Gå til innhold

Til dere som har gjort det godt i Matematikk R1/R2 på eksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan jobbet dere med matematikken? Pugget dere kun formler og fremgangsmåte eller handler det mer om totalforståelsen?



Anonymous poster hash: 52e59...f3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor godt du mener med "godt", men jeg fikk 5 i begge. Tok det mens jeg gikk på vgs (altså ikke som privatist) og jobbet ikke særlig mye med det, spesielt ikke i R2, da var jeg drittlei av skole/matematikk/læreren. Jeg gjorde de fleste av oppgavene vi fikk beskjed om å gjøre, men fokuserte egentlig mest på å forstå hva jeg holdt på med, heller enn å gjøre hundrevis av oppgaver.

Læreren jeg hadde i R2 mente at "matematikk er et håndverk og skal du bli god, så må du gjøre oppgaver helt til det sitter i hendene", men for min del var det altså mer givende å tenke, enn å gjøre...



Anonymous poster hash: ae592...454
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jobbet dere med matematikken? Pugget dere kun formler og fremgangsmåte eller handler det mer om totalforståelsen?

Anonymous poster hash: 52e59...f3a

Hva i alle dager tror du? Hvordan skal du bruke formlene og fremgangsmåten dersom du ikke har en forsåelse over hva det innebærer?

Gjør oppgaver til du spyr. Da gjør du det godt på eksamen. Selvsagt kan du jobbe mindre og likevel få en god karakter, men ut ifra innlegget ditt å dømme virker det ikke som om matematikk er ditt sterkeste felt. For min del jobbet jeg lite for mine (gode) karakterer i matematikk.

Anonymous poster hash: eb3ba...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok R1 og R2 var det mange type oppgaver som gikk igjen på eksamen. Vil anbefale deg å se gjennom mange tidligere eksamensoppgaver. Det kan gi deg en pekepinn på hva du helst bør øve på.



Anonymous poster hash: ba46d...0c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...