AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #41 Skrevet 10. mars 2015 Det er tydelig at den mannlige treneren er en fyr som liker å utøve makt over andre. Rett og slett en helt forjævlig type! Er da ikke nødvendig å stå og skrike slik! Jeg hadde blitt fly forbannet dersom jeg ble utsatt for en slik person. Hadde avbrutt hele greia med en gang.Jeg synes de kjører tjukkasene altfor hardt i starten. De tenker visst ikke på at disse folka er veldig, veldig tunge og i ekstremt dårlig fysisk form. En av deltakerne kollapset jo, og havnet på legevakten. En annen spydde. Jeg synes det blir fullstendig feil å fremstille slanking og trening på denne måten. Mange overvektige som sitter og ser på dette, vil sikkert sitte igjen med det inntrykket av at en må plage vettet av seg selv for å gå ned i vekt, og dermed vil de lett kunne miste motet til å gjøre noe med problemet sitt. Dette blir jo helt feil! Man bør begynne litt mer forsiktig når man er så stor, og heller øke intensiteten etterhvert. Dette gjør de for å latterliggjøre deltakerne ovenfor seerne. Garantert. Det kan ikke være bra å utsette kroppen for et slikt treningssjokk i en så tidlig fase. Jeg har selv gått ned veldig mange kilo på nokså kort tid, uten å måtte pine meg selv slik. Det å ha tro på seg selv, samt spise sunn og mettende mat og normal trening, fungerer utmerket. Anonymous poster hash: c032e...a7f Du har aldri sett the biggest looser før? Verken den amerikanske varianten eller den norske som gjekk for noen år siden? The biggest looser handler om å gå mest mulig ned på kortest mulig tid viss ikke blir en sendt hjem, og må slanke seg helt på egen hånd. Det er tydelig siden de ikke har klart det før at det ikke er en oppgave de mestrer. Du sier du har gått mye ned i vekt på kort tid innebærer det 11 kilo den første uken? Dette programmet handler ikke om å ta det forsiktig og det visste nok deltakerne garantert ja garantert om før de melde seg på også. No pain no gain, Disse er i ekstremt dårlig form og det skal ikke så mye til før de spyr, men en plass må en faktisk begynne. Anonymous poster hash: e1f1d...f7e 7
Maleficenta Skrevet 10. mars 2015 #42 Skrevet 10. mars 2015 Jeg liker ikke konseptet og kommer ikke til å se. Anonymous poster hash: 54afb...193 Hva er ille med konseptet at sykelig overvektige skal få et sunnere liv? 1
Gjest Skrevet 10. mars 2015 #43 Skrevet 10. mars 2015 Det er tydelig at den mannlige treneren er en fyr som liker å utøve makt over andre. Rett og slett en helt forjævlig type! Er da ikke nødvendig å stå og skrike slik! Jeg hadde blitt fly forbannet dersom jeg ble utsatt for en slik person. Hadde avbrutt hele greia med en gang. Jeg synes de kjører tjukkasene altfor hardt i starten. De tenker visst ikke på at disse folka er veldig, veldig tunge og i ekstremt dårlig fysisk form. En av deltakerne kollapset jo, og havnet på legevakten. En annen spydde. Jeg synes det blir fullstendig feil å fremstille slanking og trening på denne måten. Mange overvektige som sitter og ser på dette, vil sikkert sitte igjen med det inntrykket av at en må plage vettet av seg selv for å gå ned i vekt, og dermed vil de lett kunne miste motet til å gjøre noe med problemet sitt. Dette blir jo helt feil! Man bør begynne litt mer forsiktig når man er så stor, og heller øke intensiteten etterhvert. Dette gjør de for å latterliggjøre deltakerne ovenfor seerne. Garantert. Det kan ikke være bra å utsette kroppen for et slikt treningssjokk i en så tidlig fase. Jeg har selv gått ned veldig mange kilo på nokså kort tid, uten å måtte pine meg selv slik. Det å ha tro på seg selv, samt spise sunn og mettende mat og normal trening, fungerer utmerket.Anonymous poster hash: c032e...a7f Dette er et rent underholdningsprogram. Som slankeprogram er det jo helt elendig, som du sier vil det nok skremme mange fra å i det hele tatt prøve. Men normal, sunn vektnedgang er dårlig TV... Fikk inntrykk av at hun kvinnelige treneren kjørte de litt mindre hardt, men det kan godt hende det bare er vinklingen til tv-norge, at de velger å fremstille han andre som den "slemme".
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #44 Skrevet 10. mars 2015 Det er tydelig at den mannlige treneren er en fyr som liker å utøve makt over andre. Rett og slett en helt forjævlig type! Er da ikke nødvendig å stå og skrike slik! Jeg hadde blitt fly forbannet dersom jeg ble utsatt for en slik person. Hadde avbrutt hele greia med en gang. Jeg synes de kjører tjukkasene altfor hardt i starten. De tenker visst ikke på at disse folka er veldig, veldig tunge og i ekstremt dårlig fysisk form. En av deltakerne kollapset jo, og havnet på legevakten. En annen spydde. Jeg synes det blir fullstendig feil å fremstille slanking og trening på denne måten. Mange overvektige som sitter og ser på dette, vil sikkert sitte igjen med det inntrykket av at en må plage vettet av seg selv for å gå ned i vekt, og dermed vil de lett kunne miste motet til å gjøre noe med problemet sitt. Dette blir jo helt feil! Man bør begynne litt mer forsiktig når man er så stor, og heller øke intensiteten etterhvert. Dette gjør de for å latterliggjøre deltakerne ovenfor seerne. Garantert. Det kan ikke være bra å utsette kroppen for et slikt treningssjokk i en så tidlig fase. Jeg har selv gått ned veldig mange kilo på nokså kort tid, uten å måtte pine meg selv slik. Det å ha tro på seg selv, samt spise sunn og mettende mat og normal trening, fungerer utmerket. Anonymous poster hash: c032e...a7f Vi får ikke se alt, men jeg tenker at under første trening må deltakerne vise at de ikke gir opp uansett hvor tungt det er. De må vise vilje, og viljestyrke, fordi trenerne vet at det vil kreve begge deler av dem. En amerikansk PT, Chris Powell, sa en gang under sitt program at "jeg forventer ikke at de skal klare det jeg ber dem om på første trening, men jeg forventer at de prøver så hardt de kan". Slik oppfattet jeg den mannlige treneren her også. Han forventet ikke at de skulle klare det han ba om, men han ville se at de prøvde. (Uten sammenligning forøvrig) Anonymous poster hash: cbb55...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #45 Skrevet 10. mars 2015 Vi får ikke se alt, men jeg tenker at under første trening må deltakerne vise at de ikke gir opp uansett hvor tungt det er. De må vise vilje, og viljestyrke, fordi trenerne vet at det vil kreve begge deler av dem. En amerikansk PT, Chris Powell, sa en gang under sitt program at "jeg forventer ikke at de skal klare det jeg ber dem om på første trening, men jeg forventer at de prøver så hardt de kan". Slik oppfattet jeg den mannlige treneren her også. Han forventet ikke at de skulle klare det han ba om, men han ville se at de prøvde. (Uten sammenligning forøvrig) Anonymous poster hash: cbb55...d9c Hun som ble så sint på han, svettet ikke en gang da hun begynte å bli sliten i beina... De som har latt kroppen sin bli så overvektige, blir nok veldig sjelden sliten. Mens normalvektige kanskje blir sliten ganske ofte frivillig på trening... Anonymous poster hash: 0b1b0...2e4 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #46 Skrevet 10. mars 2015 Hun som ble så sint på han, svettet ikke en gang da hun begynte å bli sliten i beina... De som har latt kroppen sin bli så overvektige, blir nok veldig sjelden sliten. Mens normalvektige kanskje blir sliten ganske ofte frivillig på trening... Anonymous poster hash: 0b1b0...2e4 Det er vel det jeg sier. Han presset ikke fordi han var slem, men fordi han ville se at hun prøvde så hardt hun kunne, og at hun ikke ga opp uansett hvor tøft det ble. Anonymous poster hash: cbb55...d9c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #47 Skrevet 10. mars 2015 Jeg er litt usikker på dette jeg. Jeg har ikke sett den amerikanske versjonen av dette, så jeg har altså kun sett første episode av den norske. Det blir litt feil, synes jeg, at man skal skape en konkurranse om å gå mest ned i vekt. Og det å sende hjem folk? Man ser overvektige mennesker som er misfornøyd (så det ut som) med kun å gå ned noen kilo på én uke. Det er vel en fare for at her jobber og sliter de seg ut, presser kroppen den i vekt, kommer hjem, og så er det på an igjen? Er det kun for underholdningen sin del at vi skal se hvilke lag som går ned flest kilo? Se på deltakerne som er misfornøyd om de kun går 5 % på én uke? Og hva var greia med å straffe et lag med kilo? Snakk om å ødelegge en gruppe mennesker som allerede sliter med kilo. Trenerne er sikkert flinke de. Og måten de trener på er sikkert vel og bra, maten er nok også bra. Men formen som programmet er på gir meg en bismak. Det blir litt som om programmet Ingen Grenser skulle bestå av at den som kom sist i mål i det enkelte etappen måtte reise hjem, og kun én fikk nå målet. Anonymous poster hash: 71b8e...da9
Gjest Bygdis Skrevet 10. mars 2015 #48 Skrevet 10. mars 2015 Jeg gleder meg til å følge med de norske deltakerne. Har sett på den amerikanske versjonen, synes det er helt imponerende hva de har fått til. Lurer på hvordan de har klart seg etter programmet, det er jo litt av en livsstilsendring. Er forsåvidt enig med AB over her, det er litt feil at de blir sendt hjem, i hvert fall så tidlig. Jeg synes de skulle fått vært der en stund og kommet ordentlig i gang, før de begynner med utstemningen. Samtidig så er det sikkert veldig motiverende og legger mye press på deltakerne at de må prestere for å få fortsette. Synes deltakeren er veldig tøffe som er med!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #49 Skrevet 10. mars 2015 Jeg er litt usikker på dette jeg. Jeg har ikke sett den amerikanske versjonen av dette, så jeg har altså kun sett første episode av den norske. Det blir litt feil, synes jeg, at man skal skape en konkurranse om å gå mest ned i vekt. Anonymous poster hash: 71b8e...da9 Dette er en tanke jeg også har, at jeg ikke liker at livsstilsendring og vektreduksjon skal være en konkurranse, men jeg har bestemt meg for å se to episoder før jeg avgjør om jeg liker konseptet eller ikke. Jeg liker veldig godt å se på Chris Powell i "Ekstremt vekttap", fordi der er det mennesket som står i fokus, ikke vekten, og jeg håper at Biggest Loser Norge har lagt seg på denne linjen. Anonymous poster hash: cbb55...d9c
Karen82 Skrevet 10. mars 2015 #50 Skrevet 10. mars 2015 Det er klart at dette programmet ikke representerer den ideelle måten å slanke seg på. Deltakerne går for fort ned i vekt, og legger seg på et treningsregime som ikke er forenelig med jobb og hverdag. Likevel liker jeg sitatet til Henriette Bruusgaard når hun blir spurt om kritikken mot programmet "Jeg vil si at det er mer usunt å forbli overvektig". Deltakerne er i fedme klasse III. Her kan man ikke være lenge uten at det har alvorlige konsekvenser. Om de klarer å gå ned og holde vekten med knallhard trening og strengt kosthold, så er det en vel så bra metoden som fedmeoperasjon for eksempel. Forøvrig syns jeg de virket som en fin gruppe mennesker som tok ansvar for egen overvekt uten unnskyldninger. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #51 Skrevet 10. mars 2015 Du har aldri sett the biggest looser før? Verken den amerikanske varianten eller den norske som gjekk for noen år siden? The biggest looser handler om å gå mest mulig ned på kortest mulig tid viss ikke blir en sendt hjem, og må slanke seg helt på egen hånd. Det er tydelig siden de ikke har klart det før at det ikke er en oppgave de mestrer. Du sier du har gått mye ned i vekt på kort tid innebærer det 11 kilo den første uken? Dette programmet handler ikke om å ta det forsiktig og det visste nok deltakerne garantert ja garantert om før de melde seg på også. No pain no gain, Disse er i ekstremt dårlig form og det skal ikke så mye til før de spyr, men en plass må en faktisk begynne.Anonymous poster hash: e1f1d...f7e Jeg har ikke sett the biggest loser før, nei. Men jeg forstår at programmet er slik for å lage underholdning ut av det. Og det er det som er helt forkastelig. Jeg gikk ikke ned 11 kg første uken. Hva skulle det være godt for? Det viktigste er at man går ned, og klarer å holde på den nye livsstilen. Jeg har liten tro på at disse deltakerne kommer til å lykkes med sin livsstilsendring, fordi de kjører seg selv for hardt. Og de som går ned for lite, vil bli kastet ut, og da faller de nok fort tilbake til gamle vaner igjen. Ingen klarer å opprettholde en slik militær disiplin over tid. Anonymous poster hash: c032e...a7f
drue Skrevet 10. mars 2015 #52 Skrevet 10. mars 2015 (endret) Haha, helt vilt å høre noen av deltakerne som har gått ned over 6 kg på en uke være MISFORNØYD med det. Sykt. Endret 10. mars 2015 av drue 2
Gjest Snjór Skrevet 10. mars 2015 #53 Skrevet 10. mars 2015 Uff, jeg hadde gledet meg sånn til å se programmet, også klarte jeg selvfølgelig å glemme helt av det. Noen som vet når reprisen har tenkt å gå?
skreppamedleppa Skrevet 10. mars 2015 #54 Skrevet 10. mars 2015 Jeg har ikke sett the biggest loser før, nei. Men jeg forstår at programmet er slik for å lage underholdning ut av det. Og det er det som er helt forkastelig. Jeg gikk ikke ned 11 kg første uken. Hva skulle det være godt for? Det viktigste er at man går ned, og klarer å holde på den nye livsstilen. Jeg har liten tro på at disse deltakerne kommer til å lykkes med sin livsstilsendring, fordi de kjører seg selv for hardt. Og de som går ned for lite, vil bli kastet ut, og da faller de nok fort tilbake til gamle vaner igjen. Ingen klarer å opprettholde en slik militær disiplin over tid. Anonymous poster hash: c032e...a7f Nå skal det sies at jeg ikke så 1 episode, har heller ikke tenkt å følge med fordi jeg er godt litt lei egentlig. Kari Jaquesson har gitt folk en ny start på tv Norge, supersize vs superskinny går på tv 3, ein nasjon av overvektige på nrk, Hedda Kise har slanket folk på tv 2 sporty. Og det går minst 2-3 forskjellige programmer om overvektige som skal slankes på de andre kanalene. The biggest looser er selvsagt annerledes enn -Ein ny start, men jeg har egentlig bare gått litt lei av å sitte å se på overvektige som skal gjøre noe med livet sitt som underholdning. Det blir litt sånn " ok du er tykk, løper på tredemøllen og synes det er en tung jobb, ok bytte kanal, hey der va enda en til overvektig som løper på tredemøllen synes det er tungt, bytte kanal, hey der var enda en til som var tykk..... slå over på netflix. Synes ikke det er forkastelig. De har jo meldt seg på selv, de ønsker jo å få hjelp. I dag lager en underholdning av så mye, luksusfellen som lager underholdning av folk sin bedretne økonomi, sinnasnekkeren som lager underholdning av folk sine vrak av noen boliger osv. Hva som er god og dårlig underholdning er subjektivt men å si at the biggest looser er forkastelig når de så tydelig får hjelp til en ny og bedre start skjønner jeg ikke. Jeg så på the biggest looser for 10 år siden da det første gang var norske deltakere med. Da var Linda Stokke med, hun gjekk ned 50 kg mens hun var med på programmet, siden den gang har hun også opprettholdt vekten, jobber som spinninginstruktør på et treningssenter. og sier i dag – Det var virkelig topp. Jeg angrer ikke. Det var min måte å endre hele livsstilen min på, forteller den spreke 37-åringen http://www.tv2.no/a/3623394 Om bare en av disse som er med i år får et bedre liv på lang sikt så er det så absolutt verdt det! Tv slanking er i vinden, har vært det noen år også nå, TV-slankingen kan hjelpe mange fordi man får støtte, oppmerksomhet og informasjon omkring overvekten sin. Mange ser dessverre med avsky på overvektige, disse programmene er med på å bryte ned noe av "jeg ser kun et lass av fett" holdningene mange har når de ser overvektige, all den tid og stund en kommer på innsiden av disse menneskene. Ja noen går opp igjen i vekt, men mange går opp igjen i vekt etter at de har slanket seg uten å være på tv også , det handler mest om den mentale innstillingen ikke hvem som har slanket seg på tv og ikke. I alle tilfeller der en slanker seg vil alltid kroppen prioritere å få tilbake fettlagrene den mistet, og kjemper derfor en hard kamp for å nå maksimal vekt igjen. Det var 1200 som sendte inn søknad til å få lov til å bli med på dette programmet , ingen har tvunget disse til å bli med, det er en konkurranse. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #55 Skrevet 10. mars 2015 Haha, var det bare jeg som døde da alle deltakerne på det ene laget skrek "dedikasjon!!!" mange ganger på tv i går, drevet av treneren? Dedikasjon på norsk betyr jo å dedisere et verk til noen andre, slik forfattere gjør. Han er kanskje litt for overinspirert av Dolvett med sitt mantra "dedication-hard work"? Det funker på amerikansk tv, ikke på norsk. Da bør man i hvert fall sørge for å ha riktig oversettelse. Komisk at ingen, verken av deltakerne eller i tv-teamet, er såpass habile i engelsk at de ikke skjønner hva de skriker. Anonymous poster hash: 569f8...566 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #56 Skrevet 10. mars 2015 Haha, var det bare jeg som døde da alle deltakerne på det ene laget skrek "dedikasjon!!!" mange ganger på tv i går, drevet av treneren? Dedikasjon på norsk betyr jo å dedisere et verk til noen andre, slik forfattere gjør. Han er kanskje litt for overinspirert av Dolvett med sitt mantra "dedication-hard work"? Det funker på amerikansk tv, ikke på norsk. Da bør man i hvert fall sørge for å ha riktig oversettelse. Komisk at ingen, verken av deltakerne eller i tv-teamet, er såpass habile i engelsk at de ikke skjønner hva de skriker.Anonymous poster hash: 569f8...566 Ja, dette var viktig å påpeke. Kanskje de med denne setningen hyller noe skriftlig verk av en eller annen kostholds- og treningsekspert? Anonymous poster hash: 7f7cf...1f7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #57 Skrevet 10. mars 2015 Ja, dette var viktig å påpeke. Kanskje de med denne setningen hyller noe skriftlig verk av en eller annen kostholds- og treningsekspert?Anonymous poster hash: 7f7cf...1f7 Ehh, ikke noe mer eller mindre viktig å påpeke enn andre meninger i en diskusjon om et tv-program? Personlig synes jeg det er veldig, veldig morsomt å hente et slagord direkte fra det amerikanske programmet og ikke klare å oversette det, slik at det blir helt nonsens. Særlig når det ropes med så mye entusiasme. Det et som om de hadde ropt "KAPITTEL!! SIDEANTALL! EPILOG!" mens de svettet hardt. (Og du har ikke forstått begrepet du heller, man bruker det ikke for å hylle en forfatter, men når man selv er forfatter og ønsker å tilegne verket sitt til en person.)Anonymous poster hash: 569f8...566 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #58 Skrevet 10. mars 2015 Liker dette programmet! Kjenner jeg blir litt inspirert selv! Anonymous poster hash: e46d9...0d6
SnappleIsland Skrevet 10. mars 2015 #59 Skrevet 10. mars 2015 noen som vet hvor/når man kan se reprise?
TheTeen Skrevet 10. mars 2015 #60 Skrevet 10. mars 2015 Syntes de presses veldig hardt, men det er vel det de behøver. En wake-up call. De får full oppfølging av leger så regner med de har kontroll. Supert at de er sammen med andre som sliter med det samme og får hjelp i matveien. Syntes det er litt dumt at de blir eliminert, men det er jo bare for å skape bra tv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå