Gå til innhold

Biggest loser Norge!


B.A.

Anbefalte innlegg

Ehh, ikke noe mer eller mindre viktig å påpeke enn andre meninger i en diskusjon om et tv-program? Personlig synes jeg det er veldig, veldig morsomt å hente et slagord direkte fra det amerikanske programmet og ikke klare å oversette det, slik at det blir helt nonsens. Særlig når det ropes med så mye entusiasme. Det et som om de hadde ropt "KAPITTEL!! SIDEANTALL! EPILOG!" mens de svettet hardt. (Og du har ikke forstått begrepet du heller, man bruker det ikke for å hylle en forfatter, men når man selv er forfatter og ønsker å tilegne verket sitt til en person.)

Anonymous poster hash: 569f8...566

Hehe, det gjør det bare enda mer magisk! Dedikasjon! De snakker altså om temaet dedikasjon, og det de sikter til er utvilsomt at de dediserer sin innsats i programmet til den fanatiske personlige treneren sin. Eller så er de bare veldig entusiastiske med tanke på det å dedisere noe til noen, på generelt grunnlag.

Sammenligningen din henger for øvrig ikke på greip, da det å feilaktig bruke 'dedikasjon' om å dedikere er litt mer forståelig enn å bruke 'sideantall' om.. Ja, hva?

Anonymous poster hash: 7f7cf...1f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det gjør det bare enda mer magisk! Dedikasjon! De snakker altså om temaet dedikasjon, og det de sikter til er utvilsomt at de dediserer sin innsats i programmet til den fanatiske personlige treneren sin. Eller så er de bare veldig entusiastiske med tanke på det å dedisere noe til noen, på generelt grunnlag.

Sammenligningen din henger for øvrig ikke på greip, da det å feilaktig bruke 'dedikasjon' om å dedikere er litt mer forståelig enn å bruke 'sideantall' om.. Ja, hva?

Anonymous poster hash: 7f7cf...1f7

Jaja, du får tolke det som du vil, men jeg må faltisk få lov til å le meg i hjel av det! "Å være dedikert" er det noe som heter på norsk, og jeg skjønner at det er dét de mener, men det er likefullt noe helt annet enn "dedikasjon". Det kalles falske venner, ord fra to språk som ligner på hverandre, men ikke betyr det samme. Det er som når man sier "what a nice dress" til en amerikansk businessmann når man skulle sagt "suit".

Man skulle virkelig tro at noen i en tv-produksjon hadde kontroll på engelsken, så de slapp sånne flauser. Her blir ønsket om å kopiere de fantastiske amerikanske Biggest Loser-trenerne bare pinlig.

Og- dedisere og dedikere er to vidt forskjellige ting på norsk.

Anonymous poster hash: 569f8...566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, du får tolke det som du vil, men jeg må faltisk få lov til å le meg i hjel av det! "Å være dedikert" er det noe som heter på norsk, og jeg skjønner at det er dét de mener, men det er likefullt noe helt annet enn "dedikasjon". Det kalles falske venner, ord fra to språk som ligner på hverandre, men ikke betyr det samme. Det er som når man sier "what a nice dress" til en amerikansk businessmann når man skulle sagt "suit".

Man skulle virkelig tro at noen i en tv-produksjon hadde kontroll på engelsken, så de slapp sånne flauser. Her blir ønsket om å kopiere de fantastiske amerikanske Biggest Loser-trenerne bare pinlig.

Og- dedisere og dedikere er to vidt forskjellige ting på norsk.

Anonymous poster hash: 569f8...566

Du mener kanskje kontroll over norsken? Er da norsk de snakker. Ja, viktig med språkkonsulent i realityshow for å hindre deltakerne i å begå språklige blemmer.

For øvrig er deltakerne og deres trener forut for sin tid. Det sier seg selv at dedikasjon bør handle om det å være dedikert til noe, og med naturlig språkutvikling vil det om ikke lenge bli slik, også offisielt. På samme måte som at det plutselig ble lov å skrive 'tunell', for eksempel.

Anonymous poster hash: 7f7cf...1f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som følger med i dag? Sinnssykt dårlige resultater på det blå laget :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som følger med i dag? Sinnssykt dårlige resultater på det blå laget :sjokkert:

Uff, syns synd i dem. Men det er jo sånn slanking egentlig er for folk som ikke er på tv - det går trått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som følger med i dag? Sinnssykt dårlige resultater på det blå laget :sjokkert:

Ja, den treneren deres er nok ikke spesielt dyktig.

Anonymous poster hash: 7f7cf...1f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, syns synd i dem. Men det er jo sånn slanking egentlig er for folk som ikke er på tv - det går trått.

Ja, den treneren deres er nok ikke spesielt dyktig.

Anonymous poster hash: 7f7cf...1f7

Det er nok en feilvurdert matplan, som han sa. At de har lagt opp helt feil beregninger av kcal. Men likevel må det være veldig trist for treneren også, siden INGEN på laget hadde gått mye ned (kanskje en? :klo: ). Må være utrolig demotiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig program. Alt for lite futt. De klarer ikke å kopiere den amerikanske biggest loser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener kanskje kontroll over norsken? Er da norsk de snakker. Ja, viktig med språkkonsulent i realityshow for å hindre deltakerne i å begå språklige blemmer.

