Gjest Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Jeg fikk med meg deler at et tv program som het "Når mannen skal fikse bryllup". Programmet gikk ut på å mannen skulle ta seg av alle bryllupsforberedelser inkludert brudekjole valg. Det viste seg at dama hans ikke likte brudekjolen å fikk panikkangst å begynte hyl gråte, ble deprimert og helt vill i blikket. Er dette snakk om psykisk lidelse eller hva er greia med slik reaksjon? Det er vel ikke vanlig at ei voksen kvinne hylgriner som ei lita jente om hu ikke får det som hu vil? Dette er vel mer vanlig reaksjon fra små barn? Jeg lurer litt... Har lest flere artikler tidligere hvor det blir sagt at kvinner ofte reagerer med grining om de ikke får jobben etter et jobbintervju. For min del er sipping noe som tilhører barndommen med mindre det er snakk om dødsfall. Jeg syntes det er litt vell... infantilt å begynne sippe som et barn av hver minste lille ting. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Typisk amerikanere Anonymous poster hash: 5da02...ffa 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Helt normalt blant enkelte kvinner.. De vokser aldri av seg drittungefaktoren ved å grine til de får viljen sin. Anonymous poster hash: 31ad9...b27 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Jeg fikk med meg deler at et tv program som het "Når mannen skal fikse bryllup". Programmet gikk ut på å mannen skulle ta seg av alle bryllupsforberedelser inkludert brudekjole valg. Det viste seg at dama hans ikke likte brudekjolen å fikk panikkangst å begynte hyl gråte, ble deprimert og helt vill i blikket. Er dette snakk om psykisk lidelse eller hva er greia med slik reaksjon? Det er vel ikke vanlig at ei voksen kvinne hylgriner som ei lita jente om hu ikke får det som hu vil? Dette er vel mer vanlig reaksjon fra små barn? Jeg lurer litt... Har lest flere artikler tidligere hvor det blir sagt at kvinner ofte reagerer med grining om de ikke får jobben etter et jobbintervju. For min del er sipping noe som tilhører barndommen med mindre det er snakk om dødsfall. Jeg syntes det er litt vell... infantilt å begynne sippe som et barn av hver minste lille ting. Hva tenker dere? Er det mulig, skal si du drar alle situasjoner over en kam. Når man skal gifte seg har man gjerne sett for seg i laaang laaaang tid og drømt om hvordan det skal være, se ut og hva slags kjole man skal ha. Da kan man lett bli overveldet når man får noe helt annet. Betyr ikke at personen lider av psykiske problemer, det er å dra det veeeel laaaangt! Så du mener folk som hylgråter i begravelser lider av et eller annet også ? Jeg tenker det er du som lider av et eller annet som må hode alle følelser inni deg. Grattis! Anonymous poster hash: 20c74...cc3 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Helt normalt blant enkelte kvinner.. De vokser aldri av seg drittungefaktoren ved å grine til de får viljen sin.Anonymous poster hash: 31ad9...b27 og du har ikke vokst av deg skitkastinga de ser jeg... Anonymous poster hash: 20c74...cc3 9
Gjest Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2015 Helt normalt blant enkelte kvinner.. De vokser aldri av seg drittungefaktoren ved å grine til de får viljen sin.Anonymous poster hash: 31ad9...b27 er det virkelig slik? i gamle dager fikk ikke kvinner stemmerett og var umyndiggjort fordi de ble ansett som forvokste barn. men jeg er uenig i at de er det. men hvorfor gråter de så lett av hver minste ting? 1
Gjest Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2015 Er det mulig, skal si du drar alle situasjoner over en kam. Når man skal gifte seg har man gjerne sett for seg i laaang laaaang tid og drømt om hvordan det skal være, se ut og hva slags kjole man skal ha. Da kan man lett bli overveldet når man får noe helt annet. Betyr ikke at personen lider av psykiske problemer, det er å dra det veeeel laaaangt! Så du mener folk som hylgråter i begravelser lider av et eller annet også ? Jeg tenker det er du som lider av et eller annet som må hode alle følelser inni deg. Grattis! Anonymous poster hash: 20c74...cc3 jeg hadde aldri sippa som en liten drittunge , hyla eller blitt panisk vill i blikket om ei dame hadde plukket ut et antrekk jeg ikke likte til mitt bryllup. jeg hadde bare tenkt : jaja. dagen her er viktigere enn antrekket mitt. det er slik voksne tenker, eller burde tenke
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Noen blir litt vel emosjonelle under bryllupsplanleggingen, kanskje fordi alt må være perfekt? Andre blir jo veldig emosjonelle under graviditeten. Det er hormonene som gjør at kvinner gråter lettere enn menn. Selv gråter jeg hver dag, men ikke så andre ser det. Kan godt gråte meg i søvn, også våkner jeg opp med hovne øyner neste morgen. Jeg gjør ikke det fordi jeg er en drittunge! Har man behov for å gråte så la de gråte, det gjør vondt værre å stenge følelsene sine inne seg. Bedre å få de ut. Anonymous poster hash: af87c...72c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 er det virkelig slik? i gamle dager fikk ikke kvinner stemmerett og var umyndiggjort fordi de ble ansett som forvokste barn. men jeg er uenig i at de er det. men hvorfor gråter de så lett av hver minste ting? Si det. Har et par venninner som er slik. Alt som ikke går deres vei reageres med hylgrining som en trassig treåring hadde vært misunnelig på. De har vel bare lært at slik atferd lønner seg... Anonymous poster hash: 31ad9...b27
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Helt normalt blant enkelte kvinner.. De vokser aldri av seg drittungefaktoren ved å grine til de får viljen sin. Anonymous poster hash: 31ad9...b27 Herregud, som en kommende brud har man gjerne sett for seg "drømmekjolen", og kan forstå skuffelsen det blir når det blir noe helt annet. De fleste kvinner er kvinner, og ikke sånne steinmennesker som deg og TS.Anonymous poster hash: 7212a...406
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Herregud, som en kommende brud har man gjerne sett for seg "drømmekjolen", og kan forstå skuffelsen det blir når det blir noe helt annet. De fleste kvinner er kvinner, og ikke sånne steinmennesker som deg og TS.Anonymous poster hash: 7212a...406 Det er en kjole. Ikke akkurat som noen har død. Trenger ikke å være steinmenneske for å ikke sippe over alt som ikke går deres vei. Heldigvis er ikke alle kvinner slik. Det finnes noen som er normalt skrudd sammen tross alt. Som ikke lar verden gå under pga kjoler og negler. Anonymous poster hash: 31ad9...b27 3
Gjest Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2015 Herregud, som en kommende brud har man gjerne sett for seg "drømmekjolen", og kan forstå skuffelsen det blir når det blir noe helt annet. De fleste kvinner er kvinner, og ikke sånne steinmennesker som deg og TS.Anonymous poster hash: 7212a...406 steinmennesker fordi vi ikke reagerer med sipping og istedet reagerer med moden og voksen fornuft? voksne mennesker bør og skal knekke helt sammen av småting. det er bare barn som griner seg til vilja si. det er vel ikke antrekket som er viktigst når man gifter seg, det som er viktigst er vel kjærligheten for sin partner og at dere velger bli mann og hustru.
Gjest Kili Skrevet 8. mars 2015 #13 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Å grine for at de ikke får viljen sin er ikke normalt!!! Å grine for at de er blitt såret, er lei seg, eller føler sorg eller noe er normalt. Kvinner er følsomme, men det er faen meg menn også (meg)! Grine for en kjole høres litt rart ut.. Endret 8. mars 2015 av Kili 2
Chizue Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 Jeg leste en plass at kvinner gråter i gj.snitt mer enn menn (sjokk.NOT) Men også fordi hjernen vårs er annerledes, vi har ett tykkere lag med nerver, som bearbeider følelsene våre, som gjør at vi har det lettere å beskrive følelser eller bryte ut i gråt.. Du ser jo også forskjell på kvinner (og menn) som tar i bruk krokodille tårer, eller gråter på ordentlig. Noen er mer bevisst på dette, at de bruker krokodille tårer for å oppnå noe de vil ha. Men normal gråt, sinne, tristhet, glede, vekker følelser, empati hos andre igjen..
Gjest The damned Skrevet 8. mars 2015 #15 Skrevet 8. mars 2015 Nok en gang hvor noen tar en situasjon, og blåser den opp til å gjelde alle. Nei, alle kvinner ville ikke reagert slik. Noen sikkert, men da har de kanskje store drømmer for sitt bryllup eller oppfører seg som en drittunge fortsatt. Jeg ville ikke reagert slik, men jeg har aldri drømt om bryllup og slike ting. Var det et amerikansk program? Synes ofte de gråter mye mer og lettere da.
Calypso Skrevet 8. mars 2015 #16 Skrevet 8. mars 2015 Hmm... jeg er visst amerikaner ifølge enkelte her, jeg gråter av alt. *overemosjonell*
WubWub Skrevet 8. mars 2015 #17 Skrevet 8. mars 2015 Jeg leste en plass at kvinner gråter i gj.snitt mer enn menn (sjokk.NOT) Men også fordi hjernen vårs er annerledes, vi har ett tykkere lag med nerver, som bearbeider følelsene våre, som gjør at vi har det lettere å beskrive følelser eller bryte ut i gråt.. Du ser jo også forskjell på kvinner (og menn) som tar i bruk krokodille tårer, eller gråter på ordentlig. Noen er mer bevisst på dette, at de bruker krokodille tårer for å oppnå noe de vil ha. Men normal gråt, sinne, tristhet, glede, vekker følelser, empati hos andre igjen.. burde ikke sipping når ting ikke går helt som vil være noe man vokser ifra når man blir voksen?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. mars 2015 #18 Skrevet 8. mars 2015 er det virkelig slik? i gamle dager fikk ikke kvinner stemmerett og var umyndiggjort fordi de ble ansett som forvokste barn. men jeg er uenig i at de er det. men hvorfor gråter de så lett av hver minste ting? Noen gråter lett, andre ikke. Har en sånn gråter i familien, men jeg selv gråter ikke lett foran andre. For å ta et eksempel på sperrene mine: I begravelsen til faren min gråt jeg ikke, selv om det var utrolig hardt å miste han.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #19 Skrevet 8. mars 2015 jeg hadde aldri sippa som en liten drittunge , hyla eller blitt panisk vill i blikket om ei dame hadde plukket ut et antrekk jeg ikke likte til mitt bryllup. jeg hadde bare tenkt : jaja. dagen her er viktigere enn antrekket mitt. det er slik voksne tenker, eller burde tenke det er jo godt du er perfekt da. Anonymous poster hash: 20c74...cc3 1
Kontormus Skrevet 8. mars 2015 #20 Skrevet 8. mars 2015 Se for deg at dama skal kjøpe deg bil (og pris er ikke et tema så du ser for deg en rød eller gul Lamborghini... eller noe slikt), hun velger den hun tror passer best til deg og som hun tror du blir mest glad for. Hun gir deg nøklene til en beige Lada... 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå