WubWub Skrevet 8. mars 2015 #21 Skrevet 8. mars 2015 Se for deg at dama skal kjøpe deg bil (og pris er ikke et tema så du ser for deg en rød eller gul Lamborghini... eller noe slikt), hun velger den hun tror passer best til deg og som hun tror du blir mest glad for. Hun gir deg nøklene til en beige Lada... det som er 100% sikkert er at at jeg ikke hadde begynt sippe som en liten drittunge om det var tilfellet. jeg hadde sikkert blitt skuffet, men å grine som en liten dritt? hadde aldri skjedd.
Kontormus Skrevet 8. mars 2015 #22 Skrevet 8. mars 2015 det som er 100% sikkert er at at jeg ikke hadde begynt sippe som en liten drittunge om det var tilfellet. jeg hadde sikkert blitt skuffet, men å grine som en liten dritt? hadde aldri skjedd. Jo, det tror jeg at du hadde gjort
WubWub Skrevet 8. mars 2015 #23 Skrevet 8. mars 2015 Jo, det tror jeg at du hadde gjort nei, bil og biler er noe jeg bryr meg minst om her i verden. dessuten har jeg ikke grått på 20 år så jeg tror det skal mer til for at jeg skal gråte enn valg av bil for å vippe meg av pinnen.
Chizue Skrevet 8. mars 2015 #24 Skrevet 8. mars 2015 Vel det som er enda mer flauere er om det er bittelitt vind ute også kommer tårene med en gang Øynene mine er veldig sensetiv, slik at om det er litt for sterk lys, så drypper tårene, er det i ett rom f.eks. på en fest hvor folk røyker inne, så drypper det, eller litt vind ute Eller om jeg er trøtt, da blir øynene mine irriterte og tørre, så ender opp med å skvette ett par tårer da også... xD Jeg kan ikke akkurat styre dette og når folk spør meg "Går det bra med deg? Hvorfor er du lei deg??" Så er det ikke alle som tror på deg at du har sensetive øyne (Skylde på en allergi går greit...lol) 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #25 Skrevet 8. mars 2015 Jeg fikk med meg deler at et tv program som het "Når mannen skal fikse bryllup". Programmet gikk ut på å mannen skulle ta seg av alle bryllupsforberedelser inkludert brudekjole valg. Det viste seg at dama hans ikke likte brudekjolen å fikk panikkangst å begynte hyl gråte, ble deprimert og helt vill i blikket. Er dette snakk om psykisk lidelse eller hva er greia med slik reaksjon? Det er vel ikke vanlig at ei voksen kvinne hylgriner som ei lita jente om hu ikke får det som hu vil? Dette er vel mer vanlig reaksjon fra små barn? Jeg lurer litt... Har lest flere artikler tidligere hvor det blir sagt at kvinner ofte reagerer med grining om de ikke får jobben etter et jobbintervju. For min del er sipping noe som tilhører barndommen med mindre det er snakk om dødsfall. Jeg syntes det er litt vell... infantilt å begynne sippe som et barn av hver minste lille ting. Hva tenker dere? Jeg liker amerikanere og alle andre som gråter, hyler, skriker og får der ut når de er engasjert i noe og blir fornøyd/misfornøyd når noe som er viktig for de skjer. Synes "den norske måten" med å se ut som en zombie konstant er forferdelig og kjedelig. Har merket at en god del nordmenn har problemer med litt drama. Jødene i Israel og amerikanere takler dette mye bedre :-) Anonymous poster hash: 99669...593
Gjest pandabjørnen Skrevet 8. mars 2015 #26 Skrevet 8. mars 2015 Se for deg at dama skal kjøpe deg bil (og pris er ikke et tema så du ser for deg en rød eller gul Lamborghini... eller noe slikt), hun velger den hun tror passer best til deg og som hun tror du blir mest glad for. Hun gir deg nøklene til en beige Lada... Det hadde plaget kona mer enn meg, så der treffer du ikke blink for vår del i hvert fall.......
absinthia Skrevet 8. mars 2015 #27 Skrevet 8. mars 2015 er det virkelig slik? i gamle dager fikk ikke kvinner stemmerett og var umyndiggjort fordi de ble ansett som forvokste barn. men jeg er uenig i at de er det. men hvorfor gråter de så lett av hver minste ting? Fordi vi har mer av et hormon som visstnok skal få oss til å gråte fire ganger mer enn menn. Det er likevel en del forskjeller ute og går innad i kjønnene.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #28 Skrevet 8. mars 2015 Vel det som er enda mer flauere er om det er bittelitt vind ute også kommer tårene med en gang Øynene mine er veldig sensetiv, slik at om det er litt for sterk lys, så drypper tårene, er det i ett rom f.eks. på en fest hvor folk røyker inne, så drypper det, eller litt vind ute Eller om jeg er trøtt, da blir øynene mine irriterte og tørre, så ender opp med å skvette ett par tårer da også... xD Jeg kan ikke akkurat styre dette og når folk spør meg "Går det bra med deg? Hvorfor er du lei deg??" Så er det ikke alle som tror på deg at du har sensetive øyne (Skylde på en allergi går greit...lol) Ta deg en tur til en øyelege!Anonymous poster hash: 0a527...182
Chizue Skrevet 8. mars 2015 #29 Skrevet 8. mars 2015 Ta deg en tur til en øyelege!Anonymous poster hash: 0a527...182 Har vært Ingenting galt, bortsett fra at jeg de er sensetiv Har hatt det siden puberteten (altså da jeg var rundt 10 år) Det renner jo ikke som en foss, men de blir veldig lett tørre og hva gjør øynene om de blir tørre? Jo de må smøres inn med tårer. Men det produseres litt for mye hos meg, slik at det renner over Derfor kan ikke jeg f.eks. bruke linser
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #30 Skrevet 8. mars 2015 Du må forstå at det finnes mange damer der ute som har planlagt sin bryllupsdag. Det finnes damer der ute som har planlagt hele livet sitt og venter bare på at en mann skal tre inn i rollen og fullføre planen deres. Selvfølgelig blir skuffelsen stor når hun får noe annet enn det hun har forventet å få. Har en kompis som bastant mener at kvinner er den mest ansvarlige tenåringen i huset. Kanskje det ligger noe i det han sier. Anonymous poster hash: 1068e...9fc
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #31 Skrevet 8. mars 2015 Fordi vi har mer av et hormon som visstnok skal få oss til å gråte fire ganger mer enn menn. Det er likevel en del forskjeller ute og går innad i kjønnene. Det stemmer og kvinner og menn ER forskjellige!Anonymous poster hash: 99669...593
Gjest Godjente Skrevet 8. mars 2015 #32 Skrevet 8. mars 2015 Jeg leste en plass at kvinner gråter i gj.snitt mer enn menn (sjokk.NOT) Men også fordi hjernen vårs er annerledes, vi har ett tykkere lag med nerver, som bearbeider følelsene våre, som gjør at vi har det lettere å beskrive følelser eller bryte ut i gråt.. Du ser jo også forskjell på kvinner (og menn) som tar i bruk krokodille tårer, eller gråter på ordentlig. Noen er mer bevisst på dette, at de bruker krokodille tårer for å oppnå noe de vil ha. Men normal gråt, sinne, tristhet, glede, vekker følelser, empati hos andre igjen.. Jeg gråter aldri, hos meg er det kjærestene mine som har grått mye mer enn meg. Men generelt gråter kvinner mer enn menn åpenlyst iallefall.
absinthia Skrevet 8. mars 2015 #33 Skrevet 8. mars 2015 Her er en artikkel som sier noe av det jeg snakket om i forrige innlegg, men det sier også at dette utjevner seg når vi blir middelaldrende http://www.hegnar.no/kvinner/artikkel534264.ece Kanskje er det smart at naturen har utviklet oss slik at kvinner tar lettere til tårene, når de er i fruktbar alder og spesielt når de er gravide? Så lenge det ikke er bare krokodilletårer, så behandler folk ofte noen som gråter mer forsiktig enn om de ikke tar til tårene, dette kan være med på å " tvinge" omverdenen til å f,eks ta mer hensyn til dem - noe som faktisk er viktig når en er gravid og også når barnet er født, slik at de får litt mer ro den første tiden.
