltakerne får "tantrums" forstår jeg ikke hvorfor trenerne skal springe etter dem og banke på dodøra. Herregud, de går gjennom et VELDIG tungt opplegg både fysisk og psykisk, av og til må det være lov å skrike fra seg uten at det skal analyseres i alle vinkler. Man må også huske på at noen av deltakerne sliter med mer enn overvekt - de sliter med dårlig selvbilde, lav selvtillit, tro på at man ikke er verd noe. Overvekten er gjerne et resultat av sammensatte problemer. Så at noen er mer skjøre enn andre, tåler mindre kritikk eller ROS enn andre, er ikke rart. Å endre en fastsatt tankegang er ikke gjort på noen uker.

Jeg syns Lin viste en positiv utvikling i episoden. :)

Og hadde jeg blitt snakket til av trenerne slik noen av deltakerne har blitt, så hadde jeg sikkert fått et raserianfall jeg også. Ikke fordi jeg ikke tåler det, men fordi jeg syns det er så latterlig patetisk å kjefte og brøle for å skape dårlig tv-stemning. Jeg er ikke en negativ person, men jeg har da like mye (lite) rett til å brøle til en trener, som en trener har på å brøle til meg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike programmer handler ofte om å få en holdningsendring hos deltagerne. I begynnelsen har de lett for å sutre og klage og melde seg ut fordi de ikke er vant med å bli ordentlig slitne. De er vant med å finne unnskyldninger. Det kan være en tøff virkelighetsorientering som ikke alle takler like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over hele gjengen! Her går jeg å sliter med å ta av meg 2-3 kg, det tar de på ca ei uke! Med store utrente kroppen, for en gjeng!



Anonymous poster hash: 8be95...ef1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imponert. Jeg har sett mye på den amerikanske versjonen og der går de ned mye mer per uke når de er så store. Alle de som er igjen i Norge veier jo over 100 kg alle sammen. I den amerikanske veriasjonen hadde noen av de kun vært smålige overvektige nå så sent ute i programmet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imponert. Jeg har sett mye på den amerikanske versjonen og der går de ned mye mer per uke når de er så store. Alle de som er igjen i Norge veier jo over 100 kg alle sammen. I den amerikanske veriasjonen hadde noen av de kun vært smålige overvektige nå så sent ute i programmet.

Jeg mener å ha lest et sted at det som er "en uke" i den amerikanske versjonen er mer enn en uke i virkeligheten. Var et intervju med noen tidligere deltagere fra programmet. De påpekte også at det var helt urealistisk å gå ned så mye som det de gjorde, hvis den "uken" vi ser på tv faktisk var en uke. Noe som er et godt poeng. Skal se om jeg finner igjen intervjuet!

Anonymous poster hash: 8a229...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener å ha lest et sted at det som er "en uke" i den amerikanske versjonen er mer enn en uke i virkeligheten. Var et intervju med noen tidligere deltagere fra programmet. De påpekte også at det var helt urealistisk å gå ned så mye som det de gjorde, hvis den "uken" vi ser på tv faktisk var en uke. Noe som er et godt poeng. Skal se om jeg finner igjen intervjuet!

Anonymous poster hash: 8a229...64e

http://nypost.com/2015/01/18/contestant-reveals-the-brutal-secrets-of-the-biggest-loser/

Her er for øvrig et annet intervju fra den amerikanske versjonen. Absolutt interessant. Er nok langt større sjanse for at de norske deltagerne, som går ned i et mer sunt tempo, vil lykkes på sikt.

Anonymous poster hash: 8a229...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest et sted at det som er "en uke" i den amerikanske versjonen er mer enn en uke i virkeligheten. Var et intervju med noen tidligere deltagere fra programmet. De påpekte også at det var helt urealistisk å gå ned så mye som det de gjorde, hvis den "uken" vi ser på tv faktisk var en uke. Noe som er et godt poeng. Skal se om jeg finner igjen intervjuet!

Anonymous poster hash: 8a229...64e

Her fant jeg det :)

http://mobile.news.com.au/entertainment/former-biggest-loser-contestant-andrew-cosi-costello-reveals-the-truth-about-the-weight-loss-show/story-e6frfmq9-1226820498768

Anonymous poster hash: 8a229...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jøss, på det korteste gikk det hele 16 dager mellom to veiinger, og på det lengste gikk det 25! Strategien fungerte tydeligvis, ser jo at folk her foretrekker ekstreme vekttap fremfor realistiske programmer...

Jeg er glad den norske versjonen er litt mer 'down to earth', og forhåpentligvis ikke går inn for å lure seerne. Men jeg er likevel skeptisk til det norske opplegget også - når de ikke en gang kan gå på restaurant uten å starte sytekor er det et godt tegn på at de IKKE har lært seg langvarige vaner for å leve som normalvektige både i kropp og sinn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss, på det korteste gikk det hele 16 dager mellom to veiinger, og på det lengste gikk det 25! Strategien fungerte tydeligvis, ser jo at folk her foretrekker ekstreme vekttap fremfor realistiske programmer...

Jeg er glad den norske versjonen er litt mer 'down to earth', og forhåpentligvis ikke går inn for å lure seerne. Men jeg er likevel skeptisk til det norske opplegget også - når de ikke en gang kan gå på restaurant uten å starte sytekor er det et godt tegn på at de IKKE har lært seg langvarige vaner for å leve som normalvektige både i kropp og sinn...

Enig i dette. Den norske versjonen er langt bedre enn den amerikanske, men det er nok mange som vil falle tilbake i gamle vaner etter det norske programmet også. Som påpekt i et av intervjuene ovenfor er det lite eller intet fokus på det psykologiske aspektet rundt overvekten/overspisingen.

Å måtte si adjø til alt man liker av mat og kos er både unødvendig og urealistisk, og vil typisk ende med en "smell". Det en må lære seg er balanse og måtehold. Man har ikke blitt så stor som de typiske deltagerne i Biggest Loser fordi man liker å ta seg en sjokolade i ny og ne, eller fordi man spiser pizza i helgen.

Anonymous poster hash: 8a229...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Enig i dette. Den norske versjonen er langt bedre enn den amerikanske, men det er nok mange som vil falle tilbake i gamle vaner etter det norske programmet også. Som påpekt i et av intervjuene ovenfor er det lite eller intet fokus på det psykologiske aspektet rundt overvekten/overspisingen.

Å måtte si adjø til alt man liker av mat og kos er både unødvendig og urealistisk, og vil typisk ende med en "smell". Det en må lære seg er balanse og måtehold. Man har ikke blitt så stor som de typiske deltagerne i Biggest Loser fordi man liker å ta seg en sjokolade i ny og ne, eller fordi man spiser pizza i helgen.

Anonymous poster hash: 8a229...64e

Enig, og så er det forskjell på å unngå sjokolade i hverdagen, og å bli hysterisk fordi restauranten serverer lam og ikke kylling - og attpåtil POTETER! *skrekkoggru* De kommer til å mislykkes alle mann om de aldri kan leve som normale mennesker igjen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, på det korteste gikk det hele 16 dager mellom to veiinger, og på det lengste gikk det 25! Strategien fungerte tydeligvis, ser jo at folk her foretrekker ekstreme vekttap fremfor realistiske programmer...

Jeg er glad den norske versjonen er litt mer 'down to earth', og forhåpentligvis ikke går inn for å lure seerne. Men jeg er likevel skeptisk til det norske opplegget også - når de ikke en gang kan gå på restaurant uten å starte sytekor er det et godt tegn på at de IKKE har lært seg langvarige vaner for å leve som normalvektige både i kropp og sinn...

Jeg reagerte i går, da den ene deltakeren så for seg å skulle trene 2-3 timer hver dag etter jobb, og treneren ikke engang løftet et øyelokk da han hørte dette.

Dette er da ikke en realistisk tankegang i det hele tatt.

Hadde han sagt en time, kanskje til og med 1,5 hadde jeg ikke reagert, men 2-3 timer hver dag, det er ikke gjennomførbart så fremt du ikke er enslig supermosjonist, eller toppidrettsutøver som har trening som yrke.

Anonymous poster hash: cbb55...d9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er veldig problematisk at det ikke fokuseres mer på det psykiske. Det ligger i veldig mange tilfeller en grunn bak de atferdene som har gjort at de har blitt så stor, og jeg vil påstå at det har mye å si, enten de selv er klar over det eller ikke. For meg fremstår også flere av tendensene som kommer frem i programmet som rett og slett både spiseforstyrrelser og/eller traumer, og jeg får vondt av at de ikke ser eller gjør noe mer med dette. Liker ikke at spiseforstyrrelser blir til underholdning på tv, bare fordi de fysisk sett er store.

Hadde enkelte av tankemønstrene som kommer frem der blitt ytret av en tynn eller normal person, vil jeg tro at flere hadde sett det med en gang, og reagert. Men så lenge de er stor, så er det greit med fat-shaming.... For eks. episoden hvor konkurransen var å spise mest mulig av den usunne maten, mens trenerene fulgte med i skjul, det ble for min del motbydelig og latterlig. Jeg synes det bærer preg av en kvalmende "vi er bedre moralske mennesker enn dere fordi vi er tynne og trente, og nå skal vi se ned på dere tykke som spiser usunt" (når de faktisk blir oppfordret til det).

Og bare det at de bruker resturantbesøk som belønning.. det å bruke mat som straff, belønning, eller betegne den med moralske ord som syndig eller forbudt mat er klassisk spiseforstyrrelsestendenser.



Anonymous poster hash: 79034...0a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...