Gå til innhold

WWIII


likestilling

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi skal heller konsentrere oss om HVORFOR EU prioriterer å få shippet inn gass via tank fra USA enn å øke importen via pipelinene vi har etablert. Men det kan være skadelig for selvfølelsen vår.

Jeg er ikke egentlig så interesert i Ukraina-delen av konflikten; den delen er relativt forståelig; man har ett øst-ukraina som tjener mest på å ha ett godt forhold til Russland og ett vest-ukraina som har mere å tjene på å knytte seg mot EU; Vest er industralisert , Øst er jordbruk; ingen overaskelse om hvem som får mest gjennomslag i politikken. Gitt den innenrikse politiske historien er det heller ingen overaskelse at det endte opp med denne typen uroligheter og Russland sin innblanding.

Det er den Geopolitiske som skremmer meg, med NATO og EU som sitter å egger på, uten noen som helst historisk forståelse. Man skulle tro at det ikke var en eneste sikkerhetspolitiker over 25 år i noen av disse organene. Den forrige generalsekretæren i NATO vokste opp i samme verden som meg; han må ha levd i en boble helt til han ble 30 og aldri lest en historisk bok for å komme til at hans handlingsmønster var en fornuftig respons på situasjonen.

Jeg er for øvrig enig. Problemet nå er at om Ukraina utvikler seg mye mer, så blir det fort full krig. Den dagen russiske soldater dreper noen fra USA er helvete løs.

Når det gjelder det Geopolitiske er min mening at EU burde droppe hele nato, få en europeisk forsvarsallianse som IKKE var aggressiv mot Russland, men som gjerne kunne hatt en forsvarsallianse med både Russland og USA. Vi kunne godt tatt med Canada og noen andre og, om de heller ville kommet til oss enn til USA, noe man ikke skal se helt bort fra, da de ikke har noen ambisjoner om verdensherredømme.

Jeg vil i alle fall ikke ha noen USA-provosert krig der Europa skyves i front...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av nøkkelpersonene i kuppet tilhørte denne gruppen:

https://libcom.org/news/neo-nazis-far-right-protesters-ukraine-23012014

Svoboda, og for de som lurer; symbolet på "nazibåndet" kalles "wolfsangel"

Azov; frivillig battaljon som kjemper for Kiev:

Og den første militæraksjonen de var involvert i:

http://youtu.be/QD3D_czXO7U

http://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion

The Azov Battalion (Ukrainian: Батальйон «Азов») is an all-volunteer far-right paramilitary militia affiliated with the Ukrainian government,[3][4] which reports to the Ministry of Internal Affairs and is a member of the National Guard of Ukraine.[1][5] The battalion is based in Mariupol in the Azov Sea coastal region.[6] The BBC's Fergal Keane has called the unit "a far-right Ukrainian militia".[7] It is one of several volunteer battalions funded in part by Ukraine oligarch Ihor Kolomoyskyi.[8]

The Azov Battalion was formed on May 5, 2014 during the 2014 pro-Russian unrest in Ukraine. Aside from Kolomoyskyi, other patrons of the battalion are Oleh Lyashko, a member of the Verkhovna Rada, and ultra-nationalist Dmytro Korchynsky.[9]The battalion was formed in Mariupol, where it was involved in combat against separatists,[3] and was briefly relocated toBerdyansk.[10] The battalion is also referred to as the "Men in Black."[3]

Finn ut hvem det var som skjøt på sivile :) De som var der er i alle fall ganske klare på at det var de samme som kjempet mot "separatistene"

Innlegget er ryddet for brudd på opphavsrettighetene.

Nikee, mod.

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Siege of Sevastopol Threatens War

En meget god artikkel dere bør lese om dere ikke helt forstår hvorfor Russland handlet som de gjorde. En av betingelsene for NATO-land er at de ikke får ha militærbaser fra Russland der, så hva hadde skjedd med hovedmarinebasen til Russland etter at USA hadde "hjulpet" Ukraina inn i NATO av ren altruisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...