For øvrig er deltakerne og deres trener forut for sin tid. Det sier seg selv at dedikasjon bør handle om det å være dedikert til noe, og med naturlig språkutvikling vil det om ikke lenge bli slik, også offisielt. På samme måte som at det plutselig ble lov å skrive 'tunell', for eksempel.Anonymous poster hash: 7f7cf...1f7

Enig med denne!

Tidligere helseminister Bjarne Håkon Hansen sa for noen år siden at han ikke lenger var 100% dedikert til jobben. Jeg tror nordmenn flest visste hva han mente selv om det ikke var helt rett bruk av ordet. Akkurat som jeg tror alle som ser på biggest loser vet hva deltakerne mener når de skriker mantraet sitt.

Ordet dedikasjon kommer fra det latinske dēdicāre. Så det er ikke engang et norsk ord. Jeg vil tro at det som nå står om ordet i ordboken kommer til å måtte bli forandret om ikke så lenge fordi forståelsen vår og bruken av ordet har forandret seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en feilvurdert matplan, som han sa. At de har lagt opp helt feil beregninger av kcal. Men likevel må det være veldig trist for treneren også, siden INGEN på laget hadde gått mye ned (kanskje en? :klo: ). Må være utrolig demotiverende.

Som treneren sa at kalori inntaket er for lavt. Da fører det ofte til at kroppen går på sparemodus og man ikke går ned noen ting. Kroppen tror den sulter seg og setter forbrenningen på veldig lavt. De trener veldig mye og får da muskler. Det er fettet deltagerne skal forbrenne ikke musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den treneren deres er nok ikke spesielt dyktig.

Anonymous poster hash: 7f7cf...1f7

Synes det var å ta veldig i...

Anonymous poster hash: cf45e...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper ikke hvordan det er fysisk mulig å spise sunt, trene åtte (?!) timer til dagen også gå OPP hundre gram. Det høres helt vilt ut for meg.

Jeg forstår selvsagt at man må spise ordentlig når man trener så heftig som de gjør, men jeg får det likevel ikke til å gå i hop.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvorfor tror dere det røde laget taper konkurransene hele tiden?

Jeg synes det virker som de ikke er spesielt gode venner. At de ikke har skikkelig kjemi. Også synes jeg at Linn er så negativ hele tiden. Hver gang noen prøver å være gira og heie opp laget og skape litt positiv lagånd, skal hun liksom "nei, det synes jeg er å ta i for hardt", "jeg blir provosert jeg, når du sier sånn" osv..



Anonymous poster hash: 296d6...9f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror dere det røde laget taper konkurransene hele tiden?

Jeg synes det virker som de ikke er spesielt gode venner. At de ikke har skikkelig kjemi. Også synes jeg at Linn er så negativ hele tiden. Hver gang noen prøver å være gira og heie opp laget og skape litt positiv lagånd, skal hun liksom "nei, det synes jeg er å ta i for hardt", "jeg blir provosert jeg, når du sier sånn" osv..

Anonymous poster hash: 296d6...9f3

Jeg liker IKKE Linn! Hun er så sutrete og grinete at jeg blir helt gal, blir sint når hun snakker nesten. Liker veldig godt Eirik da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper ikke hvordan det er fysisk mulig å spise sunt, trene åtte (?!) timer til dagen også gå OPP hundre gram. Det høres helt vilt ut for meg.

Jeg forstår selvsagt at man må spise ordentlig når man trener så heftig som de gjør, men jeg får det likevel ikke til å gå i hop.

Den treningen deres er som 1 treningstime og vanlig hverdagsaktivitet for oss. Reagerte veldig på det selv, men leste om det på nettet før idag :rolleyes: Menja, syns det er rart jeg også! De går jo fra null aktivitet og ræva mat til ett helt annet opplegg, så sykt pussig at de ikke går ned mer enn de gjør, spesielt når de er såpass overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk det i dag??

Det går fortsatt.

Anonymous poster hash: 296d6...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker IKKE Linn! Hun er så sutrete og grinete at jeg blir helt gal, blir sint når hun snakker nesten. Liker veldig godt Eirik da :)

Nå også da hun har gått ned 2 kg. Hun skjønner jo ikke at hun ikke kan gå ned 5-10kg hver eneste uke. Alt er feil og alt er dumt liksom.

Anonymous poster hash: 296d6...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå også da hun har gått ned 2 kg. Hun skjønner jo ikke at hun ikke kan gå ned 5-10kg hver eneste uke. Alt er feil og alt er dumt liksom.

Anonymous poster hash: 296d6...9f3

Hva i alle dager? Tror hun at siden hun er der, så raser hun ned i vekt? "Hun kunne skjønt det om hun var hjemme". De spiser jo mindre der, FORDI de spiste så mye fra før.. Skjønner godt han treneren ble forbanna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Liker alle, utenom Lin. Liker ikke holdningen hennes og negativiteten.

Det blå laget er jo helt rått. Ser ut som en herlig gjeng med godt samhold. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...