Gå til innhold

Reagere på politi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De er ikke på jobb 24 timer i døgnet. Vi er mange som har en jobb der enkelte ting ikke passer seg. Men hva du eller jeg gjør privat, er det ingen som bør vite, eller ha noe med.

Nei de er ikke det, men de har politimyndighet og det ansvaret som følger med 24 timer i døgnet på papiret. Men det betyr nok som sagt ikke at de benytter seg av den og anmelder vennene sine i praksis.

Anonymous poster hash: d3a38...636

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei de er ikke det, men de har politimyndighet og det ansvaret som følger med 24 timer i døgnet på papiret. Men det betyr nok som sagt ikke at de benytter seg av den og anmelder vennene sine i praksis.

Anonymous poster hash: d3a38...636

Og noen liker det ansvaret litt for godt, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert annerledes, jeg har jo ikke gjort noe galt. Skal jeg ikke få gå som jeg vil, eller hva er greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, reagerer ikke noe særlig hjemme i Norge om jeg bare er ute å går på gata. Men har sett norsk politi i håndgemeng med folk der politiet burde arrestert seg selv, og det er lite fett.

I noen land jeg har reist i så blir jeg mer redd, mest fordi man vet at man ikke kan stole på politiet -at de er like farlige å støte på eller komme i uenighet med som kriminelle som driver med menneskehandel, kidnapping osv. Og det føles generelt lite kult å være uenig med folk som bærer maskingevær...

Andre steder igjen så blir jeg mer sint -spesielt når de jobber i mot solidaritet og humanisme. Faen heller, jeg har sett tusenvis (de var over 2000) politifolk omringe ett bygg med 24 mennesker i for å kaste dem ut. De var ulovlige innvandrere i landet, men ventet på opphold. Heldigvis reagerte folket -og til slutt ble det protestaksjon med flere tusen borgere som satte seg ned på gata og holdt solidariets samlinger og konserter for å vise motstand mot det politikerne drev med. Da kom det selvsagt enda mer politi -de tok faktisk fra politistyrker rundt om i landet.

Men her så er det også vanlig å se "svartemarja" med 8-10 politi i hver bil bare fordi de skal sjekke opp småsaker. De kommer på døra til folk med våpen uten at det er noe større som foregår. (det er for eksempel ikke lov med torrent-nedlasting, og her har folk fått besøk av politiet på en måte som skremmer vettet av de fleste, våpen og hjelmer.. helt sjukt)

Norge er et eventyrland i forhold til de fleste land i verden, håper de går tilbake til å ikke bære våpen igjen.

Anonymous poster hash: 82660...7b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel kanskje noe med hvordan man har vokst opp også? :klo:

Om man f.eks. forteller ett barn "Du må være snill og grei, ellers kommer politiet og tar deg!" Da gir man jo egentlig en beskjed at om barnet bare krangler med foreldrene, så kommer politiet og tar barnet.

Jeg vokste opp med politibesøk i både barnehage og barne/U.skole.

Men de har vel ikke ressurser til det lengre :fnise:

Jeg tror kanskje at om man vokser opp med en avslappet holdning til politiet, så kommer man til å være avslappet med dem i voksen alder også. Såfremst man ikke har gjort flere kriminelle ting :fnise:

ts her jeg blir litt redd at jeg har gjort noe galt når jeg ser dem. tror ikke mine foreldre har truet med at hvis jeg ikke er snill at politiet kommer. kan være jeg blir litt små nervøs fordi jeg ikke ser de så ofte, og så jeg optatt av og følge lover/regler. det eneste gangen politiet har vært på besøk var når jeg gikk i 10 klasse

Anonymous poster hash: 7e968...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke på jobb 24 timer i døgnet.

De har politimyndighet 24 timer i døgnet, og kan ha plikt til å gripe inn i visse situasjoner hvis det skjer noe straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har sett norsk politi i håndgemeng med folk der politiet burde arrestert seg selv, og det er lite fett.

Hvorfor sier du det? Har du kompetanse til å uttale deg om det, og vet du årsaken til at politiet gjorde som de gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner politifolk som røyker hasj og driver med annet snusk. Men jeg har også vært på hyttetur med en fyr i politiet. Vi var en gjeng. Hadde med oss smuglersprit og cannabis. Fyren tok jo fullstendig av. Men heldigvis fikk vi roet tullingen ned. Men det var siste gang jeg så noe til han. Det er viktig å skille jobb og privat.

Man må jo være fullstendig idiot for å fra en politimann med på noe slikt, men hva annet kan man vente av dophoder. Det kan gi ham alvolige problemer seinere hvis det blir kjent at ikke han rapporterer det.

Anonymous poster hash: 2d1f3...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo være fullstendig idiot for å fra en politimann med på noe slikt, men hva annet kan man vente av dophoder. Det kan gi ham alvolige problemer seinere hvis det blir kjent at ikke han rapporterer det.

Ja det er viktig at vi opprettholder et tyste samfunn. Vi burde alle tyste på hverandre synes jeg. Målet bør være å straffe flest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk politi er jo ganske så rederlige og mindre korrupterte enn politi i andre land. Men glemmer ikke en ex-purk jeg snakket med i fylla i Thailand. Karen hadde sluttet i politiet ganske ung (i 40-åra) og pensjonert seg for godt utenlands. Skrøt av at han og en annen kollega hadde gjort et beslag (narko) hvor de også kom over et millionbeløp i kontanter. Beslaget ble aldri registert og anmeldt hos politiet. Kontantene ble puttet i egen lomme..

Anonymous poster hash: 7c6d7...793
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk politi er jo ganske så rederlige og mindre korrupterte enn politi i andre land.

Det er slik vi ønsker og tro ja. Men er det slik? Ingen som egentlig vet. Jeg vet mye om mange politifolk, ikke akkurat et glansbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik vi ønsker og tro ja. Men er det slik? Ingen som egentlig vet. Jeg vet mye om mange politifolk, ikke akkurat et glansbilde.

Du skriver at politifolk ikke bør ta med seg jobben hjem, så skriver du at mange ikke akkurat er et glansbilde. Begge deler er like ille virker det som du mener.

Du er typen som typisk figurerer på vg.no og klager uansett. Patetisk.

Anonymous poster hash: 513b2...c8e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at politifolk ikke bør ta med seg jobben hjem, så skriver du at mange ikke akkurat er et glansbilde. Begge deler er like ille virker det som du mener.

Du er typen som typisk figurerer på vg.no og klager uansett. Patetisk.

Hva klager jeg på sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva klager jeg på sa du?

Og noen liker det ansvaret litt for godt, dessverre.

Det er viktig å skille jobb og privat.

Virker som om du er en av de som klager og påpeker uansett. Den stereotypiske vg kommentatoren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du er en av de som klager og påpeker uansett. Den stereotypiske vg kommentatoren ;-)

Klager for lite. Bare påpeker det vi vet. Alt er ikke et glansbilde i dette land. Selv om mange ønsker og tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er viktig at vi opprettholder et tyste samfunn. Vi burde alle tyste på hverandre synes jeg. Målet bør være å straffe flest mulig.

Jeg skjønner godt at kriminelle ikke liker at politiet gjør jobben sin, men personlig er jeg glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klager for lite. Bare påpeker det vi vet. Alt er ikke et glansbilde i dette land. Selv om mange ønsker og tro det.

Om du kaller det å påpeke kan du jo det. Men når du påpeker feil uansett hvordan politifolk oppfører seg, fremstår det som klaging. Politifolk er nettopp det - vanlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at kriminelle ikke liker at politiet gjør jobben sin, men personlig er jeg glad for det.

Ingen har påstått noe annet en at mange Nordmenn har en pervers trang til å se andre straffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kaller det å påpeke kan du jo det. Men når du påpeker feil uansett hvordan politifolk oppfører seg, fremstår det som klaging. Politifolk er nettopp det - vanlige folk.

Politifolk skal gjøre jobben staten har bestemt, når de er i tjeneste. Altså på jobb. Hva dem ser i sin private tid av småbagateller. Bør ignoreres som andre folk mer eller mindre gjør. Bortsett fra idiotene som skal anmelde alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg på jobb, sier jeg hei. Ellers bryr jeg meg ikke. Hengt med flere privat og på fest uten problemer, men så henger jeg ikke med dophuer og annet pakk uansett...

Anonymous poster hash: f027a...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...