WubWub Skrevet 8. mars 2015 #34 Skrevet 8. mars 2015 Her er en artikkel som sier noe av det jeg snakket om i forrige innlegg, men det sier også at dette utjevner seg når vi blir middelaldrende http://www.hegnar.no/kvinner/artikkel534264.ece Kanskje er det smart at naturen har utviklet oss slik at kvinner tar lettere til tårene, når de er i fruktbar alder og spesielt når de er gravide? Så lenge det ikke er bare krokodilletårer, så behandler folk ofte noen som gråter mer forsiktig enn om de ikke tar til tårene, dette kan være med på å " tvinge" omverdenen til å f,eks ta mer hensyn til dem - noe som faktisk er viktig når en er gravid og også når barnet er født, slik at de får litt mer ro den første tiden. men er ikke det manipulering av omgivelsene? jeg har merket meg at det er flere jenter som gråter seg unna ansvar for å få sympati. husker på en tidligere arbeidsplass hadde vi et morgenmøte med 30 ansatte, avdelingsleder spurte ei ansatt om hu hadde fullført en viktig arbeidsoppgave - noe hu ikke hadde gjort og reaksjonen var at hu brast ut i hyl gråt - på JOBB - foran sjefen og kollegaer. alle reagerte med å trøste hu "så så går så bra så, det var ikke så viktig uansett. det ordner seg". hadde det vært en mann som reagerte tilsvarende ville jeg trodd vedkommende ikke var helt riktig kobla oppe i hode og potensielt farlig om man som voksen ikke greier følelsesmessig å regulere seg på en arbeidsplass. om man er så ustabil at man blir overvelmet av tristhet helt ut av det blå så tror jeg man også har annlegg for å også uttrykke ustabil aggresjon om man blir provosert.
absinthia Skrevet 8. mars 2015 #35 Skrevet 8. mars 2015 (endret) men er ikke det manipulering av omgivelsene? jeg har merket meg at det er flere jenter som gråter seg unna ansvar for å få sympati. husker på en tidligere arbeidsplass hadde vi et morgenmøte med 30 ansatte, avdelingsleder spurte ei ansatt om hu hadde fullført en viktig arbeidsoppgave - noe hu ikke hadde gjort og reaksjonen var at hu brast ut i hyl gråt - på JOBB - foran sjefen og kollegaer. alle reagerte med å trøste hu "så så går så bra så, det var ikke så viktig uansett. det ordner seg". hadde det vært en mann som reagerte tilsvarende ville jeg trodd vedkommende ikke var helt riktig kobla oppe i hode og potensielt farlig om man som voksen ikke greier følelsesmessig å regulere seg på en arbeidsplass. om man er så ustabil at man blir overvelmet av tristhet helt ut av det blå så tror jeg man også har annlegg for å også uttrykke ustabil aggresjon om man blir provosert. Dersom det kommer naturlig og ikke er planlagt, så er det ikke bevisst manipulering av omgivelsene, selv om det fører til at folk ofte blir litt mer forsiktige og snille mot deg. Folk som alltid tar til tårene for alt mulig, ( spesielt om dette alltid foregår når de ikke får det som de vil eller blir konfrontert med noe) blir etterhvert tatt mindre alvorlig og folk blir mer utålmodige med dem. Jeg har forresten ofte sett følelsesutbruddene fra menn i jobbsammenheng, selv om de ikke akkurat har grått så tårene sprutet. Å gråte er ikke det samme som å være totalt ustabil. Å slippe ut litt følelser nå og da gjør deg mer stabil, da det hjelper mot større eksplosjoner og sammenbrudd. Det kan være en del av årsaken til at kvinner sjeldnere tar selvmord enn menn gjør. Endret 8. mars 2015 av absinthia 2
WubWub Skrevet 8. mars 2015 #36 Skrevet 8. mars 2015 Dersom det kommer naturlig og ikke er planlagt, så er det ikke bevisst manipulering av omgivelsene, selv om det fører til at folk ofte blir litt mer forsiktige og snille mot deg. Folk som alltid tar til tårene for alt mulig, ( spesielt om dette alltid foregår når de ikke får det som de vil eller blir konfrontert med noe) blir etterhvert tatt mindre alvorlig og folk blir mer utålmodige med dem. Jeg har forresten ofte sett følelsesutbruddene fra menn i jobbsammenheng, selv om de ikke akkurat har grått så tårene sprutet. Å gråte er ikke det samme som å være totalt ustabil. Å slippe ut litt følelser nå og da gjør deg mer stabil, da det hjelper mot større eksplosjoner og sammenbrudd. Det kan være en del av årsaken til at kvinner sjeldnere tar selvmord enn menn gjør. Jeg tror ikke det er grunnen til at menn oftere tar selvmord enn kvinner. Jeg tror det kommer av at menn ofte benytter seg av mer dødelige og voldelige metoder når de skal ta livet sitt kontra kvinner. Menn pleier ta livet sitt ved henging eller skudd mens kvinner kutter seg eller tar overdoser. Menn har også mer tilbøyelighet for impulsiv vold, så de er mer utsatt ved samlivsbrudd eller dødsfall av barn eller kone. Menn er også mer uvillige til å oppsøke hjelp hos lege eller psykolog enn kvinner. Det er også en av forklaringene på at kvinner i snitt lever lengre enn menn for de er flinkere til å gå til legen når det er noe. Gråting som forklaring blir altfor simplesifiert årsaksforklaring på et sammensatt og komplisert tema. Ellers ser jeg ikke noe hensikter ved å gråte eller vise følelser, de burde man skjule og ikke vise. Om man viser følelser så reklamerer man jo for verden svakheter som kan bli misbrukt av andre. Det sies jo at vi mennesker hele tiden bærer forskjellige masker i samvær med andre mennesker og det er bra, men viser man sine egne følelser så forsvinner jo masken og man kan bli eksponert for ugunstige situasjoner hvor man kan bli utnyttet. derfor viser jeg sjeldent til aldri hva jeg egentlig føler og jeg har ikke noe problem med å si ting mens jeg egentlig mener noe annet. Det eneste hensiktsmessige formålet med gråting er om man bruker det for å manipulere andre til sympati eller vilja si, ellers hva er vitsen med tårer? Nå har ikke jeg akkurat anlegg for å gråte men jeg kunne sikkert pressa frem noen tårer om det førte til at jeg kunne vunnet noe på det. jeg skjønner ikke helt hva du mener med naturlig gråting som ikke er planlagt, det er vel få ganger man gråter naturlig? har forståelse for at det kan skje i begravelser og kanskje samlivsbrudd men ikke over en kjole eller dress, eller sko, eller bil, eller litt kjip tilbakemelding av sjefen.
Gjest fotballflue Skrevet 8. mars 2015 #37 Skrevet 8. mars 2015 Typisk amerikanereAnonymous poster hash: 5da02...ffa Nå handler vel dette programmet om briter, så vidt jeg har fått med meg. Eller går det en amerikansk versjon og? Uansett syns jeg det er tullete å gråte over "feil" kjole, når du har meldt deg på et sånt program. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #38 Skrevet 9. mars 2015 De fleste kvinner er som unger å regne. De griner for å få vilja si, de kan ikke stilles til annsvar for sine egne handlinger og de skal ha spesiell beskyttelse. Men selv om de altså vil behandles som barn så har de klart det kunststykket å få både stemmerett og lov til å drikke alkohol og kjøre bil Anonymous poster hash: 4d473...b33
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #39 Skrevet 9. mars 2015 Som sagt kvinner er som små unger i trassalderen: https://www.youtube.com/watch?v=bIyW_-6IILk Anonymous poster hash: 4d473...b33
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #40 Skrevet 9. mars 2015 Er det mulig, skal si du drar alle situasjoner over en kam. Når man skal gifte seg har man gjerne sett for seg i laaang laaaang tid og drømt om hvordan det skal være, se ut og hva slags kjole man skal ha. Da kan man lett bli overveldet når man får noe helt annet. Anonymous poster hash: 20c74...cc3 Akkurat som små jenter med sine prinsessefantasier.... Anonymous poster hash: 4d473...b33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå