AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Del Skrevet 8. mars 2015 hallo Er ei jente på 21 år, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre ang utdanning, skole og jobb. Jeg går på sonans nå for å få studiekompetanse, men jeg er virkelig ikke noe skolemenneske. Jeg sliter skikkelig. Klarer ikke å følge med, og dropper ofte timer. Trodde at jeg skulle komme meg igjennom det siden det koster så mye penger, men nei.. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg jobber i en sminkebutikk med 125 kr timen. Var lærling i den samme butikken bare på et annet senter i noen mnd før jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Jeg vet virkelig ikke hva jeg vil gjøre, eller hva jeg vil bli. Føler tiden renner ut og jeg blir bare eldre å eldre. Er ikke noe skolemenneske i det hele tatt. Skal ta å teste meg for konsentrasjonsproblemer, da min mor og søster har det. Har aldri blitt testet for det selv. Ifjor prøvde jeg å lese så mye som mulig, men det går bare ikke inn. Da hadde jeg eksamen i sosiologi og fikk en 3er.. Kjente jeg ble litt skuffet da jeg følte at jeg har lest så mye, men til ingen nytte. Og nå er eksamen min enda dyrere enn ifjor. 1000 for førstegang, så jeg betalte 4000 + 14000 for norsk og gym i år. Trodde jeg skulle bli motivert til å komme meg igjennom, men jeg klarer det virkelig ikke, når jeg ikke går i timene får jeg ikke dårlig samvittighet heller, og føler at jeg ikke går glipp av så mye, selvom jeg egentlig gjør det. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, må bare få det ut. Trenger litt tips til hva jeg kan gjøre da skole ikke funker for meg. Også i det fleste yrker trenger man å ha utdanning. Har litt lyst å jobbe innenfor barnevern, men skolen stopper meg. Skal også ha eksamen i norsk skriftlig og muntlig og nynorsk og gym. Jeg dropper muntlig eksamen da det er alt for mye stoff for meg til å kunne faktisk bestå. Årh, jeg aner ikke hva jeg holder på med... Anonymous poster hash: b2fd8...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Del Skrevet 8. mars 2015 Det er ikke så mye pensum i norsk muntlig. Du trenger bare å strukturere det. Generelt sett er struktur det du trenger. Når du har struktur har du allerede kommet halvveis. Anonymous poster hash: 9f4a0...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Del Skrevet 9. mars 2015 Det er ikke så mye pensum i norsk muntlig. Du trenger bare å strukturere det. Generelt sett er struktur det du trenger. Når du har struktur har du allerede kommet halvveis. Anonymous poster hash: 9f4a0...5e4 Å? Jeg syntes det er så utrolig mye.. Hvordan får man struktur da? Anonymous poster hash: b2fd8...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå