AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #21 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg bor på 20m2, men det er jo minus badet som er ganske ryddig + at kjøkkenet er for kjøkken ting. Så da har jeg ca 10m2 til de andre tingene mine. Anonymous poster hash: e1d98...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosoul Skrevet 5. mars 2015 #22 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg var et skikkelig rotehue når jeg flyttet ut som 16 åring!(Flyttet inn hos min daværende kjæreste når jeg var 16, på en liten hybel.) Og det var jeg i et par år, helt til jeg flyttet for meg selv.Da snudde flisa, og jeg innså hvor mye bedre ting var når jeg hadde det ryddig rundt meg. Pr.d.d bor jeg i forholdsvis stor leilighet på ca 70 kvm alene, og har den nokså ryddig til en hver tid. Eneste er at jeg kan ha litt klær på soverommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #23 Del Skrevet 5. mars 2015 jeg har et rom på 6 kvm, heldige meg! bor med 2 andre gutter (jeg er jente) så kan ikke akkurat la undertøy osv ligge å slenge heller jeg trodde JEG var rotete, helt til en ny en flytta inn å nå har fylt opp spisestuen med ikke mindre enn 3 (!!) ketchup flasker (de store) å klær, skolesaker osv osv. hender seg han lar døra stå oppe på rommet, å gud bedre for en svinesti!!! flytta inn for godt over en mnd siden, å har ikke pakket ut mer enn nødvendige klær. å det STINKER der inne. når han åpner døra om morran som går ut i stua så må jeg åpne verandadøra for å ikke bli kvalm at stanken som kommer derfra. takk og lov for at jeg flytter om mindre enn en mnd!!! Anonymous poster hash: 1eb57...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. mars 2015 #24 Del Skrevet 6. mars 2015 Syns det er mye vanskeligere å holde den 26 kvm hybelen ryddig enn leiligheta på 90 kvm som jeg bodde i før! Man har jo like mye "rot" og utstyr, bare mye mindre plass å lagre det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #25 Del Skrevet 6. mars 2015 Syns det er mye vanskeligere å holde den 26 kvm hybelen ryddig enn leiligheta på 90 kvm som jeg bodde i før! Man har jo like mye "rot" og utstyr, bare mye mindre plass å lagre det på. Det er sant. Jeg hadde et soverom på 5-6 kvadrat for noen måneder siden og sleit med å holde det ryddig. Nå har jeg et soverom på 12 kvadrat og det er ryddig for det meste. Anonymous poster hash: ceebf...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #26 Del Skrevet 6. mars 2015 Fra jeg var liten har jeg vært et notorisk rotehue. Rommet mitt hjemme så alltid helt forferdelig ut da jeg var barn og tenåring. Det bedret seg gradvis da jeg flyttet på hybel. Plutselig en dag likte jeg ikke å ha det rotete rundt meg. Etterhvert oppdaget jeg at den viktigste grunnen til at jeg slet med å holde orden var at jeg manglet oppbevaringsplass, og at ting manglet en fast plass. For hvert innkjøp av oppbevaringsmøbler, vegghyller, esker, kasser og kurver som hver (noen med merkelapper), ble det bedre. Alt hadde sin plass, ryddingen gikk mye bedre. Jeg brydde meg ikke noe om å brette klær i skapet, men kjøpte en stor kommode, med en skuff for kortermet, en for langermet, en for skjørt osv. Men oppvasken, den må du bare ta.Anonymous poster hash: 9c01d...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 7. mars 2015 #27 Del Skrevet 7. mars 2015 hvor gammel er du? jeg bor i en 1-roms leilighet på 30 kvm og har det ganske ryddig. bruker samme glass og tallerken hele dagen og lar det ikke hope seg opp til mer enn 2-3 glass og tallerkner før jeg vasker opp. stekepanne, kjeler og redskaper tar jeg samme dag som det er brukt. sett på musikk så går oppvasken som en lek! det er ganske rotete i klesskapet og inne på sovealkoven min, men det er bare klær. det er også litt rotete oppå vaskemaskinen min på badet, men jeg er opptatt av at det skal være rent og ryddig ellers i leiligheten. jeg regner med at det ikke er store arealet du bor på, så det tar ikke lang tid å støvsuge eller tørke litt støv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #28 Del Skrevet 7. mars 2015 Man må bare få rutine på det. Jeg hadde et lite kjøkken på hybelen min. Rutinen min var å vaske opp før jeg spiste middag, det vil si fater og bestikk fra frokost og det som ble brukt til å lage middagen (stekepanner, gryter o.l.) ble vasket med det samme. Etter middagen vasket jeg tallerken og bestikk. Det er fort gjort og tar bare noe minutter. Maten blir ikke kald i løpet av de minuttene. Det går også an å starte oppvasken mens man lager maten. Ellers handler det om å ha system. Legg tilbake det du har tatt fram når du er ferdig med det. Få rutine på å legge skittentøyet rett i skittentøyskurven (jeg hadde ikke kurv, så det ble brukt plastposer). Jeg tok i bruk gulvet for å få plass til pensumbøker og andre bøker. Men de lå i stabler og det fremstod ikke rotete. Anonymous poster hash: 92ad9...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå